Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Absolut möjligt att svartsjuka är en del av motivet, men jag tror at huvudmotivet kan vara att AEH,
när TH sannolikt motsats sig skilsmissen, har hotat TH med at avslöja information om TH som skulle förstöra livet för TH.
Jag tror att AEH äntligen ville skilja sig och att TH, som sagt, sat sig emot och meddelade AEH att han skulle ordna det så att hon skulle få så lite pengar att hon skulle få svårt att klare sig och att detta resulterade i att AEH hotat honom att avslöja den förödande information om honom.
Härefter tror jag att TH planerat och därefter, med hjälp, verkställts AEH's försvinnande och död.
Vel, det har vært spekulert i om AE kjente til forhold i THs forretningsliv som ville
være skadelig for ham dersom det kom ut. Jeg er usikker, fordi det ville indikere
at det var flere enn AE som kjente til slike ting, og som sannsynligvis da ville være
en like stor, om ikke større, trussel mot THs sikkerhet enn det AE var.
Når det kommer til sjalusi derimot, så vet vi at AE var utro for omlag 40 år siden.
En kortvarig affære med en mann som var ungdomsvenn av TH, og som tidlig
gjennomskuet hans vesen. Utroskapen var en følge av at AE betrodde seg til denne
personen om sine vanskeligheter med TH. Fordi denne personen forsto problemet.
De neste årene gikk TH med en gryende følelse av mistenksomhet mot sin hustru
og denne ungdomsvennen. Denne mistenksomheten bygget seg opp over flere år, og
kulminerte i at AE i 1993 innrømmet utroskap - fordi hun håpet at hennes åpenhet
skulle føre til forsoning. Der tok hun feil. Innrømmelsen førte til at TH tok et jerngrep
om sin hustru. Vi kjenner ektepakten. Det fins også mer informasjon om THs oppførsel
i årene som fulgte, som jeg av flere grunner ønsker å la ligge her, men jeg går ut fra
at flere brukere er kjent med hva jeg sikter til. Det har en direkte sammenheng med denne
tidligere ungdomsvennen, som vi vet TH ved flere anledninger har oppsøkt og truet.
Jeg mener på bakgrunn av dette at årsaken til drapet fins i THs følelsesliv, og at det
som omhandler økonomi i saken, er en straffereaksjon mot AE, snarere enn en frykt
for å lide økonomisk tap i seg selv.