2022-05-12, 19:35
Medlem
Jonna medverkar i dagens avsnitt av Vinterpsportpodden

https://play.acast.com/s/vintersportpodden/jonna-sundling-sprintdrottningens-resa-mot-allround-drottnin
Citera
2022-05-12, 23:28
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jonna medverkar i dagens avsnitt av Vinterpsportpodden

https://play.acast.com/s/vintersportpodden/jonna-sundling-sprintdrottningens-resa-mot-allround-drottnin
Tackar, Hon är befriande floskelbefriad och fokuserad på sitt eget idrottande.
Jag gissar att hon är åkaren som juniorerna borde lyssna på
Citera
2022-05-13, 12:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Poddfavoriten Jonna!

Finns dock ett par träningsfrågor jag skulle vilja höra henne svara på.
Citera
2022-05-13, 14:04
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Poddfavoriten Jonna!

Finns dock ett par träningsfrågor jag skulle vilja höra henne svara på.
Finns mycket jag skulle vilja höra henne tala om, eller rättare sagt skulle jag vilja vet hur hon tänker - men en del i varför jag gillar Jonna är ju för att hon har en väldigt stark integritet.
Citera
2022-05-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Bli inte som Jonna, bli VÄRRE!
Citera
2022-05-18, 06:36
Medlem
Alkibiadess avatar
I en intervju i samband med landslagspresentationen sa Jonna att hon hade känt sig starkare som skidåkare inför tävlingssäsongen. Men att i de testerna som hon gjorde så hade hon inte ökat sin syreupptagningsförmågan eller inte åkt längre på bandet.

Jag har min lilla egna teori varför hon presterade så bra både i sprint och på distans.
Citera
2022-05-18, 18:52
Medlem
Citat:
I en intervju i samband med landslagspresentationen sa Jonna att hon hade känt sig starkare som skidåkare inför tävlingssäsongen. Men att i de testerna som hon gjorde så hade hon inte ökat sin syreupptagningsförmågan eller inte åkt längre på bandet.

Jag har min lilla egna teori varför hon presterade så bra både i sprint och på distans.
Låt höra!

Jag tror att handskadan har en betydelse i det hela och då menar jag inte skadan per se utan vad den ledde till.....
Citera
2022-05-22, 21:08
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:

Låt höra!
Själv tror jag på: ännu en träningssommar/höst med få sjukdagar, bra skidor/vallning, stor inre trygghet = energin fokuseras på egna skidåkningen, styrka och ork i balans = orkar staka/gå på högre växel än konkurrenterna, vinner alla starter i sprint (= egen form samt ingen Linn?), hittat sin taktik på såväl sprint som distans, …
Citera
2022-05-22, 23:23
Medlem
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/jonna-sundling-gar-i-charlotte-kallas-fotspar/

Anledningen till att hon gjort så väldigt många media framträdanden senaste veckorna?
Citera
2022-05-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/jonna-sundling-gar-i-charlotte-kallas-fotspar/

Anledningen till att hon gjort så väldigt många media framträdanden senaste veckorna?
Största anledningen är givetvis att förfrågningarna ökat nu när hon är den största svenska stjärnan. Förra året var väl 4 andra mer intressanta ur medias synvinkel trots Jonnas VM guld.

Jag skulle även gissa på att hon känner sig mer bekväm nu (och kanske tackar mer ja) när hon fått rutin på att vara stjärna
Citera
2022-06-01, 21:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Liten spaning: Jonna och Ribom verkar göra många saker tillsammans nu för tiden (mer än tidigare är mitt intryck).
Citera
2022-06-02, 07:50
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Liten spaning: Jonna och Ribom verkar göra många saker tillsammans nu för tiden (mer än tidigare är mitt intryck).
Handlar det inte mest om att man kan göra mer nu när pandemin är över? Jag har upplevt dem som oerhört tighta under lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in