2022-05-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det måste va många fler, alla stöder YPG utom kanske EN turk från Erdogans grå vargar.
YPG är omåttligt populära bland alla partier.
Nämn en riksdagsledamot som vill terrorstämpla YPG!
Per Gahrton skrev för en del år sedan en artikel (i Sydsvenskan) där han hyllade Abdullah Öcalan - PKK:s ledare, som sitter i turkiskt fängelse på livstid - och beskrev honom som ungefär en förening av Yassir Arafat (en annan gestalt som blev mycket mer respekterad av opinionen i de nordiska länderna efter hand) och Nelson Mandela: "att han nu sitter i fängelse är sista steget före den dag då hans folk kommer att vara befriat" och han lämnar fängelset i triumf, hette det bl a.

Gahrton är nu inte aktiv politiker längre, men han har haft stort inflytande som politiker och opinionsbildare - och här talar vi verkligen om PKK. Den där artikeln ger en aning om hur respekterade kurderna och deras kamp är inom stora delar av svensk vänster, och då menar jag verkligen inte bara vänsterpartiet.
Citera
2022-05-21, 09:38
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Per Gahrton skrev för en del år sedan en artikel (i Sydsvenskan) där han hyllade Abdullah Öcalan - PKK:s ledare, som sitter i turkiskt fängelse på livstid - och beskrev honom som ungefär en förening av Yassir Arafat (en annan gestalt som blev mycket mer respekterad av opinionen i de nordiska länderna efter hand) och Nelson Mandela: "att han nu sitter i fängelse är sista steget före den dag då hans folk kommer att vara befriat" och han lämnar fängelset i triumf, hette det bl a.

Gahrton är nu inte aktiv politiker längre, men han har haft stort inflytande som politiker och opinionsbildare - och här talar vi verkligen om PKK. Den där artikeln ger en aning om hur respekterade kurderna och deras kamp är inom stora delar av svensk vänster, och då menar jag verkligen inte bara vänsterpartiet.
Bra att vi är respekterade!
JAG ÄR PKK
Citera
2022-05-21, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Sverige måste välja. Antingen är med NATO eller med PKK/YPG.
Citera
2022-05-21, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Har sett flera woke vänner som hatar nationalism och ser det som roten till allt ont, nu hylla nationalism i Ukraina så mycket det bara går, och Ukrainarna är supervita.
Jag har också noterat det här. Ukraina och deras frustande nationalister beskrivs onekligen som "våra hjältar", men media glider skickligt fram och tillbaka mellan att glorifiera det ukrainska folket och att hävda att det är Ukraina som land (statsbildning) som är så stolt och speciellt - och demokratiskt. Fast det blir ju komiskt om man vet hur korrupt och nerkört Ukraina som land var redan långt före kriget.
Citera
2022-05-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Sverige måste välja. Antingen är med NATO eller med PKK/YPG.
Jag har inga invändningar mot just denna formulering eftersom jag, likt många, är emot ett svenskt NATO-medlemskap.

Det är vansinne att slicka Erdogan i ändan med motiveringen att vi är stolta och minsann aldrig tänker låta Moskva säga ett ord om hur vi borde föra utrikespolitik.
Citera
2022-05-21, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Erdogan gråter? Han kan mycket väl stoppa Sverige Nato ansökan om han nu bestämmer sig för det. Finns inget som kan stoppa Erdogan, handlar om hans välvilja. Dock böjer sig Sverige för kravlistan så finns en öppning….

Ett rakt nej hade varit bättre om han nu verkligen varit så principfast i hur han ser på Sveriges politik i denna fråga. Nu visar han istället med sina krav för att släppa in oss att han kan låta sig köpas.
Citera
2022-05-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
NATO fiaskot kommer att bli hennes fall.

Ja, det får man verkligen hoppas. Lite lagom till valet, så där.

Frågan är vem som ska bli ny utrikesminister i en ev. sosseregering när det viktigaste är könet. Har den där feministiska utrikespolitiken alls fört något gott med sig?

Blir det dags att ”rotera” Annika Strandhäll ännu en gång?

Fy f-n för dessa pajasar till makthavare.
Citera
2022-05-21, 09:48
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infowarZ
Försvarsmakten är ett jävla skämt. Det är bara att kolla på hur soldaterna ser ut. Låg moral, bleka, sträcker inte på sig, dålig utrustning, lättkränkta.

Det hade blivit en jävla köttkvarn på slagfältet, datorspelande nördar blandat med horiga och maktgalna småflickor i högar...

