2022-05-22, 01:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja.

Ok, iom att du uttrycker att du vet bättre än polisen, då tänker jag att du ju måste vara 100% säker på detta att Luemannen och Telefonmannen är samme person, dvs. at du vet och inte bara tror att det är samma person, eller?
Men hur vet du då att det är samma person ?
var snäll dele med dig det du vet.
Citera
2022-05-22, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ok, iom att du uttrycker att du vet bättre än polisen, då tänker jag att du ju måste vara 100% säker på detta att Luemannen och Telefonmannen är samme person, dvs. at du vet och inte bara tror att det är samma person, eller?
Men hur vet du då att det är samma person ?
var snäll dele med dig det du vet.

Godt trente øyne og veldig «våken» får bli mitt svar på det.
Citera
2022-05-22, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Kristendom/religion har ikke enerett på hvordan man skal være gode mennesker, bry seg om hverandre eller hva som er rettferdig eller hva som skal være rett og lov.

Religion har aldri vært noe annet enn et verktøy for sosial kontroll og orden.

Og hva så? Jeg tror ikke at HHB1 er bokstavtro. Men at hun har studert teologi.

Tror du også at TH er en kristen selv om han har såkalt studert teologi?

Jeg tror TH bryr seg døyten om kristendom selv om han ville ha AE til døden skilte dem ad, men det var det som skjedde da og det var ikke skjebnen.
Citera
2022-05-22, 02:10
Medlem
Citat:
Kristendom/religion har ikke enerett på hvordan man skal være gode mennesker, bry seg om hverandre eller hva som er rettferdig eller hva som skal være rett og lov.

Religion har aldri vært noe annet enn et verktøy for sosial kontroll og orden.

Edit: Derfor mener jeg det er relevant å fremheve hvordan religion tydeligvis står sterkt i akkurat denne familien, og de skadene som gjerne følger en slik overbevisning.

Det finnes ikke ett sted på denne kloden der det ikke eksisterer sosial kontroll, rett og slett fordi det er forskjell på rett og galt.
Citera
2022-05-22, 02:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Og hva så? Jeg tror ikke at HHB1 er bokstavtro. Men at hun har studert teologi.

Tror du også at TH er en kristen selv om han har såkalt studert teologi?

Jeg tror TH bryr seg døyten om kristendom selv om han ville ha AE til døden skilte dem ad, men det var det som skjedde da og det var ikke skjebnen.

Vel, et eller annet sted må datteren ha fått det for seg at hun ville bli prest, hun studerte teologi, og er, ikke overraskende, i jobb som prest.

Da er det rimelig å anta at hun er personlig kristen.

Når TH hadde sitt sammenbrudd så gikk han blant annet på forelesninger, sammen med datteren, om teologi.

AE skal visstnok ha gått på AA-møter, som også har en sterk religiøs tilknytning.

Jeg tror dette til sammen sier noe om at familien som helhet har en eller slags tiltrekning/tilknytning til religion/kristendom.

Om de bare er sånn vanlig "norskkristne", vet jeg ikke, men det er ikke min erfaring at de fleste vanlige folk er kristne helt på den måten, nå lenger.

De fremstår som litt over snittet, på den måten.
Citera
2022-05-22, 02:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Adrtrt skrev at det er et bad i kjelleren.

Jaså tråden har tagit ett kliv framåt? Frågan är om H kliver ner i källarn för att göra toalett där? I rest my case.
Citera
2022-05-22, 02:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Godt trente øyne og veldig «våken» får bli mitt svar på det.

Ok, så slutsatsen blir att du tror att du vet bättre än vad polisen kommit fram till.

Du vet väl att polisen har riktigt bra verktyg och dessutom stor erfarenhet mht att bedöma höjden på personer som dyker upp på olika videomedia, och ändå så tror du att du vet bättre.
Det får dig att framstå som person det är svårt att ta på allvar, tycker jag.
Citera
2022-05-22, 02:17
Medlem
Citat:
Vel, et eller annet sted må datteren ha fått det for seg at hun ville bli prest, hun studerte teologi, og er, ikke overraskende, i jobb som prest.

Da er det rimelig å anta at hun er personlig kristen.

Når TH hadde sitt sammenbrudd så gikk han blant annet på forelesninger, sammen med datteren, om teologi.

AE skal visstnok ha gått på AA-møter, som også har en sterk religiøs tilknytning.

Jeg tror dette til sammen sier noe om at familien som helhet har en eller slags tiltrekning/tilknytning til religion/kristendom.

Om de bare er sånn vanlig "norskkristne", vet jeg ikke, men det er ikke min erfaring at de fleste vanlige folk er kristne helt på den måten, nå lenger.

De fremstår som litt over snittet, på den måten.

For å si det mildt så driter jeg i om de er kristne.
Citera
2022-05-22, 02:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
For å si det mildt så driter jeg i om de er kristne.

Det driter jeg også egentlig i, men poenget er at de sier noe om dem, de involverte personene og hva slags psykologi som kanskje driver dem.
Citera
2022-05-22, 02:22
Medlem
Citat:
Det driter jeg også egentlig i, men poenget er at de sier noe om dem, de involverte personene og hva slags psykologi som kanskje driver dem.

Jeg tror ikke på noe dem, heller han.
Citera
2022-05-22, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ok, så slutsatsen blir att du tror att du vet bättre än vad polisen kommit fram till.

Du vet väl att polisen har riktigt bra verktyg och dessutom stor erfarenhet mht att bedöma höjden på personer som dyker upp på olika videomedia, och ändå så tror du att du vet bättre.
Det får dig att framstå som person det är svårt att ta på allvar, tycker jag.

Sånn får det, i tilfelle, bare være. Jeg er ikke opptatt av hvilke vurderinger personer på et forum eventuelt måtte gjøre av meg. Jeg besitter også riktig bra verktøy.
Citera
2022-05-22, 02:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg tror ikke på noe dem, heller han.

Med tanke på hvordan vi har sett saken utfolde seg så er jo hele familiedynamikken selvfølgelig interessant, det sier noe om hvorfor hele familien har oppført seg som de gjør i etterkant, hvorfor noen reagerer så sterkt på det de kaller "dyneløfting", det hele oser av en slags fornærmethet, for omtrent alt annet enn det faktum at AE er tatt av dage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in