2004-09-03, 15:56
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThrasheR
Hej Hopp, nu när vi är inne på Bruce Lee så tänkte jag fråga något om något löst rykte jag läst/hört om.

Att bruce lee under en intervju blivit häcklad att "är du verkligen så snabb? Jag tror inte du är så snabb etc" och då gjorde han en blixtsnabb spark som stannade precis innan journalistens huvud vilket fick denne att tystna lätt

hahhaa det är nog så
Citera
2004-09-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Varför skulle man tvivla på att det Bruce gjorde inte var på riktigt ?
Han ville bli hur stark som helst, och han blev det också, som en av hans närmaste sa. "Med tanke på hans vikt och längd kan han ha varit en av de starkaste i världen, utan tvekan den snabbaste"

Vissa saker han gjorde är svåra att förstå, men jag är säker på att han gjorde dem, ni som inte tror är ju bara förtvivlade för att ni själva inte kan göra 10 armhävningar.

Han kunde explodera/spränga 50 kg boxningssäckar med en "sidekick"

Göra armhävningar med 125 kg på ryggen, samt med en arm på två fingrar , den filmen finns ju.

Pressa två fingrar igenom en oöppnad colaburk.

Han sparkade i en vägg så det blev en stor buckla, väggen hade stått imot flera slag av en slägga. Andra uppgifter finns om att var en slags skyddshjälm han drämde till.

Det finns så mycket mer !

hahha eller hur ..
Men så dog ju denna "övermänniska" av en liten verktablett.
Eller blev han mördad
Citera
2004-09-03, 19:15
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *b*
hahha eller hur ..
Men så dog ju denna "övermänniska" av en liten verktablett.
Eller blev han mördad

Varför skulle han inte kunna göra det då?!?
Magnus samuelsson kan dö av ett bli stick om han vore allergisk!
Även om du är stark snabb och bra på alla sporter betyder inte det att du är mindre allergisk mot saker!
Tänk innan du skriver nått här!
Citera
2004-09-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Varför skulle han inte kunna göra det då?!?
Magnus samuelsson kan dö av ett bli stick om han vore allergisk!
Även om du är stark snabb och bra på alla sporter betyder inte det att du är mindre allergisk mot saker!
Tänk innan du skriver nått här!

Säg mig nått jag inte visste redan..
Visst han var nog riktigt bra på de han utövade(bortsätt skådespelandet)
men om man ska tro alla dessa "skrönor" om Bruce så får man intrycket
att folket här verkligen tror på att han kunde slå ner 15 pers samtidigt

Det tycks glömmas bort att han ändå trots allt var en hollywood skådis..
Citera
2004-09-03, 20:44
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Bland annat ja..
Citera
2004-09-04, 09:00
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Säg mig nått jag inte visste redan..
Visst han var nog riktigt bra på de han utövade(bortsätt skådespelandet)
men om man ska tro alla dessa "skrönor" om Bruce så får man intrycket
att folket här verkligen tror på att han kunde slå ner 15 pers samtidigt

ja precis bland annat ja...Men han hittade även på sin egen kampsport och studera hur många kamsporter som helst!
Han var en bra fighter på riktigt,men även en hollywood skådis!
Givetvis kan han inte slå ner 15pers!Men det lät som du tvivlade på hans skills!
Citera
2004-09-04, 11:36
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
ja precis bland annat ja...Men han hittade även på sin egen kampsport och studera hur många kamsporter som helst!
Han var en bra fighter på riktigt,men även en hollywood skådis!
Givetvis kan han inte slå ner 15pers!Men det lät som du tvivlade på hans skills!

Spöa 15 pers vet jag fan inte , MEN det finns en hel del riktiga kampsports legender som alla sparrats/tränat med Bruce som kan vittna om hans otroliga snabbhet och styrka. Jag pratar om legender som Chuck Norris, Bob Wall, Dan Inosanto, Benny the Jet mfl.

