2022-04-11, 15:46
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Japp, en Samsung inställt med 'enkelt läge'
är garanterat så mycket bättre än en Doro.

Testade detta på min egen Samsung nu, verkar ju hur bra som helst. Blir till att införskaffa en lämplig Samsung och bara glömma att Doro-eländet ens har existerat.
Citera
2022-04-11, 15:48
Medlem
Mra205s avatar
Är du 70+ är det en bra telefon och om du är yngre är det bara lite pinsamt men vem bryr sig
Citera
2022-04-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Testade detta på min egen Samsung nu, verkar ju hur bra som helst. Blir till att införskaffa en lämplig Samsung och bara glömma att Doro-eländet ens har existerat.

👍👍 Absolut den bästa lösningen
Citera
2022-05-19, 10:58
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
👍👍 Absolut den bästa lösningen

Hittills betydligt färre "supportärenden" från morsan.
Samsungen:
- Tänder inte ficklampan i tid och otid
- Hamnar inte spontant i batterisparläge
- Tappar inte kontakten med mobilnätet
- Behöver inte startas om pga ovanstående
- Har bättre ljud för samtalspartnern, dvs mig
- Var inte särskilt svår att lära sig jämfört med Doron
Citera
2022-05-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Hittills betydligt färre "supportärenden" från morsan.
Samsungen:
- Tänder inte ficklampan i tid och otid
- Hamnar inte spontant i batterisparläge
- Tappar inte kontakten med mobilnätet
- Behöver inte startas om pga ovanstående
- Har bättre ljud för samtalspartnern, dvs mig
- Var inte särskilt svår att lära sig jämfört med Doron

Bra att det blev ett lyckat byte av telefon. 👍
Alla är nöjda och glada.
Citera
2023-11-19, 04:25
Bannlyst
Doro. Det var den första telefonen jag någonsin skulle roota och det misslyckades fett hårt faktiskt.

Doro är inget vidare enligt min erfarenhet och har haft med dom att göra ett par gånger sedan första gången det måste ha varit 2013-2014 dom kom tror jag men undra om dom var Svenska verkligen? Dom var Norska förr när dom kom vet jag "Doro Phones" i alla fall. Det blir snabbt något som fattas så man blir man direkt begränsad med dessa telefoner och det är baserat på 75+ taggare som jag fått ärva telefoner av då dom inte räckte till så fort något mer en call appen behövdes.

Det verkar oklart på deras hemsida hurvida playstore är tillgängligt eller ej. När man väl skall ha hjälp så kommer man inte komma någonstans utan man måste få service annars kan man lika gärna skrota telefonen och service sker på: https://elcare.com/sv-se/boka-service

Måste vara bland dom överlägset sämsta telefonerna som någonsin tillverkats iaf dom som jag provat.
Senast redigerad av JagHackaDinTelefon 2023-11-19 kl. 04:33.
Citera
2023-11-20, 17:20
Medlem
AndroidMannens avatar
Inget fel med Doro alls. En äldre släkting till mig hade en Doro av enklare modell.

Alla har rätt att ta del av en mobiltelefon som passar just dom. Oavsett om det är iPhone, Android eller Doro.
Citera
2023-11-20, 17:23
Medlem
zombie-nations avatar
Vet också äldre som har Doro mobil och är nöjda. Själv har jag en Doro hemtelefon och den är asbra mot skiten jag hade innan.
Citera
2023-11-26, 22:02
Medlem
Byggd i sverige. Äldre version av android dock sen kanske förenklingen av systemet då den är riktad till äldre gör att den vid användning känns osmidig. Har varit nära att handla doro några gånger.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in