2022-05-21, 12:31
Avstängd
Adelaides avatar
Nån som minns punkbandet 40 Kilo Ris Rakt Upp I Fittan? De nämndes i nån tidningsartikel om bisarra punkbandsnamn samt i diverse trådar här på Flashback. Är det någon här som har sett dem live? Hur var det? Nån som äger en demo med dem? Ja kom med allt!
Citera
2022-05-21, 12:46
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Gissar att bandets namn var bättre än musiken.
Citera
2022-05-21, 19:10
Avslutad
försökte googla men hittar ingenting om bandet eller några låtar . Enbart ” roligaste namnet på band” diskussioner med bl.a. denna tråd.

finns det ens på riktigt ? har någon hört någon låt ? Nu blev jag också nyfiken? Vem/vilka var detta band? När var de aktiva? vad heter deras låtar/skivor ?

typ alla skriver ” har aldrig hört dem men hört talas om dem”

jag börjar tro att detta är en konspirationsteori , ett låtsas band som aldrig funnits.

Enbart ett pratical joke

typ ” ööh du kalle vad vore det konstigaste namnet på ett punk band?

hmm kanske 40 kg ris rakt upp i fittan?

hahha hysteriskt !

* 2 veckor senare

bla bla bla du jag hörde att du gillade punk

jo fan det är bra hur så?

- nej bara undra kan du rekommendera något ?

- hmm låt mig tänka , fan kalle snackade på festen för någon vecka sen om ett band som hette 40 kg ris rakt upp i fittan tror jag”

och på den vägen blev det nog ett ”band” som folk har hört talas om men aldrig hört

edit i snedtänkt podden togs namnet upp men gav ingen större klarhet typ det som sas ” 40 kg ris rakt upp i fittan ett bandnamn du skulle fundera på att kanske vilja se om du såg bandnamnet ”

så detta gör mig övertygad att detta band inte finns på riktigt
Senast redigerad av Captinhero 2022-05-21 kl. 19:52.
Citera
2022-05-21, 20:27
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
försökte googla men hittar ingenting om bandet eller några låtar . Enbart ” roligaste namnet på band” diskussioner med bl.a. denna tråd.

finns det ens på riktigt ? har någon hört någon låt ? Nu blev jag också nyfiken? Vem/vilka var detta band? När var de aktiva? vad heter deras låtar/skivor ?

typ alla skriver ” har aldrig hört dem men hört talas om dem”

jag börjar tro att detta är en konspirationsteori , ett låtsas band som aldrig funnits.

Enbart ett pratical joke

typ ” ööh du kalle vad vore det konstigaste namnet på ett punk band?

hmm kanske 40 kg ris rakt upp i fittan?

hahha hysteriskt !

* 2 veckor senare

bla bla bla du jag hörde att du gillade punk

jo fan det är bra hur så?

- nej bara undra kan du rekommendera något ?

- hmm låt mig tänka , fan kalle snackade på festen för någon vecka sen om ett band som hette 40 kg ris rakt upp i fittan tror jag”

och på den vägen blev det nog ett ”band” som folk har hört talas om men aldrig hört

edit i snedtänkt podden togs namnet upp men gav ingen större klarhet typ det som sas ” 40 kg ris rakt upp i fittan ett bandnamn du skulle fundera på att kanske vilja se om du såg bandnamnet ”

så detta gör mig övertygad att detta band inte finns på riktigt

Det kan ju ha varit ett lokalt punkband som aldrig släppte nån musik men hade lite gigs då och då. Eller så spelade de in en demo som de pressade själva och delade ut till bekanta osv. Tror absolut detta band funnits på riktigt, men innan internets tid. 80-talet kanske eller tidiga 90-talet.
Citera
2022-05-21, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det kan ju ha varit ett lokalt punkband som aldrig släppte nån musik men hade lite gigs då och då. Eller så spelade de in en demo som de pressade själva och delade ut till bekanta osv. Tror absolut detta band funnits på riktigt, men innan internets tid. 80-talet kanske eller tidiga 90-talet.

mycket möjligt men verkar inte finnas några vittnesmål på nätet av folk som hävdar att de sett eller hört dem. inga låtar nedskrivna eller foton. men blir gärna motbevisad med konkreta bevis
Citera
2022-05-21, 20:44
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
mycket möjligt men verkar inte finnas några vittnesmål på nätet av folk som hävdar att de sett eller hört dem. inga låtar nedskrivna eller foton. men blir gärna motbevisad med konkreta bevis

Finns ingen info om bandet Janne skulle ta bussen till stan, men missade den och fick gå hela vägen, heller.

Jag antar att dessa band bara var lokala punkband som hade ett eller två gigs på nån sketen krog och därefter splittrades.
Citera
2022-05-21, 20:46
Avslutad
Citat:
Finns ingen info om bandet Janne skulle ta bussen till stan, men missade den och fick gå hela vägen, heller.

Jag antar att dessa band bara var lokala punkband som hade ett eller två gigs på nån sketen krog och därefter splittrades.

mycket möjligt att det stämmer , men någonstans eller någon borde ju kunna bekräfta detta på något sätt.

Flashback grävarna var är ni?
Citera
2022-05-21, 20:48
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
mycket möjligt att det stämmer , men någonstans eller någon borde ju kunna bekräfta detta på något sätt.

Flashback grävarna var är ni?

Om de var från 80-talet är det väl inte så konstigt att de mer eller mindre är bortglömda idag. Men någon måste ju ha kommit ihåg dem iaf eftersom folk i dagens punkkretsar har hört talas om dem hehe.
Citera
2022-05-21, 20:51
Avslutad
Citat:
Om de var från 80-talet är det väl inte så konstigt att de mer eller mindre är bortglömda idag. Men någon måste ju ha kommit ihåg dem iaf eftersom folk i dagens punkkretsar har hört talas om dem hehe.

det jag menar jag tror det är ett hoax någon på någon fest har kanske ”kommit på ett roligt namn” sen blev det viskleken av det hela och tillslut blev det påhittade namnet ” ett riktigt band”
Citera
2022-05-22, 07:26
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
det jag menar jag tror det är ett hoax någon på någon fest har kanske ”kommit på ett roligt namn” sen blev det viskleken av det hela och tillslut blev det påhittade namnet ” ett riktigt band”
Känns väldigt möjligt att det är på det viset. Finns så dåligt med info om bandet, endast bara bandnamnet om man söker.
Citera
2022-06-06, 22:51
Avstängd
Adelaides avatar
Jag tror 40 kilo ris har funnits, men att de var nåt lokalt band som inte släppte nån musik.
Citera
2022-08-18, 11:45
Avstängd
Adelaides avatar
Hoppas de gör en reunion tour snart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto