2022-05-19, 10:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLYKOZ
Känner en person som var med i Robinson för några år sedan! Enligt hen så var allt förutom biktbåset stagat o regiserat för att skapa drama!

Och vem är det du syftar på? De flesta deltagare har pratat något om "bakom kulisserna" i Robinson så du kan nog säga vem du menar. Vissa saker får de inte prata om för då bryter de kontraktet de har skrivit på för Robinson men det du skrev är ingen hemlighet numera.
2022-05-19, 10:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopesdopes
Men Hanna och Filip behöver inte svika varann de kan rösta tillsammans för att få ut ett stort hot i tävlingen. Det skulle förbättra båda deras chanser. Tror Hanna är den enda av de två som har förmågan att tänka taktiskt. Det har absolut inte Filip men han kommer att göra allt som Hanna vill att han ska göra så på så sätt kanske de har lite större chans att byta sida. Men kommer bli spytrött om det är 478:e året i rad där Robinson har en vinnare som bara är bra i tävlingar men inte har spelat det sociala spelet alls (vilket det har varit de senaste gångerna).
Vi är nog överens i stort. Jag ser nog Filip som den som har störst chans i de flesta tävlingar om det inte är simma eller vara under vatten där Peter är bäst. Som det ser ut nu är det Linn och Joel som ligger sämst till i örådet men med lite smart paktande skulle de som är chanslösa i tävlingarna gå ihop och plocka ut de som är bra i tävlingarna. Sista veckan lär det väl också bli ett par stycken som åker ut för att de är sist i någon tävling.

Som så många gånger tidigare tycker jag det är alldeles för många kvar till sista veckan. Nu blir det 7 kvar trots så många avhopp och Covid. Bort med gränslandet, bort med dueller och se till att en åker ut varje vecka så att det bara är 2-3 st. kvar till sista veckan.
2022-05-19, 11:37
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vi är nog överens i stort. Jag ser nog Filip som den som har störst chans i de flesta tävlingar om det inte är simma eller vara under vatten där Peter är bäst. Som det ser ut nu är det Linn och Joel som ligger sämst till i örådet men med lite smart paktande skulle de som är chanslösa i tävlingarna gå ihop och plocka ut de som är bra i tävlingarna. Sista veckan lär det väl också bli ett par stycken som åker ut för att de är sist i någon tävling.

Som så många gånger tidigare tycker jag det är alldeles för många kvar till sista veckan. Nu blir det 7 kvar trots så många avhopp och Covid. Bort med gränslandet, bort med dueller och se till att en åker ut varje vecka så att det bara är 2-3 st. kvar till sista veckan.

Ser det på samma sätt som du gör. Jag hejjar trots allt på att Henrik vinner Robinson i år även om han är trist personlighet och inte heller fått så mycket synk förrän nu på slutet. Kanske den sista duellen blir mellan honom och Filip?
2022-05-19, 12:27
Medlem
Finns på riktigt ingen annan än Joel att heja på i denna säsong. Och Hanna funkar förstås, för att hon få igen mot flera flashbackare. Linn är väl även okej.

Peter - lever på att andra föder upp honom och att Jessica avgudar honom. Var även delaktig i mobbning.
Jessica - Håller inte sina löften men jag ser inte så allvarligt på det hon bröt emot. Mest dumt spelat av henne själv. Var även delaktig i mobbning.
Desiree och Filip - Flyter med i nordpakten utan att fundera
Henrik - dagens avsnitt
2022-05-19, 13:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du tror alltså att allt han skrev på instagram var hittepå? Genomled 30 dagar i Gränslandet för att sen hoppa av så fort han kommer in, innan han ens gett immunitetstävlingen en chans? Nä, du. En apa, eller t.o.m. Peter, hade kunnat räkna ut att man ligger pyrt till när man kommer tillbaka från Gränslandet precis innan finalveckan. Om något så hoppade han av för att han var tvungen att tvätta Högborgens smutsiga kläder.

Parkera känslorna du har för Hayes och acceptera att kroppen blir sliten! Nervskador är inte att leka med.
Håller helt med, hade det varit så att han gett upp hade han först gett immunitetstävlingen en chans, säger väl sig själv om man tänker lite.
2022-05-19, 13:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kan mycket väl ha opererat sig, men han åkte inte hem pga det. Smärtorna kan inte ha smällt till och gjort det ogörligt på ett dygn. Han insåg att han skulle åka ut och att det inte längre skulle räcka med att gå runt och se stor ut och ha raseriutbrott mot svagare - att han dessutom inte skulle kunna smita från arbete var nog droppen som fick bägaren att rinna över.

Enda skälet till att han var kvar i 30 dagar var att han var i gränslandet och där kunde bete sig som ett svin var att de andra (utom Mattias) köpte att han fick leka kung där.
Bara någon så jävla barnsligt som att döpa om Gränslandet och i det närmaste attackera Mattias för att han använde det rätta namnet - Gränslandet.
Som en femåring i en jättekropp.
Och varför gav han inte immunitetstävlingen en chans först? Den förklaringen du har duger inte.
2022-05-19, 13:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopesdopes
Det smartaste draget nu skulle ju vara att Joel, Linn, Henrik, Hanna och Filip går ihop och röstar ut Peter för att han är är ett hot i finalen eller att ev. Desirée paktar med de andra för att få ut Henrik av samma anledning. Men det är så lite strategi och paktande så jag blir inte klok.
Filip är alldeles för dum för att göra det.
2022-05-19, 13:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Han fick en djävulsk identitetskris av bara tanken på att behöva tvätta kläder åt någon annan. För någon som äntrade kalaset med orden "jag är inte här för att söka revansch, jag är ute efter hämnd" (lol) så gav han upp förvånansvärt lätt.
Han borde då fortfarande väntat att lämna efter immunitetstävlingen, vanlig logik.
2022-05-19, 13:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hanna kommer aldrig att svika Filip. Tävlingsmässigt skulle jag ranka deltagarna.
Filip om inte vatten men kasta och sikta samt springa vinner han lätt.
Peter och då helst vatten.
Henrik och något statiskt.
Jessica memorera då.
Övriga lär inte vinna någon tävling om det inte är ett pussel där man har tur och hamnar rätt från början.
Filip kan nog svika Hanna tror jag?
2022-05-19, 13:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det var bara glappkäft och stor kropp på honom. I övrigt hade han inte mycket att ge vare sig socialt eller i tävling.
Det var många som trivdes socialt med honom, så där har du har fel anser jag.
Sen hann han väl inte göra så många tävlingar på Robinson, men de på gränslandet vann han ju! Så vet inte vad du menar med det?
Senast redigerad av rubin22 2022-05-19 kl. 13:15.
2022-05-19, 13:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Och varför gav han inte immunitetstävlingen en chans först? Den förklaringen du har duger inte.

För att han var skadad ...
2022-05-19, 13:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
För att han var skadad ...
Varför utfall mot mig?
Jag skrev till de som trodde att han åkte hem p.g.a att han inte hade någon chans att klara sig i öråd/alternativ inte ville tvätta.
Så jag är helt med på att han såklart åkte hem för sin skada och inte som de andra nötterna hävdar.
Får hoppas på att du missförstod mitt inlägg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in