2022-05-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja det ligger nog något sånt bakom,
men det är så tragiskt att läsa det där och 100 frågor som det antingen inte finns svar på eller som frågar vet svaret i förväg...

Politiet har sluppet mye ny informasjon, om kryptosporet og telia kontantkort startpakker. Pluss detaljer rundt trusselbrevet.

Det ser mer og mer ut til at RU skulle være en lynavleder som ledet politiets interesse til kryptomiljøet RU var en del av i 2017 og 2018.

Og politiet har ikke noe valg, de må etterforske alle villsporene så langt de kommer. Sjekke ut alle blindspor. Rett og slett.
Senast redigerad av kornblomst 2022-05-21 kl. 20:59. Anledning: skrivefeil
Citera
2022-05-21, 21:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har sluppet mye ny informasjon, om kryptosporet og telia kontantkort startpakker. Pluss detaljer rundt trusselbrevet.

Det ser mer og mer ut til at RU skulle være en lynavleder som ledet politiets interesse til kryptomiljøet RU var en del av i 2017 og 2018.

Og politiet har ikke noe valg, de må etterforske alle villsporene så langt de kommer. Sjekke ut alle blindspor. Rett og slett.

ja och den nya informationen är det som gör att gökene här inne går ännu längre i fantasifulla nonsens för att förstöra tråden...
Citera
2022-05-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo men det vore väl i så fall om GM hoppats dölja var brottet skedde genom att begå det uppepå där blod o glas då redan flutit. Samtidigt som han med hela handen pekar på badrummet på våningen under. Men det finns ju därtill bara två badrum vad jag vet, och nånstans ska ju th vaska sig själv om han vill bo kvar i huset.

Svagheten i det resonemanget är kanske dock att mycket talar för att GM de facto inte behövt mycket till brottsplats i huset och i så fall kanske med fördel på entréplanet i alla händelser. För en kropp måste flyttas. Vilket är riskabelt och krävande. Och en död sådan doftar lik.

Så med allt i beaktande så kanske man får hejda sig vid att den knuste lampe inte logiskt är så lätt att införliva med något hållbart resonemang kring brottet som det ser ut. När man känner sig klar över att sonen inte är involverad.

Rör det sig om flera GM behövs inte toan uppepå, är GM ensam så är ett annat förfarande helt klart att föredra. Osv.

Nå. Varje litet steg. Är ändå något värt.

Kölen finns för att broderfolken ska kunna finna glädje i att återse varann.

Dessutom skyddar den mot dåligt väder.

Fast nu kanske jag kom bort från ämnet.
Adrtrt skrev at det er et bad i kjelleren.

Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Det er vasker på alle soverom i 2etg, og et hovedbad med dusj og badekar. Det er også et toalett i entreen, og treningsrom og bad i kjelleren. Jeg mener det er vegg-vegg teppe i gangen oppe, det er vel ca 1 meter med teppe mellom badet og trappen ned. Tar forbehold om at de kan ha pusset opp.
Citera
2022-05-21, 22:32
Medlem
Nottelitens avatar
ser ut som att det finns ett par som gör vad som helst för att glömma att fallet handlar om att AEF är död och att TH och RU är siktet....
Citera
2022-05-21, 22:39
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Som som vi ser passerer mannen kameraene kl 07.36. Han snur ved buskene og returnerer i 08-tiden. Ja jeg mener dette er en og samme mann, da med og uten jakke
.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det kan meget vel hende du har rett i dette. Sammenligner man de to fra skjermdump
later de til å være nøyaktig like høy, og ha lik kroppsholdning, dvs. noe fremoverbøyd/lutet nakke.

Vedrørende det lille "kostymeskiftet" kan jeg dog ikke forstå annet enn at det er meningen
å se ut som to forskjellige personer. Hvis det faktisk er en og samme mann, vel å merke.

Enligt polisen är «luemannen» (som ses kl. 7.35) högre än «telefonmannen» (som ses kl 8.00 )
Så enligt polisen de två personer är inte samma person.

https://www.rb.no/politiet-grunn-til-a-betvile-at-hun-fortsatt-er-i-live/s/5-43-1005613

I tillegg er det gjennomført flere undersøkelser av videoene.
Den første personen som ble sett utenfor Futurum er mellom 180 og 188 centimeter høy.
Person nummer to er mellom 176 og 182 centimeter høy, opplyser Brøske.

