2022-05-22, 14:55
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Du drar väldigt skeva jämförelser. Pewresearch är ett ansett byrå för statistiska undersökningar opinioner m.m. De väljer ju människor slumpmässigt och har alltså inte "skramlat ihop" några personer. 1600 pers räcker gott och väl i en population av Krims storlek. Det är jämförbart med väljarundersökningar som görs i Sverige och borde ligga på en konfidensintervall på 90-95%. I ett land av Sveriges storlek och geografi behövs det givetvis fler personer för samma konfidensintevall.

Skeva jämförelser? Du sitter här och försvarar ett angreppskrig där man våldtar kvinnor och mördar barn. Det är lite skevare om du frågar mig.
Citera
2022-05-22, 14:56
Medlem
hashs avatar
Lyssnade på avlyssnat samtal mellan två ryssar, en som ringde hem till en god vän i Ryssland.
Han återgav att dom hade fått Mosinka gevär (från 1943) som prickskyttar
Citera
2022-05-22, 14:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Som sagt, ryska särskolan på utflykt

Putin måste känna sig som Adde januari 1943.

Invasionen blev till sand och hela den fria världen hatar dig.
Citera
2022-05-22, 14:57
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Skeva jämförelser? Du sitter här och försvarar ett angreppskrig där man våldtar kvinnor och mördar barn. Det är lite skevare om du frågar mig.

Nej det har jag inte gjort. Jag försvarar annekteringen av Krim i denna diskussion. Det andra kan du ju föra en "diskussion" med de som är intresserade.
Citera
2022-05-22, 15:00
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Nej det har jag inte gjort. Jag försvarar annekteringen av Krim i denna diskussion. Det andra kan du ju föra en "diskussion" med de som är intresserade.

Men det är väl samma nation som annekterar Krim och som invaderat Ukraina, eller?
Citera
2022-05-22, 15:01
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det har dykt upp en film nu över när Ukraina förstörde det fjärde försöket att korsa floden Donets. Monty Phytons flying circus i kvadrat

https://www.facebook.com/watch/?v=757748378725302

Enligt mina källor så var gårdagens misslyckade försök nummer 6.
Citera
2022-05-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Fånigt narrativ, att ena sidan per automatik står för övergrepp. Att du skriver så och beskyller Ryssland för att enligt den logiken vara de som stått för övergrepp påpasslig desinformation när Ukrainas/Zelenskys styrkor har bevis om tortyr och mord mot sig och när man hållit civila och soldater i Azovtal som gisslan i ett läge där man varit chanslösa och Ryssland erbjudit de inlåsta att geupp i ordnade former men Zelensky istället tycks ha velat se döda martyrer...

Lär komma fram mer komprometterande mot inte minst Azovbataljonen som Ukraina tar stöd och som plågat en stor del av befolkningen i östra Ukraina. Även sett Hunter Biden (och indirekt pappa Joes) oegentiga affärer med intressen i Ukraina (implikationer på revolutionen 2014) tas upp av amerikansk liberal mainstream-medier, som NBC. Bidens och nuvarande Ukraina-regerings dagar nog räknade.

Alex Christoforou har tagit upp detta med Zelenskys taktik och Hunter Biden i videos (med urklipp från amerikans media), här hans kanal (finns även på Youtube men med reklam) :
https://rumble.com/c/AlexChristoforou

Återkommer med var exakt det om Zelenskys taktik och Hunter Biden refereras lite senare (ska helga vilodagen i solen nu).
Var finns bevisen på att Azovbataljonen hållit civila och soldater som gisslan i Azovstal? Du får gärna länka till dom dokumenterade bevisen.
Citera
2022-05-22, 15:15
Medlem
Citat:
Du drar väldigt skeva jämförelser. Pewresearch är en ansedd byrå för statistiska undersökningar opinioner m.m. De väljer ju människor på ett sätt som ska återspegla opinionen så rättvist som möjligt och har alltså inte "skramlat ihop" några personer. 1600 pers räcker gott och väl i en population av Krims storlek. Det är jämförbart med väljarundersökningar som görs i Sverige och borde ligga på en konfidensintervall på 90-95%. I ett land av Sveriges storlek och geografi behövs det givetvis fler personer för samma konfidensintervall.

Så då är vi ense om att undersökningen är irrelevant utifrån Rysslands invasion och ockupation 2014?

Oavsett om det var 10 eller 200 intervjuade i Krim (eller ca 100st krimbor som intervjuades enligt ditt resenomeng)

1600 var hela undersökningen . Läser du inte metod innan du refererar?
Citera
2022-05-22, 15:30
Medlem
Reimers avatar
Motståndsrörelsen har troligen slagit till mot kollaboratörerna igen, det är farligt att samarbeta med fienden.

Det var i Enerhodar som brandmännen demonstrerade också.

Citat:
Andrej Shevtjyk, rysk borgmästare i den ockuperade ukrainska staden Enerhodar har skadats i en explosion, skriver BBC och hänvisar till ett uttalande från stadens folkvalda borgmästare Dmytro Orlov.

På Telegram skriver Orlov att Shevtjyk och hans livvakter fått föras till sjukhus på grund av sina skador.

Det är fortfarande oklart vad som har hänt. Ryssland har inte kommenterat uppgifterna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
2022-05-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Jaha. "Follow the money"? Allt är alltså USAs fel... Amerikanarna är synnerligen listiga som "lyckas" få putain att inleda anfallskrig mot Ukraina och söka slakta dess befolkning (vilket av outgrundlig anledning USA tjänar på)?

Eee de har gnällt och kräver mer eller mindre att hela EU ska köpa frusen gas av dom. Problemet är dock att de säljer det till extrem överpris. Trodde du visste detta.
Citera
2022-05-22, 15:33
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så då är vi ense om att undersökningen är irrelevant utifrån Rysslands invasion och ockupation 2014?

Oavsett om det var 10 eller 200 intervjuade i Krim (eller ca 100st krimbor som intervjuades enligt ditt resenomeng)

1600 var hela undersökningen . Läser du inte metod innan du refererar?

Nej där håller jag inte med, undersökningen är högst oberoende och relevant. Margin of error: +/-3.3 percentage points. Dvs resultatet speglas mycket väl +/- några procentenheter. Jag läste inte exakt hur många i metod nej, men det är oväsäntligt. Du får rycka siffor ur sitt sammanhang bäst du vill.

Krims befolkning ska få komma tilltals utan förtryck från sådana som dig och Ukrainska regimen!
Senast redigerad av OlleLiss 2022-05-22 kl. 15:36.
Citera
2022-05-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jösses, har ryssarna massakrerat så många civila ukrainare? I så fall bör Ryssland omgående lägga ner allt snack om att "operationen" handlar om skydda civila etniska ryssar från etnisk rensning. Ryssarnas etniska rensning av ukrainare tycks ju redan ha överträffat händelserna i Rwanda, om man ska tro på dig.

Tror… läste du det där? Jag tror att Ukraina har förlorat en massa män som inte haft militärutbildning men tvingats slåss för en president som skickar människor rätt in i en slakt på grund av hans politik som han bedrivit. Du tror väl inte på fullaste allvar på att alla ukrainska soldater är som Ghost of Keiv haha… du trodde säkert att den killen fanns på riktig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in