• 1
  • 2
2007-08-16, 11:31
Medlem
Bourbons avatar
Nu när börsen har krashat och allt har slagit i botten, är inte det då ett lysande tillfälle att köpa aktier för någon som inte haft aktier förr?

Finns det någon nybörjarguide för aktiehandel på flashback?

Vad tror ni, dum idé att börja köpa nu när börsen krashat?
Citera
2007-08-16, 11:38
Medlem
Deannas avatar
När krachade börsen? Börsen har visserligen gått ner men krasch är väl att ta i? Vi har ju sett nedgångar flera gånger, minns du inte börsraset i maj förra året?

Nybörjarguide finns väl inte på FB, men kolla tex denna sida:
http://www.investeraren.se/ Och läs aktieskolorna.

Om jag var du skulle jag lära mig mer om aktier innan jag investerade..
Citera
2007-08-16, 11:49
Medlem
PeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bourbon
Nu när börsen har krashat och allt har slagit i botten, är inte det då ett lysande tillfälle att köpa aktier för någon som inte haft aktier förr?

Finns det någon nybörjarguide för aktiehandel på flashback?

Vad tror ni, dum idé att börja köpa nu när börsen krashat?

Det här är bara början....
Citera
2007-08-16, 11:51
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeG
Det här är bara början....

Vad har du för belägg för ett sådant påstående?
Citera
2007-08-16, 12:16
Medlem
Alexandres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Vad har du för belägg för ett sådant påstående?

Det är lättare som hobbyspekulant att vara negativ när det går dåligt och positiv när det går bra. Inte lönt att ta PeG vid h*ns ord dvs.
Citera
2007-08-16, 12:40
Medlem
jo ja skrattade hela vägen. nu skall ja försöka mig på en bedömmning om det är nog men ja tror inte det det finns säkert lite fall höjd kvar,,,
ni som läst mina inlägg och agerat efter dom har inte blivit så avsugna

men snart är det dags det gäller bara att lista ut vem som sitter med svarte petter
Citera
2007-08-16, 13:00
Medlem
PeGs avatar
Det är klart att ni inte ska ta mina ord på allvar. Ja, jag är hobbyspekulant och jag tror att det kommer fortsätta rasa.... Sålde av alla mina aktier under slutet av våren, och mina fonder för en månad sedan för jag trodde att raset skulle börja någonstans runt sommar/höstperioden....

Vad jag har för belägg... Den amerikanska bostadsbubblan bl.a + att börsen snart har stigit i 5 år....

I övrigt har jag inte mycket koll på marknaden vilket kanske bekräftas av mina belägg ovan...
Citera
2007-08-16, 18:55
Medlem
DarkOnes avatar
Detta är precis vad jag sa på för sommaren, i höst/sensommar kommer börsen börja falla, och kommer hålla på ett bra tag... och vem fick inte rätt, tyvärr!
Citera
2007-08-16, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOne
Detta är precis vad jag sa på för sommaren, i höst/sensommar kommer börsen börja falla, och kommer hålla på ett bra tag... och vem fick inte rätt, tyvärr!

varför varnade du inte oss andra då, med EN STOR TRÅD BÖRSRAS
Citera
2007-08-16, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Nybörjarguide finns väl inte på FB, men kolla tex denna sida:
http://www.investeraren.se/ Och läs aktieskolorna.

Om jag var du skulle jag lära mig mer om aktier innan jag investerade..

Stort tack för länktipset!

Har precis skaffat ett konto på Avanza och hade tänkt investera en liten undansatt summa på aktier. Har bara haft relativt säkra investeringar i form av fonder tidigare, och hade nu tänkt läsa på om hur aktier fungerar innan man gör slag i saken.
Citera
2007-08-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOne

Om du nu är spåkärring kan du väl säga oss när börsen går upp annars sftu

Det är tråkigt att se minus på depån men jag dreglar när jag ser vad aktierna kostar just nu. Försöker skramla ihop pengar för att köpa för nu är det rea men ännu billigare kan det tom bli.

Efters regn kommer sol :P
Citera
2007-08-16, 20:38
Medlem
Mulas avatar
Tycker inte du ska ha bråttom att köpa. Det finns nog fortfarande många "subprime-lik" i garderoberna som ska ut, och tills den här kreditsoppan är utredd så kommer det nog vara press neråt.
Vill du gambla lite så kan du ju börja köpa nu men då får du vara beredd på att det kan dra iväg ner igen. Köp i så fall hellre i små portioner utspritt över några veckor än allt på en gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in