Att skicka dom här värdelösa människorna i krig det gör man bara om man vill bli av med folk, för vinna något krig det kan dom inte göra...det är bättre att dom stannar i källaren, äter chips och dricker cola. Sånt som dom är vana vid.

Du tillförde inget substantiellt där. Bara en upprepning av svamlet i ditt föregående inlägg (det jag kommenterade). Du har en skev bild, helt enkelt.

Det svenska försvaret är allt annat än obegåvat. Och de "soldater" du beskriver måste som sagt vara en projektion av dig själv. Om man verkligen "kolla[r] på hur soldaterna ser ut", så är det inte mycket/många som faller inom ramen för din beskrivning.

Sluta tramsa nu!
Citera
2022-05-21, 09:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Låt oss säga att det finns en sådan ambition i denna "mottley crew". Ja det låter ju bra men verkligheten är att de har inget gemensamt utöver sitt hat mot väst och framförallt USA. Nä det kommer inte att hända. Även om vissa i gänget, framförallt Indien och Pakistan fortfarande har befolkningspyramider som ser okey ut så har de övriga det rakt motsatta. Värst är det för Kina. Som lök på laxen har kina nyligen motvilligt erkänt att de överrappoterat sina födelsesiffror med sisådär 100 miljoner de senaste trettio åren. Det kina vi har vant oss vid är borta om tio år. Trist. Jag bodde halvårsvis i Shanghai mellan 1999 och 2012 och älskar kulturen.

Bortsett från de så hatar de varandra av politiskta, religiösa och ekonomiska skäl. Gemensamt hat är inget man kan bygga världsdominans på.

Du vet vad jag anser om rasteorier men okey. Jag är trots det en anhängare av teorin "The White Mans Burden". Ja, vi har ett särskilt ansvar. Den svarte och den brune ja även den rundskallige slaven är som barn. Även om man inte kan säga det så rakt längre är vårt ansvar som världens vuxna att sprida civilisation, kapitalism och protestantiska värderinar till världens alla barn. Därmed inte sagt att negern är sämre eller den rundskallige slaven ondare. Vi måste dock som världens vuxna sträcka på ryggen och inte rädas att kalla en spade en spade. Ett barn är ett barn och måste uppfostras med fast hand av en ansvarkännande vuxen. Ansvaret är vårt - the white mans burden.
Inte heller jag tror att de kommer att lyckas ta över. Däremot att de kommer att försöka, och att vi i vita, forna kristna, världen behöver vara beredda på oroliga tider.

Vad gäller "white mans burden" så håller jag som identitetskristen givetvis med dig, men att tro att vi vita Israel och de inympade vita folken ska kunna ta rätt typ av ansvar utan Kristus är befängt. Vi blir i det scenariot inte ett dugg bättre än "judarna" vad gäller ansvarsbiten, utan ägnar oss mest åt att sprida galenskap och försöka få andra folk att bli som oss istället för att genom exempel visa hur man kan bygga en bättre värld.
Du är kanske inte bekant med det, men vita byggde den mesopotamska civilisationen. Det fanns civilisationer på jorden innan Adam, men dessa tycks ha varit väldigt annorlunda. Vilka som byggde dem vet vi inte.

Jag har mycket nära släkt i Shanghai. Även de är mycket förtjusta i de gula och deras kultur.

Inte behöver du bekymra dig över befolkningspyramiden! Vi blir färre, även vi vita, men det finns ingenting som säger att detta inte ska komma att vända. Det finns än så länge många gula människor.
Citera
2022-05-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ett rakt nej hade varit bättre om han nu verkligen varit så principfast i hur han ser på Sveriges politik i denna fråga. Nu visar han istället med sina krav för att släppa in oss att han kan låta sig köpas.
Han vill dra den svenska regeringen i fötterna längs en smutsig, dyig grusväg, släpad med ansiktet nere på marken.
Citera
2022-05-21, 09:51
Medlem
fitz-humes avatar
Jag är för NATO-medlemskap, har alltid varit, men vi ska inte vika oss för turken.

Turkiet är ju redan skadeskjutet, med skyhög inflation och en valuta med snart skräpstatus. Det är bara att sätta in några EU-sanktioner eller att blocka Swiftbetalningar så kommer turken på andra tankar.
Citera
2022-05-21, 09:55
Medlem
Yaskos avatar
Helt otroligt hur många som vill underminera Sveriges säkerhet bara för att kunna krama PKK även fortsättningsvis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in