2022-05-20, 18:24
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Beta cucken och peddo incelen Elon Musk...
Låter som att du projicerar nu.

Har du några bevis för dessa anklagelser? Mannen har ju flera barn. Låt mig gissa, du har 0 barn?
2022-05-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrooz
Precis efter han annonserat sin övergång från demokraterna till republikanerna...

Så här säger han själv;

"The attacks against me should be viewed through a political lens – this is their standard (despicable) playbook – but nothing will deter me from fighting for a good future and your right to free speech"

Musk framställer rapporten som en del av en politisk attack mot honom och säger att den är kopplad till att han sa på onsdagen att han byter stöd från demokratiska till republikanska kandidater.

https://twitter.com/elonmusk/status/1526997132858822658
2022-05-20, 18:47
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Förvånansvärt att inte folk klarar av att räkna ut det där själva. Musk har varit Republikan, och Trumpsupporter, länge.

jag vet inte om de inte är medvetna om det eller om de bara låtsas som att Musk förutsåg någonting här
2022-05-20, 18:50
Medlem
Det är 110% politiskt motiverat. Tragiskt är det. Elon har en gåva som få har.
2022-05-20, 18:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Knappast någon som helst sanning i anklagelserna. Musk går hårt in för yttrandefrihet och och att han för första gången skall rösta på Republikanerna och "vips!" kommer det sexuella anklagelser.

Lite för enkelt att förvänta sig att något sådant skulle komma.
Eller tvärtom. EM visste att han skulle bli uthängd för sexuella trackasserier och skyndade sig att ”komma ut” som republikan för att kunna skylla på demokratisk biased media. Han är ju inte dum, Musken.
2022-05-20, 18:51
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
jag vet inte om de inte är medvetna om det eller om de bara låtsas som att Musk förutsåg någonting här

Det är väldigt intensiv konfirmeringsbias.
2022-05-20, 19:01
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Om jag inte missminner mig så var Businessinsider också en av medierna som hoppade på Steele-dossiern som faktum trots att det sedan visade sig vara ett flaskt paper trail.
Länkern är bakom en betalningsportal, men med tanke på hur lågt medierna har sjunkit för att få grepp om sina politiska motståndare, samt den enormt "passliga" tidpunkten, så är sannolikheten för att detta är ett särdeles vanligt politiskt medieangrepp högst troligt.

Guardian har läst:

https://www.theguardian.com/technolo...te-jet-in-2016

Citat:
The attendant hired a lawyer in 2018 and sent the allegations to SpaceX’s HR department. The complaint was resolved after a session with a mediator attended by Musk, according to Insider. In November of that year, Musk, SpaceX and the attendant entered into a severance agreement that involved a $250,000 payment in exchange for a pledge not to sue over the claims.

Musk førnekar sexuella trakasserier.
2022-05-20, 19:06
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Beta cucken och peddo incelen Elon Musk har erkänt att han sexuellt trakasserat anställda och betalat $250,000.

Bla,bla,bla

Näh.. Sanningshalten är lika med noll. Om det nu hade hänt så skulle det ha kommit ut mycket tidigare. Detta är bara vänsterns försök till karkatärsmord. Tyvärr är Vänster så lågbegåvade och blåsta att de tekniskt sätt skulle kunna lura sig själva.
2022-05-20, 19:11
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Guardian har läst:

https://www.theguardian.com/technolo...te-jet-in-2016

Musk førnekar sexuella trakasserier.

Efter att ha läst detta så låter anklagelserna än mer "outlandish" än jag trodde från början. Hästköp involverat men inte ens det är allt.

Att det finns en "hel del mera" eller mindre till denna story är nog ett "understatement".
2022-05-20, 19:18
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Efter att ha läst detta så låter anklagelserna än mer "outlandish" än jag trodde från början. Hästköp involverat men inte ens det är allt.

Att det finns en "hel del mera" eller mindre till denna story är nog ett "understatement".

Hon tyckte det var "jobbigt", han menade inget allvarligt och beklagade samt betalade 250K før att låta det glida. Också kom det upp till ytan ändå - och gissningsvis fick någon väninna som hon berättat før lite pengar också. Jobbigt før Musken men han borde vara smartare än att måla in sig så binärt i hørnet.

Det finns nog en hel del mellanmänsklig gråskala här i en av de mest svartvitt polariserande trådarna jag någonsin läst.
2022-05-20, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Men han har inte gjort något med Twitter? Han förklarade högljutt att han skulle köpa det, men drog sedan tillbaka sitt bud med hänvisning till någon liten detalj på sitt vanliga manér. Antagligen behöver han pengarna för att hålla sina företag levande.

Elon Musk byggde sin karriär genom att med Tesla och SpaceX tjäna staten. Sedan försökte han bita den hand som fött honom. Ser inte riktigt skälen till att hysa sympati för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Han har inte dragit tillbaka sitt bud. Han har lagt ett bud och twitter har accepterat. Alla papper är signerade. Elon Musk äger twitter. Det är bara lite formaliteter som kvarstår, som med alla stora uppköp.

Han kommer häva censuren. Tack och lov. Alla avstängda konton kommer tillbaka. Trump, New York post (som skrev en artikel om Bidens korruption) och hela baletten.

Det fria ordet, yttrandefriheten och demokratin skal segra!

Vad tyst du blev.

Har du inga ytterligare kommentarer på detta? Vad är dina tankar och reflektioner osv.

Berätta lite mer om dig själv.
2022-05-20, 19:25
Medlem
Enterprises avatar
Om jag vore Tesla-aktieägare skulle jag oroa mig mer för den här nya Republikanvurmen hos Musk.
De flesta Tesla-ägare är enligt mina fördomar klart liberalt "lutande" och bör inte uppskatta Musks självuttalade politiska svängning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in