2022-05-22, 22:08
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Någon som tror att ten Hag kommer få ordning på United nästa säsong? Jag tvivlar starkt. Truppen är alldeles för dålig och måste förstärkas kraftigt på nästan samtliga positioner.

Strängt taget ser jag bara Sancho och DeGea som värda att behålla. Om Ronaldo kan fortsätta göra mål ett år till så kanske man vill ha honom kvar, men frågan är om det är så värdefullt att ha en spelare som gör ett par hattrick per säsong men oftast går mållös.

Oroande för United är också att många lag gör stora framsteg, som Spurs, Arsenal och Newcastle, medan United regredierar. Om tre år tror jag skutan kan ha vänt.

Oavsett om han får ordning på laget eller inte (så att det åtminstone går åt rätt håll) så vet vi redan nu att att han kommer att göra sig av med en massa dödkött i sommar. Tydligen ska minst 10 spelare ut, varav 4-5 har utgående kontrakt. Pogba, Cavani, Lingard, Mata, Matic, Grant, Henderson, Wan-Bissaka, Bailly och Jones. Tydligen ska minst fem spelare in. En ytterback, en mittback, två centrala mittfältare och en anfallare, minst. Spelare från ungdomslaget som precis vann FA Youth Cup kommer också att flyttas upp.

Planen är ju givetvis den rätta och något som borde ha inträffat redan under Ole-Gunnar. Sen om ten Hag är rätt person står skrivet i stjärnorna. Han lyckades iallafall gå förbi PSV och Feyenoord efter någon säsong när han tog över Ajax vintern 2017.
Citera
2022-05-22, 22:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jo, den förste som kom bakifrån betedde sig som en idiot. Det skrev jag ju. Men den ende jag ser som gör något medvetet. Avstängning? Jo, man rör inte motståndarna vid en pitch invasion.
Trodde du mena han i lila tröja några sekunder innan han som putar.

Han som höjer sin arm och har mobilen in han vänder sig mot Olsen innan han springer förbi och träffar honom dock tror jag utan medveten handling men ändå någon form av träff

Finns en precis i slutet av videon också men kan inte riktigt avgöra hur den träffar Olsen.
Citera
2022-05-22, 22:23
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jaha, det blev som väntat ändå, även om det blev lite dramatik över 90 minuter.

City, Liverpool, Spurs, Arsenal gjorde det de skulle.

Enda överraskningen var i botten, där Leeds lyckades vinna mot Brentford och ta sig förbi Burnley.

Grattis till City, Spurs och Leeds.

Att United vek ner sig var mest av akademisk betydelse eftersom Hammers gjorde detsamma. EL istället för Conference League.

Resan dit var dock mer dramatisk än vad jag tippat. Ur ett LFC-perspektiv:

Det inleder horribelt när Konate gör ett misstag man ABSOLUT INTE får göra på denna nivå. Han felbedömer en inspark och låter den gå över honom, helt opressad.

Jag kan inte greppa hur en mittback på denna nivå kan göra ett så uselt ingripande. Han har tid, är helt opressad, ser bollen komma (som dessutom är felslagen av José Sa som ramlar i tillslaget) - och han felbedömer totalt bollbanan, och låter den gå över honom.

I vanliga fall brukar jag säga när spelare gör stora missar att "jaja, men jag hade ändå aldrig kunnat ta den löpningen, befunnit mig där, så jag hade inte heller gjort mål där". I det här fallet ska jag säga att jo, den där hade jag nickat undan. Det är bara ställa sig rätt och ta emot den. Konate springer först i sidled, sen tar han några steg framåt, sen bakåt, sen missar han nicken. Det är inte ens juniornivå på det misstaget, det är pojklag. Fruktansvärt uselt ingripande.

Men, det löser ju sig ändå. En briljant Thiagoklack och fint Mané-avslut så är man med i matchen igen. Med 0-1 i halvtid på Etihad ska Liverpool "bara" göra sitt jobb, så ska detta gå bra.

