2022-05-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konung-Helsingborg
Karma kommer omkring negerblatteälskarlandet swedistan. Jag älskar Turkiets ledarskap, de placerar fegsvennelandet på pottan som sig bör. Smutsiga wannabespionsvennarna på knappa några enstaka fjuttiga miljoner tror att de har något att komma med sin påhittade "soft power" i Joe Bidens koppel, skönt att de får pungspark av en riktig maktspelare, den 80 miljoner stora befolkningen turkar kan vilken dag som helst smula sönder bögsvennelandet. Ann Linde, ha ha ha. Hon leker iskalla never och pokerface men alla ser igenom hennes ångeststress, vi alla vet hon bättre platsar som nån låtsasjobbande kvinnotitel typ "inredare" hos valfri svensk bidragsmyndighet. Svenskland är på nedgång. ❤️❤️❤️ Turkiet är fantastiskt, fan vad jag älskar dem.

👏👏
Idiotsvennen trodde ansvarsfriheten och att slingra sig ur frågor skulle fungera utanför våra gränser också 😂
Citera
2022-05-21, 12:33
Medlem
sillynamnams avatar
Inte så bra koll på detta men har intrycket att svenskkurder som minoritet har goda kontakter både till höger och vänster i Sverige? Anses integrerade och sekulariserade och behandlas som ett trevligt tillskott till svenskheten. Eller? Flera har profilerat sig mot hederskultur i debatten och är kritiska mot islamism.
Därför tänkte jag att det inte bara är vänster som stöder PYD i Syrien.
PYD är självständigt både mot Putinvänlige Assads styre, och mot IS som är understött av Turkiet.

Alltså borde PYD hyllas för tapperhet på samma sätt som Ukraina, kan man tycka. Ur rättvisesynvinkel men även ur "säkerhetspolitisk" synvinkel eftersom Sverige brukar vilja samarbeta med dem som är emot politisk islamism.

Därför blev jag förvånad när jag såg att PM Nilsson i DI uppmanade svenska regeringen att vika sig för Erdogan. Inte för att jag har höga tankar om kapitalistsvin osv, men det är jävligt magstarkt ändå.

https://www.di.se/ledare/uppgorelsen-med-kakabaveh-bor-rivas-upp/
Citera
2022-05-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
You tell me? Jag avfärdar rasbiologi som trams. "Vithet" är för mig västerländskt tänkande och har inget med hudfärg eller skallform att göra.
WASP är naturligtvis primärt kultur (och historisk identitet), inte en avgränsad ras.

Jag noterar att du utan vidare utesluter katoliker, slaviska folk och judar från din definition av "riktiga vita". Förmodar att du ser det både som kultur och ras.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-05-21 kl. 12:38.
Citera
2022-05-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Om du hade bott nära en så hade du vetat att dom terroriserar hela grannskapet med sina förbannad släktmiddagar tre gånger i veckan. Kärringarna står och lagar mat och männen står och röker och dividerar om vems tur det är att få köra "den fina" bilen kommande veckan.

Jag bor granne med flera kurder och har inte upplevt det du påstår
Citera
2022-05-21, 12:40
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Igår i min stad stod kommunister och protesterade mot Sveriges beslut att gå med i NATO. Det var nästan bara vad som såg ut att vara kurder på plats samt några gamla svenskar från 68 generationen samt feminist tjejer. De skrek att sossarna var fascister, svin, svikare, lögnare och att NATO var Nazister och mördare.

Öppet för en svekdebatt från vänsterflanken mot sossarna i valrörelsen?

Stor underhållning väntar. Och visst är det ett rejält svek mot väljarna att S använder ett i mängden av sovjetiska inbördeskrig som svepskäl till att överge svenskt oberoende som varit nationens stolthet under så lång tid. Det kommer gå åt mycket popcorn i valrörelsen.
Citera
2022-05-21, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
👏👏
Idiotsvennen trodde ansvarsfriheten och att slingra sig ur frågor skulle fungera utanför våra gränser också 😂
Exakt, oss som inte är fula fegsvennar med blont hår förstår naturligt att de socialdemokratiska nonsensformuleringarna har ingen direkt problemlösningseffekt inom geopolitik, tvärt om, så vackert att se svennebögarna och svenneflatorna gå under. De vill se oss falla min vän, de utpressar oss med världens högsta skatter och ger svängdörr till återfallsförbrytare som går på oskyldiga. De fuckar upp hela mellanöstern tillsammans med deras mästare Joe Biden i spetsen och leker kompetenta, men deras fulspel förargar endast involverade parter. Alla kan se detta förutom svenne, därför att svenne är slut.

Svenne är högst några miljoner i världen och tror de kan utspela TURKIET. Bögsvenne tror seriöst de har något att sätta emot OTTOMANSKA RIKET. Säg vad man vill om turkar boendes i svenska miljonprogrammen, men turkar i Turkiet tar ingen skit från bortskämda spionsvennar med kotlettfrisyr, uppväxta i dyra sjövillor. Ann Lind, vilken kvinna, vilken hora, vilken pajas, vilken fitta, vilken loser. Kolla hennes ansikte, seriöst hon har tappat det, ett darrigt nervvrak som är ute på för djupt vatten. Erdoğan kastar henne och hennes fula svenneregeringen som en vante.
Citera
2022-05-21, 12:45
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Om jag ska tro på att Ann Linde fick ett utbrott så vill jag ha en film som visar det, annars är min trovärdighet för Turkiets berättelse ytterst låg. Turkiet vinner på att förlöjliga Sverige internationellt. Det är bara de som var på plats i Berlin som vet sanningen.

