Citat:
Ursprungligen postat av
Kyrkbacken
Hej.
Nu har jag fått nog. Igår slängde frugan alla grytlock av någon anledning och idag har hon gömt mina AirPods då hon tror att vi blir avlyssnade av saker och ting.
Vi har varit ihop sedan vi var kids som kidsen säger men jag orkar fan inte mer.
Tror ni jag kan få ensam vårdnad om flickorna då frugan har en historia av psykisk sjukdom?
Jag vill ju att barnen får träffa sin mamma och så men hon är inte stabil nog att ta hand om dem i vardagen.
Hur ska jag göra ?
Aisch!

Vet hon inte att alla är avlyssnade hela tiden? Big deal. Prova det, gå in i psykosen med henne men styra det åt rätt håll genom att erkänna den med ett "Såklart är vi avlyssnade, det är ALLA, det får man leva med. Vi har ändå inget att dölja. Dessutom eftersom de redan vet allt om oss så skitsamma, inget kvar att dölja, eller hur?"
När man arbetar emot en psykos, ser den sjuke det som att man är på fiendens sida och därför blir även du ett hot. När man kör en avslappnad still, skrattar till och säger "Ja såklart vi är! Precis som alla andra, vad är det med det då?"
Har du provat detta? Går du emot psykosen som jag misstänker du gjort, går man bara i cirklar. Den drabbade behöver känna denne är bekräftad och i detta fallet har hon ju faktiskt rätt. Big brothers watching us but so what?
https://www.youtube.com/watch?v=56hqrlQxMMI