Med Thiago ut i halvtid så blir det dock ett besvärligare jobb. När Coutinho sätter tvåan blir det nerv på riktigt. Bara man gör det där förbannade målet.

Men sen rasar Villa ihop totalt och då spelar det ju ingen roll att LFC gör jobbet som man skulle till sist. Att man gör både ett och två mål mot ett Wolves som också fått lite skador.

Fansen blir alldeles till sig i slutet - har Villa gjort 3-3? Så man slår över och ser en av de mest avslagna avslutningar man någonsin sett. Villa tar sig inte över halva plan, byter in 58-årige Ashley Young och klarar inte hålla boll två passningar i rad.

Det enda som är sämre än Aston Villas totala impotens är Citys totalt ärolösa sätt att avsluta matchen. Man kramar hörnflaggan, man ligger ner och fejkar skada. Mot ett motstånd som inte ens är nära att såra dem.

De fyra övertidsminuterna såg ut så här:

90:05-92:00 - Först låtsas Foden ha fått kramp, sen låtsas Ederson ha problem med ljumske knä. Exakt noll fotboll spelas.
92:00-93:20 - City runkar hörnflagga.
93:20-93.40 - Villa får den nästan över halva plan. Men inte. Mer hörnflaggs-runk.
94e minuten lyckas Villa ta den över halva plan.

94:10 Pep börjar veva om att blåsa av, fast hans lag fuskat bort två minuter i övertidens början.

94.24 blåser Oliver av, när han borde lagt på minst 1 minut till. Inte för att det gör någon skillnad, Villa hade ändå inte gjort mål.

Visst, jag kan förstå till viss del, när man försatt sig i ett 0-2 mot detta usla motstånd att man bara vill säkra det, det får se ut hur det vill så länge man vinner. Men det är ju inte vackert att se detta enormt duktiga fotbollslag behöva shithousa sig till en uddamålsseger mot ett lag som inte är nära att vara deras jämlike.

City-fans don't care, men det var knappast en ärorik seger. Om detta ska gå till historien likt QPR-matchen, där man återigen försatt sig i prekärt läge mot en underlägsen motståndare, kommer jag minnas dessa fyra övertidsminuter. Ett mästarlag hade spelat ut, spelat av. Inte backat sig över mållinjen mot en impotent motståndare.

För Citys del mest en lättnad tänker jag? Det blev inget CL, inte ens en inhemsk cup, nu får man vara nöjda med ännu en ligatitel och att värsta konkurrenten inte tar alla fyra.

För Liverpools del är det as you were. Inget mer snack om kvadruppeln, även om man gjort det enormt bra att spela sig till chansen att ta den. Största oron nu är skadeläget - Fabinho och Thiago tror jag vi kan räkna bort från finalen. Salah och VvD borde väl spela. Konate och Matip är inget mittbackspar jag litar på.

Vad kör man för mittfält då? Henderson, Keita... Milner? Jones? Oroväckande. Älskar Milly och han kommer inte ha några nerver i en final, men han är ju inte spelaren som ligger bakom allt vid 36 års ålder.

Tråkigt att se att vissa Cityfans ska ge sig på motståndarnas spelare i glädjens stund. Precis som vissa Everton-"fans" gav sig på Vieira. Istället för att glädjas med sin klubb, ska man pissa på dem som försökte besegra ens lag. Jag kommer aldrig förstå de människor som är funtade på det viset. Hade säkert funnits LFC-"fans" som gjort något sånt mot Wolves spelare vid en ligatitel idag, så de ruttna äggen finns i alla klubbar. Hoppas på stadium bans för dessa lågbegåvade idioter.

Också speciellt att se skadeglädje riktas mot Steven Gerrard. Hans lag, med 0 att spela för och tvingas kasta in en kass Olsen mellan stolparna, lyckas få City att darra rejält. 2-0-ledning på Etihad. Martinez tydligen skadad, tror de hade tagit poäng med honom idag (Olsen gör ingen vidare insats på 2-2). Gerrard hade nog gärna hjälpt LFC men det är inte hans jobb en dag som denna. Och så snackas det om Slippy G från supportrar till lag som just slippat bort fjärdeplatsen med förluster mot Saints, Brighton, Spurs och Palace. Skamlösheten. Glashuset. My lord.

