2022-05-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Ordvalet tyder på att du är väldigt ung och inte kan relatera på mer än
en nivå av propagandan som pågår. Ställ dig två frågor till att börja med.
1. Vem är "alla"
2. Vilken "enorma svaghet militärt"
Därefter kanske du kommer till insikt om vad som pågår och varför.

Ryssland ansåg innan kriget vara 2 på världens mäktigaste militärer, svar ja det är förvånande att dom inte lyckats med flera militära objekt i sin invasion mot UA 3 månader i kriget.
Citera
2022-05-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Han sa vid flera tillfällen att det rörde sig om två städer och vad gång på gång att Ukraina skulle inte beblanda sig mer med väst/NATO. Vad hände? Vad kommer ske nu? De ser jäkligt mörkt ut för Ukraina och man var till och med tvungen att erkänna lögner som Ghost… pinsamt. Här i väst blir vi matade av propaganda. Tolka mig rätt, är inte för Ryssland utan äcklas mer av osanningar u vår media.

Otvetydigt mörkt för Ukraina, dock är det med sorg man inser att det är "mörkt" för hela vår del av världen. Detta tack vare att vi inte kunde frigöra oss från USAs manipulation och lät eländet i Ukraina utvecklas till denna skit.
Citera
2022-05-20, 16:02
Medlem
Citat:
Tror inte någon är "oense" med dig.
Problemet med oss, är väl att det är okej för oss att göra som vi vill
men när andra gör det så är det inte okej.

Vi glömmer ofta att vi i "väst" bara är en liten del av jordens befolkning men
ändå anser oss har rätt att lägga beslag på större delen av resurserna.
Nu när Ryssarna gör på "sitt sätt" precis som USA/Europa gjorde i Mellanöstern,
Ja då är det helt plötsligt inte okej, bara för att det inte är "vi".
"kluven tunga" sa indianerna i Amerika.

Hur menar du lägga beslag på? Vi gör inget annorlunda i världsmarknaden än vad dom kapitalistiska Kina och Indien gör till exempel. Däremot så lägger vi bra mycket mer pengar på bistånd en vad dom länderna gör.
Citera
2022-05-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är samma områden det handlar om idag. Det dom gjorde runt Kiev fyllde en helt annan funktion och det vet du. Nu misslyckades den förhandlingen i mars och Ukraina blev av med Kherson dör ryska flaggor hissades efter sveket från Kiev.

Du kan ju ta en titt på vad ryssarna beskrev för operation i februari och det är fortfarande vad dom håller på med. Lviv och Kiev samt allt därimellan har har inte varit intressanta utan det är Donbas som skulle befrias, hur man nu vill tolka det ordet.

Nu blir det mer varefter tiden löper för Donbas, Zaporizhia och Kherson måste ju säkras den här gången från långvarig Ukrainsk beskjutning av granater mot byar och städer eftersom dom inte ger sig och vapen flödar in.

Problemet här är att folk runt Putin börjar tröttna på hans silkesvantar och inser att med allt stöd från väst finns inget annat alternativ än att mobilisera och ta samt avväpna hela Ukraina. Det räcker inte längre med att förstöra den största gruppen soldater och utrustning i Donbas och södra Ukraina för då finns ingen ände eftersom vettiga förhandlingar inte är möjlig med Kiev längre.

Det ser inte ljust ut för Ukraina och folket har inget längre att säga till om för nu dödas de flesta nationalister i Donbas och USA med UK sköter showen. Målet är enkelt, Ryssland ska brytas upp eller försvagas kraftig och det som blir kvar av Ukraina ska plundras via skuldsättning och billig utförsäljning. Vi känner alla till drillen från USA.

För det Ukrainska folket är en kapitulation nu det bästa så dom får behålla mycket mer än om man låter tiden gå. Framför allt blir det enklare och snabbare att få igång deras samhälle och ekonomi igen. Förlorade landområden kan man senare förhandla om på ett smart och sunt sätt, gärna vänskapligt och låta folk där bestämma. Knappast troligt eftersom det är i södra Ukraina framtida naturresurer finns som väst vill exploatera och utvinna billigt. Man inser ju också att Ryssland blir av med konkurrens genom att ta områderna och det är mycket därför USA och EU är galna nu då deras plan för Ukraina går i stöpet. Som vi ser skiter väst i det Ukrainska folket utan dom ska slåss in i döden och till sista man för våra mål här i världen.

