2022-05-22, 15:36
Medlem
Går det verkligen så dåligt för Putin i kriget mot Ukrina att Putins propagandist Margarita Simonjan nu måste säga att det inte är ett krig och att Ryssland hade tagit Ukraina på några timmar om man hade haft det som mål.
Alltså. Logiken i uttalandet haltar så till den milda grad att man blir mållös. Inte krig? Tror faktiskt inte ukrainarna i allmänhet och bl.a Mariupolborna i synnerhet håller med Kreml där. Och hade Ryssland kunnat tagit Ukraina på några få timmar som "Olga" brölar om så hade man ju gjort det med tanke på vad man sparat i materiel, manskap och troligen även mildare sanktioner. Dessutom utan tvivel mer humanitär i stället för militär hjälp till Ukraina från väst vid fullbordat faktum att Kiev fallit.
Men ok, det är ju främst ryssen Kreml alltid försöker övertyga med sina uttalanden för vi i väst lär ju inte köpa dravlet.

Däremot vill jag så innerligt köpa att putin faktisk är riktigt illa däran och döende så att "the dream came true".
Citera
2022-05-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Haha inte ett enda rätt på hela det inlägget. Ni har yrat samma saker i årtionden nu.
Det komiska är att ni alltid skjuter upp det ett par månader. Sen när inte ett skit händer från er spåkula då drar ni till med ett par ny lögner och om ett par månader då jävlar grabbar då går jorden under.

Får du inte svår ångest av att det du yrar om aldrig blir verklighet?
Skjuter upp vad och du får gärna utveckla. Du bara slänger halva one liners och kallar det för ett svar.
Citera
2022-05-22, 15:39
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Skeva jämförelser? Du sitter här och försvarar ett angreppskrig där man våldtar kvinnor och mördar barn. Det är lite skevare om du frågar mig.

Det är väl ingen som sitter och försvarar ett angreppskrig mot något land. Detta krig är lika fel och lika mycket geopolitik som Irakkriget ..
Citera
2022-05-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Jag vill inte att oskyldiga ska dö. Den enda som kan få ett snabbt slut på dödandet är Putin.
Så vitt jag vet så har man massevakuerat kvinnor, barn och gamla till närliggande länder för att få skydd. Flera miljoner handlar det om.
Vad har Rysslands storlek med det här att göra? Idioten Putin trodde att det skulle gå på 3 dagar och nu har det gått 3 månader. Hans felkalkylering har kostat tiotusentals människor livet.
Ni rysstroll har nu snöat in på att Ukraina ska ge upp för att skydda civila. Hur står ni ut med er själva? Patetiskt!

Skrev jag något om att jag tog parti i mitt inlägg? Skrev att Ukrainas president tvingar människor till krig, ett krig som hans refusering startade genom provokation.

Jag pratar om att man inte ska tvinga folk in i döden de förfar 2022. Vill de ej kriga så låt mannen få lägga ned vapen. Nu när deras nazist kompani gett upp så lär allt vända rätt fort. Du får nog vakna upp ur propaganda regnet du sugit åt dig
Citera
2022-05-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Nej där håller jag inte med, undersökningen är högst oberoende och relevant. Margin of error: +/-3.3 percentage points. Dvs resultatet speglas mycket väl +/- några procentenheter. Jag läste inte exakt hur många i metod nej, men det är oväsäntligt. Du får rycka siffor ur sitt sammanhang bäst du vill.

Så då är du eniga med slutsatsen i undersökningen att Ukraina önskar vara Ukraina?

Och att det i ditt tycke är mer än väl relvant och legitimt att utropa kalifatet i stockholms län baserat på vad 100 ryska ockupanter anser i en intervju.(efter att de givetvis hissat ryss/isis/Skånes flagga över Rosenbad….

Siffrorna är inte ur sitt sammanhang utan det är jämförbart enligt dig?

Edit , du menar under rysk ockupation och den ryska fanan (med upplöst demokratiskt parlament (valet hölls 2010/2011) Och med en odemokratisk och iligetim rysstrollpsrlament?

Du måste verkligen hata ukrainarna , i synnerhet. De som ockuperats sen 2014… är du ryss måhända…
Senast redigerad av slö 2022-05-22 kl. 15:45.
Citera
2022-05-22, 15:44
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så då är du eniga med slutsatsen i undersökningen att Ukraina önskar vara Ukraina?

Och att det i ditt tycke är mer än väl relvant och legitimt att utropa kalifatet i stockholms län baserat på vad 100 ryska ockupanter anser i en intervju.(efter att de givetvis hissat ryss/isis/Skånes flagga över Rosenbad….

