2022-05-20, 15:12
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fast Barth-Kron har ju rätt i att vi redan befinner oss i det läget med en oerhörd svag hand vid förhandlingsbordet.

Det är bara för Sossarna att vika ner sig och göra en kurd-utlämning. Antingen öppet eller under radarn.

Roligt att det nu verkar bli Erdogan som kommer att avgöra vilken vårbudget som kommer att gälla för Sverige.

Och allt pga NATO-negrerna som hade så bråttom med ansökningen att vi inte ens fick en folkomröstning i en så stor och viktig fråga.

Kurderna kommer nog inte att tiga still!
Kurderna lär ha hakar på Sverige så att det räcker och blir över. Jag kan till och med tänka mig att PKK/YPG kan komma till att utföra attentat här i Sverige.
När man gör sig vän med tjyvar o banditer då är det inte bara i sedan att tack o adjö!
Det är dem som bestämmer!

Folkomröstning det är förlegat, en sann demokrati som Sverige har sina rötter i folkdjupet och gör det vad folket vill! Alltid!
Folket vill ha NATO.
Citera
2022-05-20, 15:13
Medlem
Ja så går det när femnazis styr. Trisst Sverige. Men Ryssland är endå inget hot. Tränar vi upp lite pojkvaskrar i några år så kan vi också spöa Ryssland precis som Ukraina gör nu.
Citera
2022-05-20, 15:22
Medlem
berenpxxs avatar
Turkiet kommer helt säkert att acceptera Finlands ansökan, men det ser mörkt ut för Sverige.

Det blir inte enklare att ha en dokumenterat okunnig och arrogant utrikesminister som inte ens kan stava till ordet "diplomati". Och en PKK- och YPG-kramare som försvarsminister.

Finland kommer in i NATO-värmen medan Sverige får kissa i byxorna.
Citera
2022-05-20, 15:28
Medlem
CassandraCs avatar
Erdogan är kung, står upp för allas lika värde.
Sossarnas värdegrund är fake, de bryr sig inte om allas lika värde, de bryr sig endast om alla röstar rött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Kurderna lär ha hakar på Sverige så att det räcker och blir över. Jag kan till och med tänka mig att PKK/YPG kan komma till att utföra attentat här i Sverige.
När man gör sig vän med tjyvar o banditer då är det inte bara i sedan att tack o adjö!

Folkomröstning det är förlegat, en sann demokrati som Sverige har sina rötter i folkdjupet och gör det vad folket vill! Alltid!
Folket vill ha NATO.

Hade vart ett bättre drag av Ann Linde att sträcka ut en hand till Erdogan för att be om hjälp om de kurdiska terroristerna som finns i Sverige.
Oavsett Nato eller inte kommer kurderna få ett helvete över hela Europa kommande år
Citera
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Turkiet kommer helt säkert att acceptera Finlands ansökan, men det ser mörkt ut för Sverige.

Det blir inte enklare att ha en dokumenterat okunnig och arrogant utrikesminister som inte ens kan stava till ordet "diplomati". Och en PKK- och YPG-kramare som försvarsminister.

Finland kommer in i NATO-värmen medan Sverige får kissa i byxorna.

Ja det vore onekligen det bästa utfallet för svensk säkerhet. För att inte tala om hur ironiskt det vore om turkiet i rollen som nyttiga idioter räddade svensk alliansfrihet.

Sverige saknar erfarenhet av att se saken ur andras perspektiv eftersom man inte deltagit i någon allians värd namnet på 200 år. Svenska vänsterpolitiker kommer att få slänga kurderna under bussen om de vill bli medlemmar i NATO.

Är det vad svensk vänster vill? Eller vill man bara skjuta frågan bortom valet?
Citera
2022-05-20, 15:30
Medlem
StigaSols avatar
Tänk att man ska få vatten på sin kvarn, jag visste att Erdogan skulle göra så här, jävla fuckface!

"Erdogan ska ha möte med Finland om Nato

Turkiets president Recep Tayyip Erdogan ska prata med en representant från Finland på lördag för att diskutera ansökan till Nato, rapporterar Reuters.

Samtidigt står han fast vid att han säger nej till att Sverige och Finland ska gå med i försvarsalliansen."

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/erdogan-ska-ha-moete-med-finland-om-nato.zO_DVWKS1
Citera
2022-05-20, 15:38
Medlem
PKK har svenska vapen i attack mot turkiska soldater:

https://www.aa.com.tr/en/world/pkk-uses-swedish-made-at4-rockets-in-attacks-on-turkish-army-sources/2592500
Citera
2022-05-20, 15:53
Medlem
Konfucius2s avatar
Enligt Turkiet finns ju PKK terrorister i Sverige riksdag. Vem må de syfta på?
Citera
2022-05-20, 15:55
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting

Folket vill ha NATO.

Folket vill ha Nato? Det vet vi inte!
Citera
2022-05-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
PKK har svenska vapen i attack mot turkiska soldater:

https://www.aa.com.tr/en/world/pkk-uses-swedish-made-at4-rockets-in-attacks-on-turkish-army-sources/2592500

Tyska vapen också. Tyskland var inte glada när dem insåg att turkarna använde tyska Leopard/stridsvagnar mot kurdiska YPG.

Så kan det gå fastän man är NATO-allierade...
Citera
2022-05-20, 16:01
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag tror du har fel, de hatar feminism och det gör muslimpedofilerna i IS & AKP också, därför måste det i huvet på sverigevännerna bli syntax error om de inte står på muslimpedofilernas sida mot Ann Linde.
Det bästa av allt är att Ann Linde har ballar av stål och vägrar krypa för vare sig svärjevänner eller muslimpedofildyrkare.

Så PKK är förkämpar för Svensk feminism nu också?
Jag visste inte att homoäktenskap, könsbyten, transrättigheter och genderfluidity låg PKK så varmt om hjärtat.
När började PKK kämpa för att krossa tvåsamhetsnormen?

Syntax error kan man prata om när "Slava Ukraini" folket får reda på att PKK stödjer Ryssland i konflikten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in