2022-05-21, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
För det första så tror jag absolut inte att AEH räknade med att sådant evt. hot från hennes sida, för at få sin skilsmässa och en rimlig påföljande ekonomi, ville resultere i att hennes man skulle planlägga och effektuera hennes "kidnappning" och mord.

Mht. valpen så tror jag att det att skaffa sig en liten hund vän kunde varit just den tröst AEH behövde i den svåra tid hun gick igenom i tiden innan sin försvinnande och sannolika död.
Det spørs hvor alvorlig trusselen var, og hvor tett på de to helt forskjellige hendelsene skjedde, og AEHs eventuelle planlegging for det.
Citera
2022-05-21, 16:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det står ikke det i boken "Lørenskog Mysteriet".

Neivel. Det står riktignok følgende:
“ Jonas har lånt familiens Ford, så denne morgenen står Citroënen alene på gårdsplassen.”
Citera
2022-05-21, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Neivel. Det står riktignok følgende:
“ Jonas har lånt familiens Ford, så denne morgenen står Citroënen alene på gårdsplassen.”
Men det var kun på "denne morgenen". Det står mer om dette. Nemlig at TH disponerte vanligvis Ford Focusen og at Citroën'en var det AEH som vanligvis disponerte.

Det står ikke noe som helst hvorfor TEH lånte Ford Focusen, bare at han gjorde det den dagen.

Det må jo være upraktisk å dele bil med sønnen, når foreldrene bor et annet sted. Det kan jo være at sønnen ikke vanligvis var avhengig av bil eller at hans bil var på verksted?
Citera
2022-05-21, 16:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Men det var kun på "denne morgenen". Det står mer om dette. Nemlig at TH disponerte vanligvis Ford Focusen og at Citroën'en var det AEH som vanligvis disponerte.

Det står ikke noe som helst hvorfor TEH lånte Ford Focusen, bare at han gjorde det den dagen.

Det må jo være upraktisk å dele bil med sønnen, når foreldrene bor et annet sted. Det kan jo være at sønnen ikke vanligvis var avhengig av bil eller at hans bil var på verksted?

Det kan jo faktisk tenkes det var en meget god grunn til at TEH lånte denne bilen akkurat den dagen.
Citera
2022-05-21, 17:05
Medlem
Citat:
Det kan jo faktisk tenkes det var en meget god grunn til at TEH lånte denne bilen akkurat den dagen.
Hvis denne bilen sto parkert på Futurum på morgenen på forsvinningsdagen, og hvis TEH brukte å parkere bilen der de gangene han lånte den:
Kan noen ha brukt den bilen til å flytte AE fra huset med i løpet av natten og deretter ha parkert bilen på Futurum?

Videokameraene på Futurum kan ha fanget opp eventuell kjøring til Futurum med den bilen den natten/morgenen.
Citera
2022-05-21, 17:06
Medlem
Citat:
Angitt å ha vært "håndtlanger" for TH i forbindelse med "lyssky" virksomhet

Denne personen er intressant, gitt at det stemmer at han har vært en håndtlanger for TH.. Men hvor kommer dette fra?? Jeg har lest det her i tråden, men ikke andre steder. Hvem her i tråden har oppl om dette??
Citera
2022-05-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Denne personen er intressant, gitt at det stemmer at han har vært en håndtlanger for TH.. Men hvor kommer dette fra?? Jeg har lest det her i tråden, men ikke andre steder. Hvem her i tråden har oppl om dette??
Skaanseth?
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Noen som vet noe mer om denne K9-hundetreneren Fossdal som døde 13 desember 2018? Om dette var selvmord, og hva som var grunnen, og hvor dette selvdrapet skal ha funnet sted?
Han skal ha vært løpegutt for TH, men noe mer info om dette kommer ikke frem, så som hvilke år han skal ha vært "løpegutt".
Citera
2022-05-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Ryktes det at denne Tom F har noe dette å gjøre?

Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.Beaumont
Det finnes også en Tim med samme etternavn som hevdes er tvillingbroren?

Det går et rykte om at en av disse har vært «løpegutt» for TH. Han har koblinger til Spania og det er derfor norsk politi har vært i kontakt med spansk politi. Aner ikke om det er noe i disse ryktene forøvrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Alt jeg vet er at han er T*m F*ssdal på fb. Men jeg fikk beskjed om at han er sjekket ut av saken i tråden her så det er nok et villspor.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Fint at du nevner dette igjen, jeg er også interessert i denne fyren.