Chuck påstår fortfarande att Bruce är den starkaste person som han någonsin känt , kilo för kilo. Muhammed Ali skall även ha lärt sig sin berömda jabb genom att studera Bruces handtekniker.
Benny the Jet har sagt att Bruces handtekniker var överlägsna allt han någonsin sett etc.
Givetvis finns det en j-vla massa myter om Bruce och hans skills givetvis. Men om man gallrar lite i det hela så kan man ju se att direkta citat från Ensemblen ovan väger tungt, eftersom det är folk som gått en rond eller två i riktiga tävlingar och hållt titlar i åratal.
Däremot så går dte inte att komma ifrån att han var ett kampsportsgeni. Enklaste sättet att förstå är att läsa "tao of jeet kune do" som är ett riktigt mästerverk.
Citera
2004-09-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Han är med i en FILM? Lär er posta rätt.
*tokflyttad*

Vet inte hur du känner men jag tycker det verkar som om den här tråden handlar om Bruce Lee och kampsport. Bruce Lee var cool. Du är inte cool. Skärpning. Muuu.
Citera
2004-09-04, 17:44
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
Spöa 15 pers vet jag fan inte , MEN det finns en hel del riktiga kampsports legender som alla sparrats/tränat med Bruce som kan vittna om hans otroliga snabbhet och styrka. Jag pratar om legender som Chuck Norris, Bob Wall, Dan Inosanto, Benny the Jet mfl.

Chuck påstår fortfarande att Bruce är den starkaste person som han någonsin känt , kilo för kilo. Muhammed Ali skall även ha lärt sig sin berömda jabb genom att studera Bruces handtekniker.
Benny the Jet har sagt att Bruces handtekniker var överlägsna allt han någonsin sett etc.
Givetvis finns det en j-vla massa myter om Bruce och hans skills givetvis. Men om man gallrar lite i det hela så kan man ju se att direkta citat från Ensemblen ovan väger tungt, eftersom det är folk som gått en rond eller två i riktiga tävlingar och hållt titlar i åratal.
Däremot så går dte inte att komma ifrån att han var ett kampsportsgeni. Enklaste sättet att förstå är att läsa "tao of jeet kune do" som är ett riktigt mästerverk.

Och Bruce lee beundrade Mohamed Alis fotarbete,
Citera
2007-08-16, 04:09
Medlem
Lät Bruce Lee verkligen som en påsatt hamster under slagsmål?

http://www.youtube.com/watch?v=RlUYDIFPsGc

http://www.youtube.com/watch?v=zt6yiwmHkas
http://www.youtube.com/watch?v=6adZxIIEw_Q
http://www.youtube.com/watch?v=1BS8KfrY3qw&mode=related&search=

Citera
2007-08-16, 12:39
Bannlyst
Bra länkar. Vet du var man kan hitta klippet där han gör en serie otroligt snabba sparkar från nån slags uppvisning i USA tror jag. Har sett det med urkass kvalitet, men lyckas inte hitta det igen. Tror det är från samma uppvisning som det svart-vita klippet med hans "one-inch-punch".
Citera
2007-08-17, 08:11
Medlem
Ingen aning men mye bra BL greier på youtube....spes et klipp med BL & sønn Brandon fra 1970 :

http://www.youtube.com/watch?v=MROXof3dnR8

Skal visst være en del Hong Kong TV-B materiale samt Game of Death pagoda exterior scener der ute....but it has yet to be found

I 1972 ble Joe Lewis spurt av BL ang en rolle som bad guy i Way of the Dragon , han takket nei & i stedet gikk rollen til nykommern Chuck Norris

00:41 til 01:15 er det eneste som ble filmet av "Game" utendørsscener :

http://www.youtube.com/watch?v=LF62NPA5YyY&mode=related&search=

Fist of Fury theme song :

http://www.youtube.com/watch?v=X22E26vNvf8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här