– Det er altså verifisert at det er to fysisk forskjellig personer.

On another note...

Jag tycker det ser ut som att de 2 män "Luemannen" och "Telefonmannen" som ses på morgonen vid Futurum skulle kunna vara de samma 2 personer "Hettemannen" och mannen gående bakom "Hettemannen", som kl 11.00 ses gående på Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog Hus.
"Hettemannen" er da på vei tilbake fra området ved Langvannet/Sloraveien.:

«Luemannen» (ses kl. 7.35) kan vara samma person som "Hettemannen" (ses kl.11)
«Telefonmannen» (ses kl 8.00) kan vara samma person som mannen som går bakom "Hettemannen"

"Luemannen" och "Telefonmannen":
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

Hettemannen" och mannen som kommer in från vänster och svänger inn bakom "Hettemannen":
https://www.aftenposten.no/norge/i/WObwpa/loerenskogsaken-politiet-har-identifisert-hettemannen

Kan dessa män vara TH's hjälpare ?
Senast redigerad av Theforeigner 2022-05-21 kl. 22:42.
Citera
2022-05-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er jo et faktum at politiet måtte ta noen valg da det ble klart hva dette dreide seg om.
Jo mer etterforskningen avdekket, jo mer pekte det i én retning. Liten tvil om det.

Nå får vi se hva kryptosporet leder til. Politiet har fått flere nye ledetråder.

Og hvilke valg er det du sikter til? Så du mener de vet hva saken dreier seg om? Jeg har kun lest, intil det siste at de fortsatt jobber utfra to hypoteser, ikke en.
Citera
2022-05-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Citat:
.

Enligt polisen är «luemannen» (som ses kl. 7.35) högre än «telefonmannen» (som ses kl 8.00 )
Så enligt polisen de två personer är inte samma person.

https://www.rb.no/politiet-grunn-til-a-betvile-at-hun-fortsatt-er-i-live/s/5-43-1005613

I tillegg er det gjennomført flere undersøkelser av videoene.
Den første personen som ble sett utenfor Futurum er mellom 180 og 188 centimeter høy.
Person nummer to er mellom 176 og 182 centimeter høy, opplyser Brøske.

– Det er altså verifisert at det er to fysisk forskjellig personer.

On another note...

Jag tycker det ser ut som att de 2 män "Luemannen" och "Telefonmannen" som ses på morgonen vid Futurum skulle kunna vara de samma 2 personer "Hettemannen" och mannen gående bakom "Hettemannen", som kl 11.00 ses gående på Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog Hus.
"Hettemannen" er da på vei tilbake fra området ved Langvannet/Sloraveien.:

«Luemannen» (ses kl. 7.35) kan vara samma person som "Hettemannen" (ses kl.11)
«Telefonmannen» (ses kl 8.00) kan vara samma person som mannen som går bakom "Hettemannen"

"Luemannen" och "Telefonmannen":
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

Hettemannen" och mannen som kommer in från vänster och svänger inn bakom "Hettemannen":
https://www.aftenposten.no/norge/i/WObwpa/loerenskogsaken-politiet-har-identifisert-hettemannen

Kan dessa män vara TH's hjälpare ?
Enig i det fetade.
Hypotese:
Luemann og telefonmann har en bil parkert i nærheten av Futurum.
Luemannen spaserer forbi Futurum og bort til parkeringsplassen for å undersøke om THs bil står parkert der. Hvis det er Hagens Ford Focus som sto der, kan Luemannen ha tenkt at TH har kommet til Futurum denne morgenen.

Luemannen går tilbake til Telefonmannen som venter i bil. De avtaler at Telefonmannen skal dra til fots til området ved Sv4 og at telefonmannen skal kjøre bil mot Sv4/gangveien.
Grunnen til at telefonmannen skal gå, er at han skal observere huset i S4 som fotgjenger slik at det er mindre sjanse for å bli lagt merke til.