Jeg har også sett han bli nevnt i andre fora som en bekjent av, og tidvis "løpegutt" for, TH.

Men han figurerer ikke så mye i diskusjoner, selv om han er høyaktuell på flere måter, rett og slett fordi det er så lite man vet om han, og ikke minst fordi han nå er død, da genererer han liksom ikke så mye interesse i folkediskusjonen, desverre.

Han mangler "spenningsmomentet", ved at hans historie i praksis er over og ikke genererer nye, aktuelle ting å diskutere, og det syns jeg er synd.

Som sagt syns jeg han er høyaktuell, i hvert fall til man vet mer om han.
.
Citera
2022-05-21, 17:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Det var en bruker som var innom for noen år siden, på den tiden TH ble siktet.
Vedkommende skrev at han var på alder med TF, og hadde gått på samme skole
som ham. Han skrev bl.a. at familien F*ssdal var nokså spesiell. TF har bl.a. også
en tvillingbror som heter nesten det samme (bytt ut 'o' med 'i' i fornavnet), som også
later til å være yrkesmilitær (jfr. facebookprofilen).

Det er som sagt kun fra den brukeren jeg nevner at det er opplyst om at
det i nærmiljøet på Lørenskog har gått rykter om TFs "håndtlanging" for TH, og
at det ganske kjapt visstnok gikk rykter om TFs involvering i AEs forsvinning.
Men man skal åpenbart ta rykter med en god klype salt, fordi de ofte springer
ut av folks fantasi. Når det er sagt, så kom jo selvmordet til TF på et veldig
spesielt tidspunkt i forhold til denne saken.

Men det er ihvertfall én beviselig kobling mellom TF og TH, om enn indirekte, i og
med at P*r Arn* Sand*n (*=e) som er driftssjef i TH Eiendom AS, også er venner
på facebook med minneprofilen til TF. Men nå er PAS tydeligvis en kar med mange
venner og bekjente, og det kan se ut som han er aktiv i det lokale hockeymiljøet.

Edit:

Her er sitat fra brukeren som kjente TF:

Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Vg: dette er ikke jug. Jeg kjente denne fyren, vi er oppvokst samme sted. Han tok sitt eget liv des 2018.
Om han er direkte involvert i dette vites foreløpig ikke , men han hadde kontakt med Hagen og fiksa greier for han. Spania linken er interessant, også fordi dette var en fyr mwd en del krininelle kontakter.

Vg: Spør gjerne, men svar deg for å anklage folk for å juge.
Senast redigerad av Svartediket 2022-05-21 kl. 17:33.
Citera
2022-05-21, 17:27
Avslutad
Citat:
Klart det kan tenkes. Men som mor er jo det vanskelig for meg å forestille meg at "sønnen min" ville tatt på seg en slik oppgave. Så det er ikke min første tanke.
Citera
2022-05-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er nok en korrekt fremstilling av saken. Politiet hadde ikke noe annet valg da det åpenbarte seg hva de sto overfor.

Og hva står de ovenfor?
Du kaster ut en haug med besserwisser-meldinger, som om du sitter på noen form for fasit. Så fort noen spør om en mening er det helt tyst. Skulle nesten tro du bare henter andres meninger, stikkord og teorier til de intetsigende "nyhetsoppdateringene" deres på VG.
Citera
2022-05-21, 17:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Klart det kan tenkes. Men som mor er jo det vanskelig for meg å forestille meg at "sønnen min" ville tatt på seg en slik oppgave. Så det er ikke min første tanke.

For de aller fleste med et normalt syn på livet er det utenkelig at familiemedlemmer kan
drepe hverandre, eller gjøre seg medskyldig i noe slikt. Men dessverre skjer det likevel.
Det er ikke så lenge siden en kjent forsvarsadvokat ble drept av sin egen sønn.
I Bergen tok en ung mann nylig livet av sin egen mor. Vanvittige handlinger som
er vanskelig å forstå årsaken til.

Jeg påstår dog ikke at TEH nødvendigvis er involvert i en drapshandling, men samtidig
dukker han opp på såpass mange kritiske punkter at man kan begynne å lure på hva han vet eller
ihvertfall mistenker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in