Citat:
Ursprungligen postat av
FarangDingDong
Låt oss säga att det finns en sådan ambition i denna "mottley crew". Ja det låter ju bra men verkligheten är att de har inget gemensamt utöver sitt hat mot väst och framförallt USA. Nä det kommer inte att hända. Även om vissa i gänget, framförallt Indien och Pakistan fortfarande har befolkningspyramider som ser okey ut så har de övriga det rakt motsatta. Värst är det för Kina. Som lök på laxen har kina nyligen motvilligt erkänt att de överrappoterat sina födelsesiffror med sisådär 100 miljoner de senaste trettio åren. Det kina vi har vant oss vid är borta om tio år. Trist. Jag bodde halvårsvis i Shanghai mellan 1999 och 2012 och älskar kulturen.
Bortsett från de så hatar de varandra av politiskta, religiösa och ekonomiska skäl. Gemensamt hat är inget man kan bygga världsdominans på.
Du vet vad jag anser om rasteorier men okey. Jag är trots det en anhängare av teorin "The White Mans Burden". Ja, vi har ett särskilt ansvar. Den svarte och den brune ja även den rundskallige slaven är som barn. Även om man inte kan säga det så rakt längre är vårt ansvar som världens vuxna att sprida civilisation, kapitalism och protestantiska värderinar till världens alla barn. Därmed inte sagt att negern är sämre eller den rundskallige slaven ondare. Vi måste dock som världens vuxna sträcka på ryggen och inte rädas att kalla en spade en spade. Ett barn är ett barn och måste uppfostras med fast hand av en ansvarkännande vuxen. Ansvaret är vårt - the white mans burden.
Inte heller jag tror att de kommer att lyckas ta över. Däremot att de kommer att försöka, och att vi i vita, forna kristna, världen behöver vara beredda på oroliga tider.
Vad gäller "white mans burden" så håller jag som identitetskristen givetvis med dig, men att tro att vi vita Israel och de inympade vita folken ska kunna ta rätt typ av ansvar utan Kristus är befängt. Vi blir i det scenariot inte ett dugg bättre än "judarna" vad gäller ansvarsbiten, utan ägnar oss mest åt att sprida galenskap och försöka få andra folk att bli som oss istället för att genom exempel visa hur man kan bygga en bättre värld.
Du är kanske inte bekant med det, men vita byggde den mesopotamska civilisationen. Det fanns civilisationer på jorden innan Adam, men dessa tycks ha varit väldigt annorlunda. Vilka som byggde dem vet vi inte.
Jag har mycket nära släkt i Shanghai. Även de är mycket förtjusta i de gula och deras kultur.
Inte behöver du bekymra dig över befolkningspyramiden! Vi blir färre, även vi vita, men det finns ingenting som säger att detta inte ska komma att vända. Det finns än så länge många gula människor.