2022-05-20, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Kvinnor har definitivt verbal förmåga. Särskilt att upprepa samma ord om och om igen.

De kan kan inte variera orden. Det som kan kallas ändra argumenten.

Rösten kan de dock variera. Den blir högre för varje gång samma fras uttrycks.

Att du och din fru inte kan kommunicera och nå fram till varandra ska du inte lägga på alla kvinnor. Det är mellan dig och din fru.

Jag har varit med om tjatiga män som försökt ändra på mig. Det finns individer av båda kön som är jävligt jobbiga.
Citera
2022-05-20, 17:10
Avslutad
Citat:
Män fixar det utan problem om de det inte stod en kacklade höna vid sidan som tjatar ihjäl alla inom hörhåll.

Kvinnor skulle behöva slappna av lite och inte göra allt till liv och död om barnen har rena byxor eller inte orkat borsta tänderna.

Men det är väl kvinnlig biologi som kickar in och hönsmamman måste ge omsorg och omvårdad tills barnen, även tonåringar, kvävs av den.

Hur många vuxna som har egen familj har inte hört sin mor fortfarande komma med ”du har väl tillräckligt på dig?”

En kvinna som blivit mor tycks inte kunna släppa rollen som bara var relevant några få år. Egentligen inte ens då i en svensk jämställd relation.
Ja det är dags för män att ta vid och låta de kacklande hönorna göra sånt som de är bättre lämpade för än ta hand om barn.
Citera
2022-05-20, 17:15
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det ska rätt mycket till för att en man ska förlora vårdnaden om sina barn. Det räcker inte med att mamman/kvinnan snackar skit om honom.

Resten håller jag med om. Det verkar som om en del män inte utvecklar sin verbala förmåga fullt ut.

Men en hel del män gör det och de klarar av att prata för sig.

Sen ska man inte gå in i diskussioner med intentionen att 'vinna'. Mellan man och kvinna blir det helt fel.
Om en kvinna inte vill att barnens far ska få träffa de gemensamma barnen så blir det omöjligt.

Har man separerat utan att vara gifta så får modern hela vårdnaden eftersom hon automatiskt haft den sedan födseln.

Och är man inte överens så måste det gå till domstol för att få delad vårdnad. Har det gått så långt är det lätt att inse att modern känner att hon ”förlorat”. Från hela till delad vårdnad.

Hela upplägget är som gjort för konflikt.

Varför får inte ogifta per default delad vårdnad?

Myndigheterna jagar män med polis, om så behövs, för att fastställa faderskapet. Säkert en ekonomisk anledning från staten.

Att veta vem ens fader är är mycket viktigt i statens ögon. Särskilt vem som ska pröjsa in underhåll så inte staten behöver stå för det

Att få träffa sin far är så inte viktigt i samma stats ögon.
Citera
2022-05-20, 17:20
Avslutad
Citat:
Om en kvinna inte vill att barnens far ska få träffa de gemensamma barnen så blir det omöjligt.

Har man separerat utan att vara gifta så får modern hela vårdnaden eftersom hon automatiskt haft den sedan födseln.

Och är man inte överens så måste det gå till domstol för att få delad vårdnad. Har det gått så långt är det lätt att inse att modern känner att hon ”förlorat”. Från hela till delad vårdnad.

Hela upplägget är som gjort för konflikt.

Varför får inte ogifta per default delad vårdnad?

Myndigheterna jagar män med polis, om så behövs, för att fastställa faderskapet. Säkert en ekonomisk anledning från staten.

Att veta vem ens fader är är mycket viktigt i statens ögon. Särskilt vem som ska pröjsa in underhåll så inte staten behöver stå för det

Att få träffa sin far är så inte viktigt i samma stats ögon.

Den absoluta majoriteten av alla som skiljer sig delar upp barnen på varannan vecka. Majoriteten går inte till domstol utan är överens.
Citera
2022-05-20, 17:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Att du och din fru inte kan kommunicera och nå fram till varandra ska du inte lägga på alla kvinnor. Det är mellan dig och din fru.

Jag har varit med om tjatiga män som försökt ändra på mig. Det finns individer av båda kön som är jävligt jobbiga.

Du påstår att jag alltid talar utifrån mina egna erfarenheter?

Skulle du bry dig om mig och vad jag skriver här om du hade insett att allt jag skriver kommer från en som är helt bortkopplad.

Eller misstänker du att jag förutom personliga erfarenheter också kan se och höra andras erfarenheter, och kan tillgodogöra mig dagsaktuella nyheter, samt har studerat på universitet så jag har en viss verktygslåda om hur tolka och bedömma information, o.s.v.

