2022-05-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du minner meg straks om det svenske stjerne vitne Stig Engeström. Som også mente han hadde noe viktig å bidra med og dukket opp overalt. Ser vi deg snart på TV og i aviser ?

Hvorfor spør du om TV og aviser, hva slags agenda ligger det bak denslags uttalelser🤔
Jeg har ikke behov for å stikke hodet frem, og derfor befinner jeg meg på et forum jeg anser som trygt for alle. Jeg er kun ute etter å løse saken, og finne fram til riktig gjerningsmann. Det kan i utgangspunktet vær deg eller meg, men det skal det ikke dveles med her inne. Du må forøvrig gi deg med å forsøke å formulere «smarte» og nedlatende uttalelser om andre her i tråden, det slår kun tilbake på deg selv og ditt eget intellekt. God helg😎
Citera
2022-05-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Ja, jeg har vært inne til fysisk avhør 3 ganger, i tillegg til flere telefonsamtaler med Kripos og politiet, og hva som ble sagt og diskutert der er selvsagt konfidensielt inntil rettssaken er et faktum. Politiet sitter forøvrig på mange vitneforklaringer som støtter deres teorier om hva som har skjedd, men dette går de selvsagt ikke ut med offentlig uten godkjenning fra vitnet selv. Noen er faktisk engstelige for sitt eget liv, og det med god grunn.

Så må du jo også have en klar fornemmelse af, om han er alene om det (hvis sigtelsen er korrekt) eller om han har haft en eller flere medhjælpere?
Citera
2022-05-20, 16:29
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vi har vel nok hypoteser til en hel serie med kriminalromaner snart.

Finnes det flere mulige hypoteser som ingen i tråden har nevnt eller som ikke har vært nevnt så mange ganger?
Jada, har mange flere hypoteser på lager men denne må nok legges i spoiler for å si det slik..
(Får håpe moderator ikke er i det strenge hjørnet i dag..)

Citera
2022-05-20, 16:30
Medlem
Legokatts avatar
--- Et sannsynlig hendelsesforløp ----

..det vil si hva skjedde den dagen AEH forsvant og hvordan ble plottet utført.

Noe jeg har tenkt på er hvorfor politiet ikke går ut med et sannsynlig hendelsesforløp i media. Hadde de gjort det kunne de satt press på potensielle gjerningspersoner i mye større grad enn hva de gjør nå.. ref "politiet jobber på", "vi har tro på en løsning" og "siktelsene vurderes fortløpende". Hvis gjerningspersoner følger med i media så skjelver de vel ikke akkurat i buksa av disse uttalelsene..

Ja, politiet vet nå at telefonnummeret ble sendt fra Kina til Norge og mest sannsynlig solgt i Oslo, men hvor presset blir potensielle gjerningspersoner av dette egentlig. Ligger de våken om natten, eller sover de like godt som en bjørn i hiet sitt om vinteren?

Hvor mange gjerningspersoner politiet tror står bak er også vanskelig å tyde. Spiller politiet et "psykologisk spill" der later som de ikke vet hva som skjedde forsvinningsdagen?

Det spørs hvor presset potensielle gjerningspersoner blir av at politiet er så hemmelighetsfulle, så hvorfor ikke kommunisere hva som er et sannsynlig hendelsesforløp i media.
(Tipper i tillegg alle som følger saken ville satt pris på en forklaring på saken, slik at man slipper å spekulere så mye

Hva tror dere?
Hvilket sannsynlig hendelsesforløp burde politiet kommunisere for å sette mest mulig press på potensielle gjerningspersoner?

1. TH utførte et plott alene
2. TH og alle barna
3. TH bestilte drap
4. TH og 3-4 medhjelpere
5. "Alle" med på et plott.
6. Ekte kidnapping utført av profesjonelle
7. Amatør-kidnappere
8. Gift-hypotese
9. Gone Girl
10. RU sto bak et plott
11. TEH sto bak et plott
12. En "konspirasjonsteori"
13. En annen hypotese?
14. Eller burde politiet bare fortsette med "ikke å kommunisere et sannsynlig hendelsesforløp forsvinningsdagen"?
Citera
2022-05-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hans følelse over å ha vært overvåket kan komme av at han virkelig var overvåket, lenge før AEH forsvant.

Sant det. På den annen side ville det vel være naturlig å gjøre en del sikringstiltak om man følte det slik. Varsle kona om at det nå var av ytterste viktighet å låse dører når man befant seg hjemme alene så ikke folk generelt kunne komme spradende inn. Ta i bruk alarmen og holde øyne or ører åpne.

Når tror jeg, som kjent, at Fru Hagen ikke hadde noe å frykte i forhold til fremmede, så det ville neppe hjulpet henne. Hun ville sluppet GP inn uansett stakkarn.

TH ser da ut til å ha følt seg overvåket. Ikke tatt noen forhåndsregler bortsett fra eventuelle kameraer satt opp på veggen på Futurumbygget og ei ladd hagle ved senga. Han må ha stolt veldig på egen hørsel med tanke på at noen kunne komme ubedt på nattestid. Pussig nok hører ikke samme mann, i følge seg selv, Fru Hagens telefon som lå og ringte og ringte når han ringte fra fasttelefonen noen meter unna.

La oss si TH har følt seg overvåket. Han har valgt stole på egen hørsel og eventuelle skyteferdigheter.

Løsepengekravet kan også meddele at opptil flere har vært holdt øye på. Jeg tenker da at TH har vært med å komponere dette brevet. Så enkel er jeg.
Citera
2022-05-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
må være sjekket ut. Ingen gm sprader rundt til fots midt på lyse dagen. Bil må til her.

La oss ikke glemme THs betraktninger av seg selv som iskald. Nå var det vel strengt talt slik at han gjorde disse betraktningene på vegne av sin avdøde kone da, men sier noe om hele typen.

