2022-05-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GothiaRipper
Är det bara jag som tycker att det är rätt obehagligt att Erdogan har så bra koll på svensk politik och framträdande kurdiska personer?

Erdogans vresiga beteende och retorik tyder på att han vet mer om Sverige och svensk politik än vad vi kanske är bekväma med. Att turkarna har sådan koll på kurdiska företrädare och vet exakt antal (sic!) personer som de vill ha utvisade visar vilka kort de sitter på. De vet mer om oss än vi vet om dem.

För att utveckla mitt resonemang något. Jag har sett partiet Nyans grundare ett antal gånger i olika sammanhang. Killen spenderade sina formativa år i Turkiet och kom hit som 18-åring. Han är helt klart en turk i ordets rätta bemärkelse. Både kulturellt, ideologiskt och identitetsmässigt.
Det finns exakt inget svenskt i honom öht. Det faktumet bevisas av att han har blivit påkommen med att ha kopplingar till bevisat ultranationalistiska/islamistiska grupperingar från Turkiet. Grupperingar som är tätt knutna till Erdogan & co.

Det som är besvärande med det faktumet är att han nu grundat ett parti som på allvar försöker ge sig in i svensk politik. De är uppenbarligen finansierade av någon aktör. Personligen tror jag att det är en bulvanorganisation för den turkiska staten. Jag misstänker att de finansieras av dem och att deras mål är att infiltrera svensk politik. Syftet är att dels att agera som motkraft till alla de kurder som nått politiskt inflytande i Sverige, och för att agera som ett propaganda-relä för Erdogan.
Klart att turken har koll på de kurdisk diaspora, 85 % av kurder i Europa är från Turkiet. I särklass störst i Tyskland. Men Sverige är förstås särskilt intressant då ledande svenska partier stödjer Kurdisk självständighet.

Man ska inte glömma Erdogans turne i Tyskland för kanske 10 år sen när han bombastisk fördömde alla form av att turkar assimilerades i Tyskland (Europa), en turk är alltid en turk.
Senast redigerad av nbsp 2022-05-22 kl. 19:01.
Citera
2022-05-22, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vi får väl se. Turkiet kommer likväl säga ja till Sveriges ansökan. Det vi bevittnar nu är bara Erdogans politiska teater.

Du kan be till högre makter att det ska gå vägen. För hittills har Sverige fått det ännu tuffare än inledningen.

Sannolikheten är den att Turkiet och USA och Storbritannien har nått en överenskommelse om att Sverige får väna tills en ny regering i Sverige är tillsatt utan terroriststöd förstås.
Citera
2022-05-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Du kan be till högre makter att det ska gå vägen. För hittills har Sverige fått det ännu tuffare än inledningen.

Sannolikheten är den att Turkiet och USA och Storbritannien har nått en överenskommelse om att Sverige får väna tills en ny regering i Sverige är tillsatt utan terroriststöd förstås.

Märkligt! Jag har inte sett några uttalanden från sagda länder som talar för det du påstår.

Måhända önsketänkande från din sida😉
Citera
2022-05-22, 19:05
Medlem
Citat:

Tror jag inte, S regeringar är inte mindre trogna imperiets globalist-politik än någon annan, snarare mer.
USA och UK har väl annars inget emot att samarbeta med terrorister när det passar.
Tror att både USA och UK var mycket nöjda med att Nato-luckan i Norden skulle täppas till.
Citera
2022-05-22, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Märkligt! Jag har inte sett några uttalanden från sagda länder som talar för det du påstår.

Måhända önsketänkande från din sida😉

Inget önsketänkande.

Bara en promille kommer ut till den fjärde statsmakten.

Men den som lever tills imorgon, han kommer att veta.
Citera
2022-05-22, 19:11
Medlem
Först uttalar sig regeringen bombastiskt om att ingen annan stat ska bestämma över Svensk politik. Sen sätter de igång att fjäska för turken. Vill inte turken ha med Sverige i Nato är det väl bara att acceptera och lämna det problemet till Nato, där alla ledande stater i Nato applåderade att Sverige och Finland skulle ansluta sig. Vi kan nog klara oss ändå, så har vi gjort tidigare.
Lämna turk-problemet till Nato, de äger det.
Citera
2022-05-22, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Tror jag inte, S regeringar är inte mindre trogna imperiets globalist-politik än någon annan, snarare mer.
USA och UK har väl annars inget emot att samarbeta med terrorister när det passar.
Tror att både USA och UK var mycket nöjda med att Nato-luckan i Norden skulle täppas till.

Den dörren är ganska stängd. Förutom Kaliningrad-enklaven förstås. Men Nato kan lätt erövra det.

Snarare vill man se att Sverige avslutar sitt stöd med både pengar och materiel eftersom det gagnar inte NATOs intresse.

Sverige missar att gå med i Nato av den orsaken.
Citera
2022-05-22, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Först uttalar sig regeringen bombastiskt om att ingen annan stat ska bestämma över Svensk politik. Sen sätter de igång att fjäska för turken. Vill inte turken ha med Sverige i Nato är det väl bara att acceptera och lämna det problemet till Nato, där alla ledande stater i Nato applåderade att Sverige och Finland skulle ansluta sig. Vi kan nog klara oss ändå, så har vi gjort tidigare.
Lämna turk-problemet till Nato, de äger det.

Det är Sverige som är problemet och inte Turkiet.

Och Sverige borde faktiskt alliera sig med Ryssland.

För att terroristerna som Sverige stödjer är ryskvänliga och stödjer Ryssland mot Ukraina.
Citera
2022-05-22, 19:19
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Det är Sverige som är problemet och inte Turkiet.

Och Sverige borde faktiskt alliera sig med Ryssland.

För att terroristerna som Sverige stödjer är ryskvänliga och stödjer Ryssland mot Ukraina.
Har du källa på att "terroristerna" som Sverige stöder, "stöder Ryssland"?
Citera
2022-05-22, 19:21
Medlem
Mardolls avatar
Jag tycker att Sverige och Finland borde försökt att inte framstå så desperata att joina Nato. När Erdogan kom med sina krav borde man ryckt på axlarna och sagt att då skiter vi i Natoansökan om vi inte är välkomna. Då får Stoltenberg, Biden och övriga Natoländer förhandla med turkarna.

Kanske bara jag är som naiv men med tanke på hur det går för Ryssland i Ukraina tror jag knappast man har några planer på att invadera Finland och Sverige inom en överskådlig framtid. Det är ingen panik att gå med i Nato (även om jag FÖR att vi gör det).
Citera
2022-05-22, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Har du källa på att "terroristerna" som Sverige stöder, "stöder Ryssland"?

Terrorgruppen YPG/PKK kämpar tillsammans med Ryssland i Ukraina
https://www.trtworld.com/europe/ypg-pkk-terror-group-reportedly-fighting-alongside-russia-in-ukraine-55642
Citera
2022-05-22, 19:23
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Jag tycker att Sverige och Finland borde försökt att inte framstå så desperata att joina Nato. När Erdogan kom med sina krav borde man ryckt på axlarna och sagt att då skiter vi i Natoansökan om vi inte är välkomna. Då får Stoltenberg, Biden och övriga Natoländer förhandla med turkarna.

Kanske bara jag är som naiv men med tanke på hur det går för Ryssland i Ukraina tror jag knappast man har några planer på att invadera Finland och Sverige inom en överskådlig framtid. Det är ingen panik att gå med i Nato (även om jag FÖR att vi gör det).
De har bråttom med att gå med innan valet för att det inte ska bli en valfråga.
Rösta på V, de kräver en folkomröstning om NATO!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in