Vi pratar om en rabiat feminist. Är det något det krävs film på så är det när hon inte har ett utbrott.
Citera
2022-05-21, 12:52
Medlem
Flottsteks avatar
Det är bråttom mad Nato-ansökan eftersom muslimerna håller på att ta över Sverige och får tillgång till kärnkraftverken och uranet, turkiet vet detta och vill förhala det hela så det här enklare kan bli ett kalifat, när Erdogan kallar Sverige ett terrornäste förutspår han framtiden
Citera
2022-05-21, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konung-Helsingborg
Exakt, oss som inte är fula fegsvennar med blont hår förstår naturligt att de socialdemokratiska nonsensformuleringarna har ingen direkt problemlösningseffekt inom geopolitik, tvärt om, så vackert att se svennebögarna och svenneflatorna gå under. De vill se oss falla min vän, de utpressar oss med världens högsta skatter och ger svängdörr till återfallsförbrytare som går på oskyldiga. De fuckar upp hela mellanöstern tillsammans med deras mästare Joe Biden i spetsen och leker kompetenta, men deras fulspel förargar endast involverade parter. Alla kan se detta förutom svenne, därför att svenne är slut.

Svenne är högst några miljoner i världen och tror de kan utspela TURKIET. Bögsvenne tror seriöst de har något att sätta emot OTTOMANSKA RIKET. Säg vad man vill om turkar boendes i svenska miljonprogrammen, men turkar i Turkiet tar ingen skit från bortskämda spionsvennar med kotlettfrisyr, uppväxta i dyra sjövillor. Ann Lind, vilken kvinna, vilken hora, vilken pajas, vilken fitta, vilken loser. Kolla hennes ansikte, seriöst hon har tappat det, ett darrigt nervvrak som är ute på för djupt vatten. Erdoğan kastar henne och hennes fula svenneregeringen som en vante.
Tvärtom så är det Putin och Erdogans sista suck. Ordoban kommer falla med ner i hålet. Just nu är det bara skrik från ledare som krampaktigt försöker hålla sif kvar.
Citera
2022-05-21, 13:04
Avstängd
USa vill inte sätta press på Turkiet!
Turkiet är inte beredda att backa från sina krav på Sverige.
Sverige kan omöjligt gå med på att utlämna svenska medborgare till Turkiet.
Moment 22
https://www.dn.se/varlden/usa-inte-var-sak-losa-turkiets-nej-i-nato-fragan/
Citera
2022-05-21, 13:05
Medlem
Yaskos avatar
Detta har vi ju sagt hela tiden här i flashback. Efterblivna journalister är nog chockade nu...

I artikeln säger de att Storbritannien sätter press på Turkiet. I den verkliga världen lyfte Storbritannien restriktioner för försvarsmaterial mot Turkiet igår.

https://www.dn.se/varlden/usa-inte-var-sak-losa-turkiets-nej-i-nato-fragan/

Citat:
USA är förvissat om att Turkiet i slutändan kommer att acceptera Sveriges och Finlands medlemsansökan till Nato. Däremot, påpekar utrikesdepartementets talesperson Ned Price, att det inte är en amerikansk sak att lösa.

President Recep Tayyip Erdogan kommer att möta Finlands ledare på lördagen.
Citera
2022-05-21, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Skäms på. Speciellt att jämför PKK med IS borde ge anledning. Vist PKK har sprängt och skjutit en handfull. Förkastligt.

Jag kommer ihåg när IS intog Camp Speicher och mördade 1700 soldater. De eldade också upp syriska piloter hängande upp och ner över elden. Det är på en annan nivå.

Turkiet höll på grund av sin Sunni koppling till IS sig passiva. De lät även IS arméer transitera.

De enda som vågade möta mördarna på marken i början var Peshmerga och ypg/ypj. Iraks armé flydde som harar. Inget land i alliansen ville skicka in soldater.

Kurderna har sina problem med en evig kamp för autonomi och har begått gerilladåd så de beväpnades endast med lätta vapen men de fick stöd. Och det var 75 länder i alliansen mot IS som gav dem stöd. Nu skall Sverige ta ansvar för detta. Må så vara. Kanske blir det Turkiet som förlorar:

"Former US Senator Joe Lieberman and Ambassador Mark Wallace suggest in The Wall Street Journal that for "reasons that are political, parochial and irrelevant to the decision, President Recep Tayyip Erdogan has taken a hard line in his efforts to derail the prospective members. This should raise the question of whether Turkey under Mr. Erdogan's leadership belongs in the alliance."

Det är varken en tröst eller ett argument.

Man måste inte välja någon av de din jubelåsna. Man väljer såklart bort båda. Sverige har varken gjort det ena eller det andra.

Det glider bokstavligen omkring hundratals återvändande IS-soldater på våra gator bland vanligt folk. Samtidigt som vi gullar med PKK och YPG.

…och nu ska sossarna, som är direkt ansvariga för hela soppan, försöka förhandla oss förbi det här in i ett Natomedlemskap.

Man fullständigt häpnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in