2022-05-20, 14:08
Medlem
Ytterligare en anställd som inte gör ett skit när pengarna kunde ha gått till dom som faktiskt gör jobbet.
Citera
2022-05-20, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Tycker det känns läskigt likt ett bubbel beteende.. att arbetsmarknaden är så överhettad att man har råd att anställa folk som inte tillför produktivitet till bolaget.. bubblan är som störst precis innan det smäller…

När mer och mer tjänster blir automatiska /icke mänskliga behövs ju hittepå jobb för att folk ska få någon anställning. Men ja tycker det verkar främst vara en onödig tjänst för ett företag. Den lönen hade ju kunnat investeras i något mer nödvändigt.
Citera
2022-05-20, 14:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Nu vill arbetsgivare bryta hemmasittandet och skapa en attraktiv arbetsplats. Fler ska komma till kontoret.

Trodde allvarligt att arbetsgivarna ville ha kvar folk hemma så de kunde skaffa sig mindre och billigare lokaler.
Citera
2022-05-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
När mer och mer tjänster blir automatiska /icke mänskliga behövs ju hittepå jobb för att folk ska få någon anställning. Men ja tycker det verkar främst vara en onödig tjänst för ett företag. Den lönen hade ju kunnat investeras i något mer nödvändigt.

En liten del av mig blev först lite avundsjuk.. men när man tänker ett steg längre, fyfan Vilket själsdödande jobb att vara en sorts fritidsledare för vuxna.. herregud hon kan ju inte vara så nöjd med sig själv när hon går och lägger sig på kvällarna.
Citera
2022-05-20, 14:34
Avslutad
Citat:
En liten del av mig blev först lite avundsjuk.. men när man tänker ett steg längre, fyfan Vilket själsdödande jobb att vara en sorts fritidsledare för vuxna.. herregud hon kan ju inte vara så nöjd med sig själv när hon går och lägger sig på kvällarna.

jag känner att yrket skulle passa mig som handsken faktiskt . Nästan sugen på att söka något sådant jobb.

fett lön för att vara lekledare för vuxna.

är ju omsorgsassistent så känns ju nästan
som samma sak faktiskt :P
Citera
2022-05-20, 14:36
Medlem
Citat:
jag känner att yrket skulle passa mig som handsken faktiskt . Nästan sugen på att söka något sådant jobb.

fett lön för att vara lekledare för vuxna.

är ju omsorgsassistent så känns ju nästan
som samma sak faktiskt :P

Ja förfan sök!! Om du är sugen på det.
Citera
2022-05-20, 14:37
Avslutad
Citat:
Ja förfan sök!! Om du är sugen på det.

maybe i will, maybe i will :P
Citera
2022-05-20, 14:43
Medlem
Citat:
maybe i will, maybe i will :P

Känns som ett jobb man får genom kontakter.. så hoppas på det! Jag håller tummarna för dig iallafall!
Citera
2022-05-20, 15:21
Medlem
Computerzs avatar
Att anordna några tipsrundor och fredagsfrukostar kan väl knappast fodra en heltidstjänst? Haha, men det låter rätt najs. Planera roliga timman på heltid liksom. Skönt gigg! Titel: Gycklare
Citera
2022-05-20, 15:22
Avslutad
Citat:
Känns som ett jobb man får genom kontakter.. så hoppas på det! Jag håller tummarna för dig iallafall!

Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Att anordna några tipsrundor och fredagsfrukostar kan väl knappast fodra en heltidstjänst? Haha, men det låter rätt najs. Planera roliga timman på heltid liksom. Skönt gigg! Titel: Gycklare

tack tack

ja gycklare med 35.000kr i månads lön. känns ju överbetalt och underbetalt på samma gång.
Citera
2022-05-20, 15:25
Medlem
Hittepåjobb.

Säkert 100% bidragsfinansierat iom att det utförs i Malmö.
Citera
2022-05-20, 15:43
Medlem
Gabriel Knights avatar
Är detta ett förtäckt sätt att visa att arbetsgivaren vill tvinga tillbaka alla till kontoret även om man inte vill?
Apropå USA så läste jag förut under pandemin att många kontorslokaler såldes av företagen och att man uppmuntrade sina anställda att enbart jobba hemifrån eftersom det blev billigare i längden. Är ett sådant tänk borta nu bland svenska företag eftersom de verkar satsa på sådana här gycklarfigurer?
Tack och lov har man inte infört något sådant på mitt jobb även om det kunde behövas för att liva upp vissa av tråkmånsarna ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in