Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag tror inte på någon konspiration för att förstöra demokratin. Censur och polarisering är strukturella problem som hänger samman med vårt sätt att kommunicera via sociala media. Här behövs det aktiva åtgärder för att värna yttrandefriheten innan det blir ett hot mot demokratin.
Om Elon Musk lyckas styra upp Twitter kan det bli ett föredöme för andra media.
Det handlar inte om att tro. Lagstiftningen gällande yttrandefriheten på internet är ett faktum. Likaså är den medvetna polariseringen tydlig eftersom det varnas rent ut för att alls tala med oss dödsknarkarnazirasistputinister.
Det behövs alltså inte ytterligare åtgärder utan färre åtgärder. Så snart 7k tar i någonting blir det till bajs, så de behöver snarare ta sina smutsiga fingrar ur syltburken.
Tillväxten på folkrörelsen är dock ofrånkomlig, men det går väldigt segt när det är mun till mun IRL som gäller. Inte heller hjälper SD till så värst. Jimmie har ju guldplattform, men han verkar väldigt trött och är numera ofta dåligt påläst till skillnad mot förr.
Det är beklämmande att L ökar, men det kanske beror på att Pherson gjort bra ifrån sig i debatt och dessutom framstår som en rak och trevlig individ. Jag ska dock personligen göra mitt bästa för att påminna väljarna om att språkkravet är ett urgammalt valfläsk som Fp inte såg till att få igenom trots 8 år vid makten, och likaså hur M uppför sig när de tillåts gå full liberaler.
Edit;;
Elon är redan varnad för att EU kommer att förbjuda Twitter och ge dryga böter om Elon inför yttrandefrihet på plattformen. Vi får se hur det går. I DDR körde man ironiskt kodspråk, och sådant utvecklas naturligt. Flashback är en guldgruva här vid som bekant.