Även ifall jag håller med dig i sak angående maskningarna på övertid är det inte det som folk kommer bry sig om, och som ett fan av ett lag som släppt in för många mål i 90+ kan jag ha förståelse (däremot så bör domaren lägga på tid, men det kan ju inte city klandras för ) . Sen försöker väl 9 av 10 lsg spela bort tid vid hörnflaggan då det är en bra taktisk strategi.

Man får väl säga grattis till city för ligasegern, city och pool är dock mil från övriga i ligan. Har svårt att se något lag slå in sig bland dessa två på allafall två säsonger. Pool har ju gjort en väldigt bra säsong även fast de inte vinner ligan, en andraplats är inte illa.

Angående val årets manager så är min topp tre som följer
1, Howe/Klopp (ifall Klopp vinner CL bör han ta första platsen)
2, Howe/Klopp (se förklaring ovan)
3, Pep.

Ja , jag må vara partisk men den förvandling som Howe lyckades göra med spelarna och sett utifeån den position man var vid (sist) att så inte endast klara sig från att åka ur utan att sluta på elfte plats förtjänar all respekt.
Citera
2022-05-23, 00:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag väntar

Tack för en underbar säsong!
OK. Grattis. Men enda skälet till att varför sp*rs lyckades att hamna före Arsenal och sno 4:e platsen ifrån oss är p g a av våra skadebekymmer de sista månaderna, samt att Conte-tönten hade Paul Tierney som sin assistent i NLD. Men utan våra skadeproblem på Tierney och Partey, så är det mindre än 0% chans för att Arsenal hade hamnat bakom sp*rs som 5:a. Med Tierney/Partey på plan, så hade vi redan säkrat oss fjärdeplatsen innan derbyt och sannolikligen tagit 3:e platsen från Chelsea.

Men tekniskt sätt så hade jag rätt i min gissning om 1-4 tabellen, eftersom att det är helt omöjligt att förutse skador på div spelare. Så trots att AFC, på ett väldigt olyckligtvis, missade fjärdeplatsen, så hade jag 100% rätt.
Citera
2022-05-23, 00:17
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Grattis. Men enda skälet till att varför sp*rs lyckades att hamna före Arsenal och sno 4:e platsen ifrån oss är p g a av våra skadebekymmer de sista månaderna, samt att Conte-tönten hade Paul Tierney som sin assistent i NLD. Men utan våra skadeproblem på Tierney och Partey, så är det mindre än 0% chans för att Arsenal hade hamnat bakom sp*rs som 5:a. Med Tierney/Partey på plan, så hade vi redan säkrat oss fjärdeplatsen innan derbyt och sannolikligen tagit 3:e platsen från Chelsea.

Men tekniskt sätt så hade jag rätt i min gissning om 1-4 tabellen, eftersom att det är helt omöjligt att förutse skador på div spelare. Så trots att AFC, på ett väldigt olyckligtvis, missade fjärdeplatsen, så hade jag 100% rätt.

Hade Harry Kane varit bra från omgång 1 hade Spurs avgjort ligan i omgång 20.

Lika dumt som du skyller på skador på 2(!) spelare.
Citera
2022-05-23, 00:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hade Harry Kane varit bra från omgång 1 hade Spurs avgjort ligan i omgång 20.

Lika dumt som du skyller på skador på 2(!) spelare.
....Hur tror du att det hade gått för sp*rs om de var utan Kane & Son i 2 månader, Huh? Tierney och Partey är AFCs 2 viktigaste spelare.

Grattis till fjärdeplatsen, men ni tog den inte fair and square.
Citera
2022-05-23, 05:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Hahahaha..😂😅 Priserna på Liverpools ”Champions” och ”Quadruple” tröjor på Ebay har sjunkit kraftigt i pris under de senaste 24t
Citera
2022-05-23, 06:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Även ifall jag håller med dig i sak angående maskningarna på övertid är det inte det som folk kommer bry sig om, och som ett fan av ett lag som släppt in för många mål i 90+ kan jag ha förståelse (däremot så bör domaren lägga på tid, men det kan ju inte city klandras för ) . Sen försöker väl 9 av 10 lsg spela bort tid vid hörnflaggan då det är en bra taktisk strategi.

