Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
TS dna under knehasene på buksen ble vurdert som "ikke entydig nok". Fordi, TH bor på åstedet, og teoretisk kunne dna'et hans ha havnet i knehasene på buksene etterlatt på det sentrale åstedet, under andre omstendigheter enn selve drapshandlingen.
Dette uttrykket ville ikke ha blitt brukt om en fullstendig ukjent dna-profil. Da ville man ha omtalt funnet som "ukjent dna-profil".
Og da hadde man hatt en ekte jakt etter en mulig ukjent GM.
Men slik er det ikke. Det er bare du som roter og surrer sammen fakta i saken med din egen ønsketenking. Det virker som om du er desperat etter å forsvare TH, desperat etter å fremstille TH som et uskyldig offer. Og du manipulerer fakta, for å pynte på sannheten om TH.
Det vil du selvfølgelig ikke lykkes med. Sannheten vil komme frem.
Det har ikke blitt skrevet hvor den ukjente dna-profilen ble funnet, så det er nok heller din ønsketenkning som dominerer her. Du hevder hardnakket at "den ukjente dna-profilen" var dnaet, som politiet angivelig fant under knehasene. Hvorfor ble opplysningen om "THs dna under knehasene" fjernet fra artikkelen? Hvis det er et dugg av sannhet i din påstand, tror du ikke heller da at "den først antatte ukjente dna-profilen" (ifølge deg), stemmer bedre med dnaet fra TH på AEHs sandaler i entréen? For det ukjente dnaet ble jo kjørt gjennom politiets databaser, bl.a. strafferegisteret, og det har blitt offentliggjort at dnaet var entydig/fullverdig nok til å utelukke alle andre enn dnaets eier. Men at politiets utfordring var lovverket ifm dna-søk i slektsforskningbaser.
Det er ikke offentliggjort opplysninger om at det ukjente DNAet viste seg å være THs. Jeg synes, som jeg skrev i forrige innlegg, at det er merkelig at dette dnaet ble sammenlignet med dna fra samtlige som hadde en naturlig tilknytning til S4 (familie og venner osv), hvis det stemmer at dnaet var THs. Jeg vil tro at nærmeste familie var de første som ble samlet inn dna fra ifm politiets tekniske undersøkelser, jakten på spor etter ukjent gjerningsperson.
Det har altså foregått "en ekte jakt etter en mulig ukjent GM". Det ble også forsøkt å finne match på det ukjente dnaet i strafferegisteret m.m.
Hverken du eller jeg vet fasit på dette, så du får bare roe deg ned. Jeg er ikke enig med deg. Du konkluderer. Det er din greie. Jeg spekulerer. At GM(ene) blir avslørt og straffet, står øverst på min ønskeliste. Hvorfor du blir sint, fordi jeg ikke ser det særlig sannsynlig at TH eller andre i familien er skyldig, er en gåte for meg. Du blir så sint, når andre sider av saken pekes på, som ikke innebærer at TH er GM. Du har beskyldt meg for "å forsvare en konemorder"... Skal jeg med ditt resonnement, påstå at du forsvarer kidnappere og lystmordere ++ da mener du?
"undres" er et godt søketips