Man er ikke i behov av bil for å kvele noen. Det man er i behov av er hjelpemann med bil og en slik befant seg vel allerede i boligen når hettemannen var ute på sin vandring.
Citera
2022-05-20, 16:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
TH ser da ut til å ha følt seg overvåket. Ikke tatt noen forhåndsregler bortsett fra eventuelle kameraer satt opp på veggen på Futurumbygget og ei ladd hagle ved senga. Han må ha stolt veldig på egen hørsel med tanke på at noen kunne komme ubedt på nattestid. Pussig nok hører ikke samme mann, i følge seg selv, Fru Hagens telefon som lå og ringte og ringte når han ringte fra fasttelefonen noen meter unna.

La oss si TH har følt seg overvåket. Han har valgt stole på egen hørsel og eventuelle skyteferdigheter.

Løsepengekravet kan også meddele at opptil flere har vært holdt øye på. Jeg tenker da at TH har vært med å komponere dette brevet. Så enkel er jeg.

Hagla kom vel ikke fram før etter drapet, og er etter all sannsynlighet myntet på ham selv
dersom han skulle bli trengt opp i et hjørne og får behov for en "nødutgang" - dvs. den eneste
formen for "tilståelse" vi vil få fra ham.
Citera
2022-05-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hagla kom vel ikke fram før etter drapet, og er etter all sannsynlighet myntet på ham selv
dersom han skulle bli trengt opp i et hjørne og får behov for en "nødutgang" - dvs. den eneste
formen for "tilståelse" vi vil få fra ham.

Var det slik det var. Jeg skal ikke, på trykk, meddele hva jeg eventuelt måtte ha av formeninger om et slikt plausibelt utfall.

Han stolte vel på rå muskelstyrke da kanskje. Og med den, evnen til å sette et par menn effektivt ut av spill og med det redde både seg selv og kona fra en ødesdiger skjebne.

Hva ville barna gjort av vurderinger om begge foreldrene falt ofre for en reell kidnapping?
Senast redigerad av Kokadu 2022-05-20 kl. 17:04. Anledning: Tillegge
Citera
2022-05-20, 17:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Var det slik det var. Jeg skal ikke, på trykk, meddele hva jeg eventuelt måtte ha av formeninger om et slikt plausibelt utfall.

Det bør ikke herske noen som helst tvil om at TH mener blodig alvor.
Han har ikke tenkt å gå frivillig i kasjotten.
Citera
2022-05-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det bør ikke herske noen som helst tvil om at TH mener blodig alvor.
Han har ikke tenkt å gå frivillig i kasjotten.

Kanskje han har endret mening om den saken etter å ha tilbragt litt tid der? Neh. Et liv som ikke kan leves i SV 4, med gangavstand til Futurumbygget, er vel neppe verdt det sett fra hans ståsted.
Senast redigerad av Kokadu 2022-05-20 kl. 17:14. Anledning: Tillegg
Citera
2022-05-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
--- Et sannsynlig hendelsesforløp ----

..det vil si hva skjedde den dagen AEH forsvant og hvordan ble plottet utført.

Noe jeg har tenkt på er hvorfor politiet ikke går ut med et sannsynlig hendelsesforløp i media. Hadde de gjort det kunne de satt press på potensielle gjerningspersoner i mye større grad enn hva de gjør nå.. ref "politiet jobber på", "vi har tro på en løsning" og "siktelsene vurderes fortløpende". Hvis gjerningspersoner følger med i media så skjelver de vel ikke akkurat i buksa av disse uttalelsene..

Ja, politiet vet nå at telefonnummeret ble sendt fra Kina til Norge og mest sannsynlig solgt i Oslo, men hvor presset blir potensielle gjerningspersoner av dette egentlig. Ligger de våken om natten, eller sover de like godt som en bjørn i hiet sitt om vinteren?

Hvor mange gjerningspersoner politiet tror står bak er også vanskelig å tyde. Spiller politiet et "psykologisk spill" der later som de ikke vet hva som skjedde forsvinningsdagen?

Det spørs hvor presset potensielle gjerningspersoner blir av at politiet er så hemmelighetsfulle, så hvorfor ikke kommunisere hva som er et sannsynlig hendelsesforløp i media.
(Tipper i tillegg alle som følger saken ville satt pris på en forklaring på saken, slik at man slipper å spekulere så mye

Hva tror dere?
Hvilket sannsynlig hendelsesforløp burde politiet kommunisere for å sette mest mulig press på potensielle gjerningspersoner?

1. TH utførte et plott alene
2. TH og alle barna
3. TH bestilte drap
4. TH og 3-4 medhjelpere
5. "Alle" med på et plott.
6. Ekte kidnapping utført av profesjonelle
7. Amatør-kidnappere
8. Gift-hypotese
9. Gone Girl
10. RU sto bak et plott
11. TEH sto bak et plott
12. En "konspirasjonsteori"
13. En annen hypotese?
14. Eller burde politiet bare fortsette med "ikke å kommunisere et sannsynlig hendelsesforløp forsvinningsdagen"?

Er enig i at gm/mgm ikke bliver nok presset i medierne. Den/de skulle presses meget meget mere, så de måske til sidst brød sammen, og kom frem med, hvad der er sket med stakkels AE.
Senast redigerad av rlk73 2022-05-20 kl. 17:17.
Citera
2022-05-20, 17:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Kanskje han har endret mening om den saken etter å ha tilbragt litt tid der? Neh. Et liv som ikke kan leves i SV 4 er vel neppe verdt det, sett fra hans ståsted.

Er man ærgjerrig nok til å myrde sin kone for sin egen tilfredshets skyld, er man
nok også innbitt nok til å myrde seg selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in