Man får väl säga grattis till city för ligasegern, city och pool är dock mil från övriga i ligan. Har svårt att se något lag slå in sig bland dessa två på allafall två säsonger. Pool har ju gjort en väldigt bra säsong även fast de inte vinner ligan, en andraplats är inte illa.

Nej, det som kommer vevas på repris är ju målen, i synnerhet KdBs passning till 3-2. Maskandet, simulerandet och smällarna "fansen" delar ut till Olsen kommer inte med på hyllningsdokumentären "10 years later".

Andra LFC-fans får påminna mig, men kan inte minnas att LFC ska ha agerat som City gjorde igår. När man fick det förlösande 2-1 igår gjorde man sen 3-1 istället, t.ex. Skillnad i agerande.

LFC borde kunna fortsätta vara på denna nivå något år till, men jag tror generationsväxlingen från Henderson, Thiago, Mané, VvD, Firmino, Matip och Salah blir klurig. Visst ser återväxten bra ut just nu, men du ersätter inte den sortens ryggrad hursomhelst. Man har inte samma transferstrategi som City eller United. Det kan bli några jobbiga säsonger.

Citat:

"tekniskt sett hade jag rätt" - hade fel
"jag hade 100% rätt" - hade 100% fel

Du är en levande konstinstallation. Arbetstitel: "Skamlös".
Citera
2022-05-23, 06:41
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Hahahaha..😂😅 Priserna på Liverpools ”Champions” och ”Quadruple” tröjor på Ebay har sjunkit kraftigt i pris under de senaste 24t

Hahahah nej fan vad episkt! 😂😂😂😂😂
Citera
2022-05-23, 06:44
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nej, det som kommer vevas på repris är ju målen, i synnerhet KdBs passning till 3-2. Maskandet, simulerandet och smällarna "fansen" delar ut till Olsen kommer inte med på hyllningsdokumentären "10 years later".

Andra LFC-fans får påminna mig, men kan inte minnas att LFC ska ha agerat som City gjorde igår. När man fick det förlösande 2-1 igår gjorde man sen 3-1 istället, t.ex. Skillnad i agerande.

LFC borde kunna fortsätta vara på denna nivå något år till, men jag tror generationsväxlingen från Henderson, Thiago, Mané, VvD, Firmino, Matip och Salah blir klurig. Visst ser återväxten bra ut just nu, men du ersätter inte den sortens ryggrad hursomhelst. Man har inte samma transferstrategi som City eller United. Det kan bli några jobbiga säsonger.

"tekniskt sett hade jag rätt" - hade fel
"jag hade 100% rätt" - hade 100% fel

Du är en levande konstinstallation. Arbetstitel: "Skamlös".

Känns som Liverpool har en sådan grym akademi så att de sällan tvingas gör många värvningar för att fylla sina led, ihop med deras ungdomsnätverk måste det väl vara ett av englands starkaste aktörer. Absolut att de inte kan ha samma värvningspolicy som city (är ju rätt konstigt att man u kan värva som de gör utan att nå större framgångar) . Klopp är nog jäkligt attraktiv att få spela under skulle jag gissa, vilket gör ett redan attraktivt pool ännu attraktivare.
Citera
2022-05-23, 08:11
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

HAHAHAHaHa!!!!!!!

(FB) Allt om Engelsk Fotboll 2021/2022

Vad gör du kvar här? Försvinn.
Citera
2022-05-23, 08:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Hahahah nej fan vad episkt! 😂😂😂😂😂
Det episka är ju att det är Liverpool själva som säljer dessa ”Champions 21/22” och ”Quadruple” tröjor Beställde 2x, som jag tänker att skänka till en kollega som är Liverpool-supporter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in