”Det är mellan dig och din fru.” Rätt nedlåtande kommentar.

Jag har delgett mycket om min person här. Nyligen i en diskussion med Merapi ang. barn. (Hon delgav inte ett jota. Har hon ens barn? Vad är hennes erfarenhet i livet? Inte ett ljud.)
Citera
2022-05-20, 17:40
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Den absoluta majoriteten av alla som skiljer sig delar upp barnen på varannan vecka. Majoriteten går inte till domstol utan är överens.
Skiljsmässor och separationer som går vänligt till var väl inte ämnet?
Citera
2022-05-20, 17:51
Medlem
Kul att stater som Alaska och några till kör med "No restrictions" när det kommer till antal veckor då man inte längre får göra abort? Betyder det då att du kan göra abort i sista veckan?

Citat:
Alaska, New Jersey, New Mexico
Alaska, New Jersey and New Mexico have legalized abortion with few to no restrictions.

However the Targeted Regulation of Abortion Providers (TRAP) Laws vary.

Alaska and New Mexico abortions must be performed by a licensed physician.

In New Jersey, they must also be performed by a licensed physician at a hospital at 14 weeks.

https://www.the-sun.com/news/3586925/abortion-law-state-us/

-----------------------------------

Men hela debatten är så jävla dryg. Bara massa känslor. Bibelfolket från landet skriker "det handlar om baaarn om baaaaar!". Medans mer moderna människor säger att det handlar om kvinnans rättigheter och att det inte är ett barn i en så tidigt stadie.

Först kanske vi ska bedöma när det faktiskt är och blir ett barn av skiten? Då är det bättre att gå till forskarna istället för att låta bibelfolket bestämma.
Senast redigerad av korvstofft 2022-05-20 kl. 17:55.
Citera
2022-05-20, 18:18
Avslutad
Citat:
Skiljsmässor och separationer som går vänligt till var väl inte ämnet?

Jag är inte intresserad av att prata om minoriteten som består av föräldrar som knarkar/är psykiskt sjuka/störda på andra sätt som inte kommer överens och använder barnen för att komma åt varandra.
Citera
2022-05-21, 01:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Klart jag gör. Inga nya naglar här så långt ögat kan nå.
Jag tror dig, men resten här ser lite tveksamma ut.

Vill du komma och demonstrera dina talanger?
Citera
2022-05-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Om hon gör sig omöjlig att leva ihop med, finns det ingenting som säger att man behöver stå ut med psykisk eller fysisk terror där han är bakbunden från att försvara sig.

Om du läste hela mitt inlägg så skrev jag något liknande.
Jag citerar mig själv:

"Nej, all forskning visar på att barn mår bäst av att ha båda sina föräldrar. Inte bara mamman. Inte bara pappan. Utan båda, mer eller mindre. Såtillvida att föräldrarna är good enough som föräldrar och kan samarbeta bra med varandra kring barnen dvs. Barn mår ju inte bra av föräldrar som misshandlar barnen eller misshandlar varandra inför barnens åsyn eller av föräldrar som brister i omsorgen av barnen eller av att föräldrarna smutskastar varandra inför barnen."
Citera
2022-05-21, 20:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag citerar mig själv:

"Nej, all forskning visar på att barn mår bäst av att ha båda sina föräldrar. Inte bara mamman. Inte bara pappan. Utan båda, mer eller mindre. Såtillvida att föräldrarna är good enough som föräldrar och kan samarbeta bra med varandra kring barnen dvs. Barn mår ju inte bra av föräldrar som misshandlar barnen eller misshandlar varandra inför barnens åsyn eller av föräldrar som brister i omsorgen av barnen eller av att föräldrarna smutskastar varandra inför barnen."
Jo, jag läste det och är väl medveten om det, Jag håller absolut med om det. Men, överallt där feminismen dragit fram har allt färre barn den lyxen.
Få länder i världen har fler skilsmässor än vi. Kvinnan här är nämligen fri att göra precis som hon vill och eftersom hon inte är beredd att "jobba" på relationen är det lättare att skilja sig och få ihop det med en ny kille.
Och en ny kille, en ny kille osv...

Och du, när det gäller misshandel så är singelmammor de mest våldsamma mot barn.
Citera
2022-05-23, 16:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag citerar mig själv:

De kanske till och med mår ännu sämre av att deras mamma och hennes bröder mördar sin dotter för att hon inte uppfyller familjens syn på "heder"?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jx9A4X/tre-begars-haktade-efter-misstankt-mord-i-nacka

Ursäkta länken till Aftonbladet. Hinner inte leta efter seriös källa, men de fick med att det är mamman som är misstänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in