Kanskje luemannen kjører på gangveien på de tidspunktene da det ble observert lys fra bil?

På et tidspunkt tar luemannen og telefonmannen seg inn i huset i Sv4 og overfaller AE og plasserer henne i bilen. Luemannen kjører fra Sv4, mens telefonmannen blir igjen i huset i Sv4 for å plante spor og eventuelt vaske og å lage fysiske bevegelser på AEs mobil.

Til avtalt tid kommer Luemannen (Hettemann1) til fots tilbake til området ved Sv4 og han henter en bil ved boligblokkene før han kjører over plenen og til Sv4 for å hente telefonmannen og for å plassere trusselbrevet i huset. Da de kjørte fra Sv4 var telefonmannen sjåfør, og bilen ble stoppet i nærheten av motorveien og Luemann/hettemann1 kommer til fots der vi kan se han på video mens telefonmannen/hettemann2 parkerer bilen et sted og deretter går for å møte hettemann1 der vi ser de gå sammen.
Kanskje de deretter går bort til bilen og kjører mot Ås?

Beskrivelser av mennene i BMW-en i Ås:
Sjåføren satt med en hette. Han som satt i passasjersetet ved siden av hadde en sort lue og en sort jakke.
Sjåføren hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen.
Finnes det flere tilgjengelige beskrivelser av de to mennene? Var det noe om at den ene så litt kraftigere ut enn den andre?
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nok et vitne mener å ha sett Anne-Elisabeth Hagen i baksetet på rød BMW X3 i Ås den dagen hun forsvant.

G*o E*iksen var på vei hjem fra en tur i nærområdet i Brekkeveien i Ås, drøyt tre mil sør for Oslo.

Hun er nesten helt sikker på at det var 31. oktober i 2018.

I det hun skulle krysse veien utenfor huset sitt, la hun merke til en rødfarget bil som kom mot henne. Det satt to personer foran og en kvinne i baksetet.

– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun.
Men det var synet av kvinnen i baksetet som gjorde sterkest inntrykk på Eriksen.

– Damen stirret veldig på meg, og jeg lurte på hvorfor hun gjorde det. Hun var blek, og jeg opplevde at hun hadde et alvorlig og desperat blikk. De øynene glemmer jeg ikke, forteller vitnet.

Kan det ha vært noen andre enn Anne-Elisabeth Hagen du så?
– Jeg har veldig vondt for å tro det, blant annet på grunn hårfasongen, rødskjæret i håret og det bleke ansiktet.

https://www.tv2.no/a/11513128/
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-22 kl. 00:07.
Citera
2022-05-21, 23:28
Medlem
Citat:
T*m J*hansen F*ssdal (*=o).

Yrkesmilitær med lang fartstid i regi av FN, erfaring fra skarpe oppdrag i bl.a.
Afghanistan, Kosovo, Bosnia, samt flere områder i Afrika. Spesialisert hundetrener
med mine- og bombehunder, men også narko- og likhunder. Drev en periode et
senter for hundetrening i Alicante, Spania. Mange av oppdragene hans i krigsområder
gjaldt lokalisering og uthenting av lik. "Pensjonerte" seg fra utenlandsoppdrag rundt 2010.

Angitt å ha vært "håndtlanger" for TH i forbindelse med "lyssky" virksomhet.
Fra Lørenskog, bosatt på Finstadjordet frem til sin død 18. desember 2018, som
skal angivelig ha vært selvmord.

Siterer en artikkel om ham fra en norsk avis i Spania, "Vikingposten":
Han har opplevd mye fælt på sine oppdrag i utlandet. F*ssdal har vært
med på å hente ut lik, lemlestede barn og voksne fra de farligste områder på kloden.

