2022-03-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Ja han var ändå hyfsat lik. Fan vad jag kan störa mig på att han glassar när han dödat en person. Han ser ut att lyckats bättre än tove fast det är ändå han som gjorde ett grövre brott.

Sökt i tråden och Tove är född den 12 maj 1993. Så då är det inte hon på FB.

Men jag fattar inte. Hittar inte denna Tove i bokföringen. Samtidigt har Tove ändrat namn till Isabelle och det finns inte många med det för- och efternamnet i Sverige. Men ändå 2 med kopplingar till södra Stockholm som är 93or? Lägg på båda blonda och lite överviktiga. Lägg på även att FB-tjejen verkar leva väldigt anonymt. Precis som Tove gör.

Det är så mycket konstigare om det inte är hon än om det är hon. Jag håller med dock om skolfotot och bilderna på FB inte är klockrent samma person. Hon på FB skapade sitt konto 2011 också vilket stämmer tidmässigt då Tove satt inne 2009-2011 typ. FB-tjejen tog även studenten 2013, ett år senare än vanligt, vilket talar lite för nån paus i livet av nån anledning.

Detta gör mig galen 😁

Edit: FB-tjejen har även Tove som mellannamn.
Senast redigerad av 400Ben 2022-03-20 kl. 23:40.
Citera
2022-03-20, 23:39
Medlem
Citat:
Toves mamma hette när brottet begicks mar.a. 100 på det. Väldigt tveksamt att mamman bytt namn.

Då är det 2 olika personer. Kolla mitt inlägg ovan. Då kan vi släppa denna tjej på FB. Men var är Tove i bokföringen?
Citera
2022-03-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Sökt i tråden och Tove är född den 12 maj 1993. Så då är det inte hon på FB.

Men jag fattar inte. Hittar inte denna Tove i bokföringen. Samtidigt har Tove ändrat namn till Isabelle och det finns inte många med det för- och efternamnet i Sverige. Men ändå 2 med kopplingar till södra Stockholm som är 93or? Lägg på båda blonda och lite överviktiga. Lägg på även att FB-tjejen verkar leva väldigt anonymt. Precis som Tove gör.

Det är så mycket konstigare om det inte är hon än om det är hon. Jag håller med dock om skolfotot och bilderna på FB inte är klockrent samma person. Hon på FB skapade sitt konto 2011 också vilket stämmer tidmässigt då Tove satt inne 2009-2011 typ. FB-tjejen tog även studenten 2013, ett år senare än vanligt, vilket talar lite för nån paus i livet av nån anledning.

Detta gör mig galen 😁

Bra snack. Jag håller med om allt. Jag kollade mest på studentkortet hon hade och på fotot på centralen när hon går med sin kompis. Sen tyckte jag inte ögonen var så lika. Tänkte mest att det är synd att skriva att någon har med något att göra som den kanske inte är inblandad i. Inte första tjejen som har ett fördelaktigt yttre men kanske inte så socialt liv. Stämmer ju dock årtalen dock.
Citera
2022-03-20, 23:52
Medlem
Citat:
Bra snack. Jag håller med om allt. Jag kollade mest på studentkortet hon hade och på fotot på centralen när hon går med sin kompis. Sen tyckte jag inte ögonen var så lika. Tänkte mest att det är synd att skriva att någon har med något att göra som den kanske inte är inblandad i. Inte första tjejen som har ett fördelaktigt yttre men kanske inte så socialt liv. Stämmer ju dock årtalen dock.

Jag har hittat Tove i bokföringen nu och hon bor i Farsta/Eskilstuna. Isabel har hon ändrat till.

Så är 2 personer och Tove har inte FB verkar det som. Jag får be om ursäkt. Den länkade tjejen har inte med detta att göra.
Senast redigerad av 400Ben 2022-03-20 kl. 23:57.
Citera
2022-03-21, 00:47
Medlem
Citat:
Jag har hittat Tove i bokföringen nu och hon bor i Farsta/Eskilstuna. Isabel har hon ändrat till.

Så är 2 personer och Tove har inte FB verkar det som. Jag får be om ursäkt. Den länkade tjejen har inte med detta att göra.

Bra jobbat.
Citera
2022-03-21, 03:26
Medlem
Citat:

Vilka är hon skriven hos? Eller kan hon bo i ett attefallshus hus på gården?
Citera
2022-03-21, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Vilka är hon skriven hos? Eller kan hon bo i ett attefallshus hus på gården?

Enligt Mrkoll är hon skriven ensam i Farsta, enligt Ratsit är hon skriven som c/o hos 2 st 72 åringar som heter Svensson i efternamn i Tuna. Så troligt bor i Farsta nu men får posten till Eskilstuna.
Citera
2022-03-23, 21:37
Medlem
du har rätt om Tove 400ben är 100% säker att bellvis93 inte är henne.
Citera
2022-05-20, 12:37
Medlem
Gruvafghanens avatar
Citat:
Ja han var ändå hyfsat lik. Fan vad jag kan störa mig på att han glassar när han dödat en person. Han ser ut att lyckats bättre än tove fast det är ändå han som gjorde ett grövre brott.
Hur är man funtad som kvinna om man går och blir ihop med en sån kille och vad de verkar skaffar ungar?
Citera
2022-05-20, 12:45
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Jag minns när jag läste om detta mord i tidningar under tiden det begav sig. En av tidningarna (kan ha varit Aftonblaskan) visade de två dömdas sms-konversation där flickan ska ha övertalat pojkvännen att döda.

När min lillebror också läste vad flicken sms:at till sin pojkvän började han skratta och utbrast:
"Vad fan, det är ju för helvete Björn Rosenström!"
Sedan spelade han upp en Björn Rosenström-låt för mig som heter "Värdelös" och nog fan var vissa bitar likt.
"Glöm inte bort att du är värdelös! VÄRDELÖS! Ditt jävla svin"

Vad tror ni,? Bara en ren tillfällighet eller använde hon sig medvetet av Björn Rosenström för att bryta ner pojkvännen. Och ja vem vet, Helge Fossmo kanske manipulerade sin barnflicka med hjälp av Onkel Kånkel eller Eddie Meduza-musik.
Nog mer troligt att hon tog det från Anton & Affe - Värdelös
https://youtu.be/i1wHBlTBQDc
Citat:
Jisses båda har fel. Det är anton och affe. Värdelös heter den. Det var ett fjortisband som var sjukt populära just den tiden. " Glöm inte bort att du är värdelös VÄRDELÖS och illa omtyckt för du den du är är ditt jävla svin" Sjunger dom exakt som hon messa nån gång. Tänkte också på det när jag såg messet och lyssnade på dokumentären på p 3.
Ah, du hade redan upplyst!
Senast redigerad av massuppfittaren 2022-05-20 kl. 12:48.
Citera
2022-05-20, 18:55
Bannlyst
Någon som har något från Tingsrätten eller Domstol ?
Citera
2022-05-21, 08:01
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Nog mer troligt att hon tog det från Anton & Affe - Värdelös
https://youtu.be/i1wHBlTBQDc

Ah, du hade redan upplyst!

Dock är Björn Rosenströms låt originalet som Anton & Affe tog refrängen ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in