Så länge Zelensky finns kvar på plats och har västs stöd i form av pengar o vapen blir det ingen kapitulation och inga förhandlingar är möjliga. Jag kan fortfarande inte fatta att Ru lät Zelensky härja så här länge, största misslyckande av Ru i detta krig
Citera
2022-05-20, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Så länge Zelensky finns kvar på plats och har västs stöd i form av pengar o vapen blir det ingen kapitulation och inga förhandlingar är möjliga. Jag kan fortfarande inte fatta att Ru lät Zelensky härja så här länge, största misslyckande av Ru i detta krig

Zelensky blev vald av det Ukrainska folket. Det Ukrainska folket vill iaf till stor del göra motstånd mot RU armen så det är vad dom gör, självklart har väst hjälpt till med vapen och mycket annat.
Citera
2022-05-20, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Ryssland ansåg innan kriget vara 2 på världens mäktigaste militärer, svar ja det är förvånande att dom inte lyckats med flera militära objekt i sin invasion mot UA 3 månader i kriget.

Ok då tar vi det lite enklare..(sista chansen)
Min bil kan potentiellt göra 240kmh... men jag kör bara i 100.
Varför gör jag det,, tror du.?

Svara inte mig,, svara dig själv.

"Ryssland ansåg",, Jasså gjorde dom det ??
Citera
2022-05-20, 16:06
Medlem
raskenss avatar
Ryssarna använde ammoniumnitrat som skydd i skyttevärn 😅

https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1527454308115042305?t=028MPw7ZclqdTmNJ92qCPQ&s=19
Citera
2022-05-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Lugansk är snart befriat, trots att Ukraina fortsätter använda civila som mänskliga sköldar. Ryssland har evakuerat ca 1,5 miljon bort från striderna.

Liberation of Lugansk People’s Republic to be complete shortly — Russian Defense Ministry

Ukrainian Armed Forces seek to halt advance of Russian forces by holding residents of cities and settlements captive as human shields, Sergey Shoigu underscored

https://tass.com/defense/1453819

Bara en mycket sjuk människa skulle kalla ockupation och förtryck av människorna som bor där för befrielse.
Citera
2022-05-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Han sa vid flera tillfällen att det rörde sig om två städer och vad gång på gång att Ukraina skulle inte beblanda sig mer med väst/NATO. Vad hände? Vad kommer ske nu? De ser jäkligt mörkt ut för Ukraina och man var till och med tvungen att erkänna lögner som Ghost… pinsamt. Här i väst blir vi matade av propaganda. Tolka mig rätt, är inte för Ryssland utan äcklas mer av osanningar u vår media.

Men de båda städerna har han ju kontrollerat sedan 2014. Var det bara de han var ute efter är ju kriget helt obegripligt. Och Ukrainas utrikespolitik ska Putin strunta i; ett självständigt land måste få bedriva sin politik självständigt.
Citera
2022-05-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin

Det här kriget beror inte på Zelensky. Ukrainare har ingen anledning att gilla Ryssland och proryska separatister. Sen är det Putinregimen som inte vill ha några förhandlingar om fred, varken nu eller före invasionen. Situationen skulle dock varit en annan om Ukraina leddes av en prorysk marionettledning eller prorysk diktator.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-05-20 kl. 16:14.
Citera
2022-05-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ok då tar vi det lite enklare..(sista chansen)
Min bil kan potentiellt göra 240kmh... men jag kör bara i 100.
Varför gör jag det,, tror du.?

Svara inte mig,, svara dig själv.

"Ryssland ansåg",, Jasså gjorde dom det ??

Du anser alltså att Ryssland offensiv mot Kiev misslyckades på grund av deras goda vilja mot den UA civilbefolkningen? Det finns i princip inga militär expert som jag läser som håller med dig, men såklart du vet bättre . Ryssland problem med logistik har inget att göra mot deras goda vilja mot UA befolkningen till exempel. Självklart finns det politiska anledningar och möjligtvis moraliska anledningar att minska antalet civila offer, men det är inte varför offensiven mot Kiev misslyckades. Du kan läsa på om slaget om Hostmel airport till att börja med.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Antonov_Airport
Citera
2022-05-20, 16:12
Medlem
raskenss avatar
En bekant berättade att en av hans affärskollegor i Ryssland som ägde ett företag för några år sen plötsligt fick sin ena dotter mördad och ett foto på andra dottern om han inte sålde företaget till ryska maffian. Det fick vara nog så drog han till Tyskland i stället. Såna är ryssarna, Orkerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in