Citat:
Ursprungligen postat av
OlleLiss
Haha det finns ingen hejd på bortförklaringar. Spelar ingen roll om de som utfört undersökningen är oberoende, alla ryssar på Krim är ju såklart rädda för sina egna liv och förtryckta!
Nog för att Ryssland förtryckt oppsitionen(det har även Ukraina), det förnekar jag inte, men ser du inte själv hur löjligt det låter.
Hur förklarar du autonomitetsomröstningen 1991 då, där Krim ville bli mer autonomt från Ukraina? Där kan man väl iaf inte beskylla ryssarna för att hindra Krimborna från att uttrycka sina egentliga åsikter(alltså mer autonomitet från Ukraina och inte mindre). Någonstans skaver dina påståenden.
Det är du som sysslar med bortförklaringar när du försöker likställa alla val och därmed göra dem alla lika bra.
Likaså verkar du inte förstå att Ryssland är en diktatur där folk inte kan säga sin mening.
Det är raka vägen till 1952; inte ens 70-talets CCCP var lika kasst.
Dessutom handlade det val du nämner inte om att tillhöra Ukraina eller Ryssland, och i princip alla röstade på samma sätt i det valet, oavsett om de kom från Moskva, Sevastopol eller Lviv.
Man kan i motsats till det se att en majoritet på Krim röstade för ett eget Ukraina i valet 1991.
Jag ser inte att du lyckas styrka det du är övertygad om, och vi kan sammanfatta din argumentation med att du tycker det har gått rätt till och att jag kör med bortförklaringar.
Kanske vore det på sin plats med något djupare funderingar kring hur människor fungerar och vad fria val är?