Han innrømmer at man blir litt smårar av å drive med denne jobben.
Spesielt når man er ute på skarpe oppdrag sammen med hunden.
F*ssdal legger ikke skjul på at det har vært mange tøffe tak for psyken.
Gir grunn til bekymring, men dette er høyst sannsynlig ikke drapsmannen. Spør ikke hvorfor, men han får hvile i fred for min del.
Citera
2022-05-21, 23:35
Medlem
Citat:
Alle strømkunder i Norge skulle ha fått installert nye AMS-målere innen utgangen av 2018.
Jeg vil anta at husstander i bynære strøk slik som Lørenskog fikk disse i god tid før det.
Disse målerne er veldig nøyaktige, og jeg kan se på målingskurven når jeg f.eks. har brukt
stekeovnen. Med andre ord finleser den strømforbruket, og det burde være mulig å se om
det har vært aktivitet i huset om natten - gitt at man har brukt strøm, selvsagt.
Skal ikke se bort fra at TH har tenkt på dette i forkant, og brukt batteridrevet lys, f.eks.

Jeg er usikker på om man kan få like presis informasjon om vannforbruk.
teh og bading...gir en pekepinn. Mulig historien er sann. Utrolig nok
Citera
2022-05-21, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Og hvilke valg er det du sikter til? Så du mener de vet hva saken dreier seg om? Jeg har kun lest, intil det siste at de fortsatt jobber utfra to hypoteser, ikke en.

Etterforskningen på og rundt åstedet for tiden rundt forsvinningen, er nøyaktig den samme.

Enten politiet tar utgangspunkt kidnappingshypotese med ukjente GM og bortføring for løsepenger, eller, drapshypotese, AE ble drept i hjemmet og levningene hennes har blitt skjult, enten av TH selv, eller gjennomført av medhjelpere, etter oppdrag av TH.

Og svarene på mysteriet, løsningen eller oppklaringen, må starte med sporene som ble funnet på åstedet.

Og politiet oppdaget veldig tidlig, allerede i november 2018, at det manglet spor i S4. Mangelen på spor etter GM i S4 ble vurdert som "kritisk".

Da faller naturlig nok mistanken på ektemannen, TH. Han har motiv og anledning. Politiet sier at TH har emosjonelle, økonomiske og sosiale motiver for å drepe AE. Og anledning. Selvfølgelig. Han bor jo i deres felles hjem. TH var den siste som så AE i live.

Under alt dette ligger ektepaktene, notatbøkene, avisutklippene, våpnene som ble funnet i huset, manglende alarm, osv osv. Sprikende og selvmotsigende forklaringer til politiet. TH har snakket usant om faktiske hendelser forsvinningsdagen. Osv osv.

Den som ikke ser at TH peker seg ut som hovedmistenkt for drapet på AE, må være rimelig forstokket i toppetasjen.
Citera
2022-05-22, 00:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Den som ikke ser at TH peker seg ut som hovedmistenkt for drapet på AE, må være rimelig forstokket i toppetasjen.

Jeg tror alle ser det, men i rettferdighetens ånd så må man, til en viss grad og innenfor rimelighetens grenser, også prøve ut andre teorier.

Det er bare bra, og et sunnhetstegn, men når noen bevisst velger å ignorere "tegnenes tale" og nærmest lobbyere hovedmistenktes uskyld, på tross av all sunn fornuft, kanskje også bevisst på tvers av det som tegner seg som et tydelig bilde, så er vi over på noe helt annet.

Da er man bare kontrær, enten på faen eller for moro skyld, som også enkelte debattanter selv har sagt at er grunnen for at de bevisst har valgt å "gå mot strømmen".

Jeg blir ikke lei meg hvis det kan bevises at TH ikke står bak drapet på sin kone, det er bare sånn at i forhold til det vi vet om saken pr. nå så er det ingen andre som seiler opp som klare hovedpersoner i dette dramaet.

Kidnapping/krypto er totalt underordnet som årsak eller motiv til drapet på AE, en regelrett "red herring" kun med formål om å binde opp ressurser og forsinke etterforskningen.
Citera
2022-05-22, 00:25
Medlem
I perioden 31. oktober til 15. desember 2018 hadde TH ikke mulighet til å sove i huset fordi politiet hadde full tilgang til det.
Kort tid etter forsvinningen fant politiet skarpladd hagle ved senga (4 nov ifølge noen artikler).
Datoene er feil, eller TH hadde skarpladd hagle på soverommet før forsvinningen.
Senast redigerad av Ittno 2022-05-22 kl. 00:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in