2022-05-22, 00:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Jeg liker rasjonalitet. Hvem hadde motiv for å kidnappe AEFH? Hvem kunne hente noe på det? Hvem visste om TH på en slik måte at en kidnapping av kona ville være en måte å hente ut millioner fra han?

Såvidt jeg er blitt informert via media, er det få/ingen som har eller er motivert til å kidnappe henne for penger.

En ekte kidnapping ville hatt et hurtig handlingsmønster. Jeg kan ikke se at det har vært tilfelle i denne saken.

Kidnapping kan selvsagt ha feilet. Men hvorfor ikke be om x antall kroner for å få kroppen tilbake?
Det har heller ikke skjedd. Hvorfor ikke?

Hva er det jeg overser?

Jeg vet jeg er ny, men har fulgt tråden, og ikke minst saken, fra starten.

Det verkar som att du ser fallet som det är
Citera
2022-05-22, 00:52
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg liker rasjonalitet. Hvem hadde motiv for å kidnappe AEFH? Hvem kunne hente noe på det? Hvem visste om TH på en slik måte at en kidnapping av kona ville være en måte å hente ut millioner fra han?

Såvidt jeg er blitt informert via media, er det få/ingen som har eller er motivert til å kidnappe henne for penger.

En ekte kidnapping ville hatt et hurtig handlingsmønster. Jeg kan ikke se at det har vært tilfelle i denne saken.

Kidnapping kan selvsagt ha feilet. Men hvorfor ikke be om x antall kroner for å få kroppen tilbake?

Hva er det jeg overser?

Her treffer du vel egentlig alle spikerne på hodet, på en gang.
Citera
2022-05-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ok så du underkänner altså polisens information som dom går ut med i media
angående höjde skilnaden på Luemannen och Telefonmannen ?

Ja.
Citera
2022-05-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Han kan i hvert fall ikke ha hatt den der på grunn av forsvinningen, slik som forsvarer SH har uttalt.

Hvis ikke han fant den fram og satte den bak senga mens han liksom fløy rundt i huset og lette etter AE, før han hadde sett brevet i gangen.

Hagla hadde han nok der fra før av.

Hagle bak senga, men ingen påskrudd alarm.
Det er noe der som ikke stemmer. Han har nok ikke plassert den der mens han ransaket lol. Holden uttalte det var fordi TH ville beskytte seg mot kidnapperne om de kom tilbake. Enten en glipp av Holden, eller feilsitering mht datoene. Jeg tror en glipp, altså at skrømtet har hatt som vane å ha skarpladd hagle ved senga.
Citera
2022-05-22, 00:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er noe der som ikke stemmer. Han har nok ikke plassert den der mens han ransaket lol. Holden uttalte det var fordi TH ville beskytte seg mot kidnapperne om de kom tilbake. Enten en glipp av Holden, eller feilsitering mht datoene. Jeg tror en glipp, altså at skrømtet har hatt som vane å ha skarpladd hagle ved senga.

Og hensikten med det er nok heller å skremme de INNE i huset, enn eventuelle skurker utenfor...
Citera
2022-05-22, 00:57
Medlem
Citat:
En satireforestilling om religion, av Trey Parker og Matt Stone, gutta bak "South Park".

Den satt nok bra hos TH, som studerte teologi samtidig med eldstedatteren, feltpresten.

Men, i hvert fall badekarhistorien burde være enkel å verifisere, for jeg antar at TEH ikke tappet seg et kaldt bad den kvelden.

Men, som så mye annet, er dette informasjon vi foreløpig ikke har tilgang på, før det eventuelt kommer frem i en rettssak.

Studerte og studerte, han gikk vel på noen forelesninger.
Citera
2022-05-22, 00:59
Medlem
Citat:

Hva er det jeg overser?

Du har et poeng.

Da TH ble pågrepet og mistenkt for drap, kunne eventuelle kidnappere ha krevd millioner for å frigi koordinatene til stedet levningene av AE er skjult. En uskyldig TH ville ha bedt om det. Også for å forsøke å renvaske seg for mistanke.

Hvis levningene ikke finnes, vil det ta minst fem år før AE vil bli erklært død. Hennes livsarvinger kan da få ektepaktene erklært ugyldige, og sikre seg morsarv.

Det har nok ikke TH råd til.
Citera
2022-05-22, 01:00
Medlem
Citat:
Og hensikten med det er nok heller å skremme de INNE i huset, enn eventuelle skurker utenfor...

Det har nok opp gjennom årene vært skremmende å ha de våpnene i hus, de gangene sinnet tok overhånd.
Senast redigerad av Jayce 2022-05-22 kl. 01:09.
Citera
2022-05-22, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du har et poeng.

Da TH ble pågrepet og mistenkt for drap, kunne eventuelle kidnappere ha krevd millioner for å frigi koordinatene til stedet levningene av AE er skjult. En uskyldig TH ville ha bedt om det. Også for å forsøke å renvaske seg for mistanke.

Hvis levningene ikke finnes, vil det ta minst fem år før AE vil bli erklært død. Hennes livsarvinger kan da få ektepaktene erklært ugyldige, og sikre seg morsarv.

Det har nok ikke TH råd til.

Jeg undrer meg over at han ikke vil bidra til egen renvasking. Men meg om det. At barna ikke presser ytterligere på, er nesten enda rarere. En prestedatter som sluker alt rått, det er rart å være vitne til.
Citera
2022-05-22, 01:32
Medlem
Citat:
Jeg undrer meg over at han ikke vil bidra til egen renvasking. Men meg om det. At barna ikke presser ytterligere på, er nesten enda rarere. En prestedatter som sluker alt rått, det er rart å være vitne til.

Det er de skyldige som ikke bidrar, det viser historien.
Citera
2022-05-22, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Man finner mye grums blant de i det yrket.

Helst kåte menn det, hold det utenfor.
Citera
2022-05-22, 01:40
Medlem
Citat:

Ja det er vanskelig å forstå. Eller umulig å forstå.

Jeg greier ikke å forestille meg hvordan de voksne barna opplever det som har skjedd. Men jeg forstår at det må gjøre vondt.

Det viser seg at folk kommer seg gjennom ekstreme vanskeligheter. Når de må.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in