Siffrorna är inte ur sitt sammanhang utan det är jämförbart enligt dig?

Att Ukraina vill ockupera Krim med näbbar och klor är ställt utom rimligt tvivel ja. Det visar ju sig både från regimen och i undersökningen att de skiter vad befolkningen på Krim anser i frågan. Därför är jag inte ett dugg bedrövad över att de blev av med området, nej.
Citera
2022-05-22, 15:49
Medlem
Citat:
Att Ukraina vill ockupera Krim med näbbar och klor är ställt utom rimligt tvivel ja.
Hela världen vill att Krim ska återbördas och ryssarna ska ut (med indrag förr ryssen, Nordkorea och Assad och dylikt skräp)

Finns resolutioner från 2014 såväl som 2022.

Citat:
Det visar ju sig både från regimen och i undersökningen att de skiter vad befolkningen på Krim anser i frågan.
I ryskockuperad Krim . Absolut . De är ju ockuperade, de vill givetvis ha fred och att ryssen kastas ut.

Citat:
Därför är jag inte ett dugg bedrövad över att de blev av med området, nej.

De har inte ”blivit av med det” det är ockuperat av ryssen. Öppna en kartbok och kolla själv
Citera
2022-05-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du är pinsam. Läs och tänk lite istället för att skriva i reflex. Det är OK att ha fel men ha lärt sig ibland.

Den finns länkad. Vad är det som är fel?

Despite Concerns about Governance, Ukrainians Want to Remain One Country
https://www.pewresearch.org/global/2014/05/08/despite-concerns-about-governance-ukrainians-want-to-remain-one-country/
Senast redigerad av slö 2022-05-22 kl. 15:54.
Citera
2022-05-22, 15:57
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Hela världen vill att Krim ska återbördas och ryssarna ska ut (med indrag förr ryssen, Nordkorea och Assad och dylikt skräp)
"Vad hela världen tycker" är ganska ointressant. Många köpte ju USAs myt om Irak också. Ska man börja dansa efter hela världens pipa tror jag man är mycket illa ute och utövar översitteri.

Citat:
Finns resolutioner från 2014 såväl som 2022.
Jaha? En resolution är bara en rekommendation och har inget lagligt stöd. De följs tills de bryts, typ.

Citat:
I ryskockuperad Krim . Absolut . De är ju ockuperade, de vill givetvis ha fred och att ryssen kastas ut.
Du menar att de ska kasta ut sig själva och Krim i stort sett ska bli obefolkat? Enligt undersökningar vill de följa utgången av omröstningen oavsett om den är legitim utifrån Ukrainska regimens perspektiv eller inte.
Citera
2022-05-22, 16:02
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Nej där håller jag inte med, undersökningen är högst oberoende och relevant. Margin of error: +/-3.3 percentage points. Dvs resultatet speglas mycket väl +/- några procentenheter. Jag läste inte exakt hur många i metod nej, men det är oväsäntligt. Du får rycka siffor ur sitt sammanhang bäst du vill.

Krims befolkning ska få komma tilltals utan förtryck från sådana som dig och Ukrainska regimen!
Bra rutet. Respekten och intresset för folkviljan är bedrövligt låg hos västvärldens proffstyckare.
Citera
2022-05-22, 16:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Att Ukraina vill ockupera Krim med näbbar och klor är ställt utom rimligt tvivel ja.

Man kan väl inte ockupera sitt eget land?

Krim är ukrainskt territorium och Ukraina har givetvis rätt att ha sina soldater där om de vill.
Citera
2022-05-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Skrev jag något om att jag tog parti i mitt inlägg? Skrev att Ukrainas president tvingar människor till krig, ett krig som hans refusering startade genom provokation.

Jag pratar om att man inte ska tvinga folk in i döden de förfar 2022. Vill de ej kriga så låt mannen få lägga ned vapen. Nu när deras nazist kompani gett upp så lär allt vända rätt fort. Du får nog vakna upp ur propaganda regnet du sugit åt dig

He, he. Du lyckades hålla masken rätt så länge ändå, Rysstroll. När man provocerat dig lite grann så kommer det fram att:

1. kriget är egentligen Ukrainas fel
2. Zelensky tvingar sin befolkning att försvara sig mot sin vilja.
3. Det är en avnazifiering som allt handlar om, vilket rättfärdigar allt.

Om vi konverserar ett tag till så kommer du börja yla om att allt är USA:s fel, globalistagendan, jude-nazister osv.

Vilket jävla stolpskott du är alltså.

Nu lägger vi ned det här. Hoppas du frisknar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in