2022-05-19, 09:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kriget är en tragedi med Ukraina som största förlorare och Ryssland som tvåa. Försök gärna sätta dig in i USA:s maktspel och vilka som låg bakom statskuppen 2014 som orsakade inbördeskriget som lett fram till invasionen. Ukraina är ett bondeoffer i USA:s (fullständigt onödiga) proxykrig mot Ryssland. Ryssland lockades in i USA:s skickligt gillrade fälla. Ukraina är fullständigt r*vknullade av USA, hoppas de begriper det snart.

Om Ukraina är rövknullade av USA, vad är de då av Ryssland?
Citera
2022-05-19, 09:11
Medlem
Reimers avatar
Fina siffror idag också, soldater och materiel utraderas i bra takt.

Ukraina borde få pluspoäng efter den lyckade tågsprängningen i Melitopol.

https://twitter.com/DefenceU/status/1527172922644828160/photo/1
Citera
2022-05-19, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Stark video där Ukrainare "erkänner" att de är fake när Västerländska medier inte tror på dom.

https://odysee.com/@Anti-NWO:0/warcrimes-ukraine:6

Stark video, jo tjena. Den försöker frammana empati med de stackar ryssars som har drabbats i Donbass konflikten så klart. Men vem har påstått att det var fake? Är det bara etniska ryssar som har drabbats av konflikten? Det är ingen som har förnekat att människor på båda sidor har drabbats under separatistupproret. Så är det ju tyvärr med krig.
https://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Donbas

Men det var fortfarande Ryssland som startade konflikten och som nu har eskalerat den hundrafalt.
Varför skall vi endast bry oss om de stackars ryssar i Donbass som drabbades under upproret, och inte om de tusentals som nu har dödats, städer som har jämnats med marken och miljoner som har drivits på flyt.
Citera
2022-05-19, 09:14
Medlem
Tillssons avatar
George W Bush gör en Freudiansk felsägning när han försöker klanka ner på Rysslands agerande i Ukraina - han hänger istället ut sig själv som ansvarig för kriget i Irak - obetalbart.

https://twitter.com/RaniaKhalek/status/1527184215279816706
Har du inte Twitter kan du kolla här: https://video.twimg.com/ext_tw_video/1527078073073651712/pu/vid/1280x592/co45-zhhUMy1vBC1.mp4?tag=12
Citera
2022-05-19, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vad har Ryssland lyckats med hittils?

1 Stärka NATO ekonomiskt

2 Utvidga NATO

3 Försämrat sin egen ekonomi

4 Möjlig hungersnöd i världen

5 Misslyckad invasion av ett grannland

6 Den civiliserade världen är rasande

7 Ryssar flyr sitt eget land.

Betyg för Ryssland - F

Betyg F? Men "F" är ju underkänd!?!?! Tycker du verkligen att Ryssland förtjänat ett så bra betyg?

I en tecknad serie hade de en gång en betygsskala som bestod av 7 betygssteg; godkänd och 6 olika grader av underkänd. Jag minns inte vad den sista benämndes, men det är där jag skulle placera Ryssland.
Citera
2022-05-19, 09:26
Medlem
baggebo1s avatar
Rapport från fånglägret i Jelenovka, där Azovstaliterna samlas. Här får man svaret på varför ryssarna alltid behandlar sina fångar så bra trots protester från den ryska populasen som ser vad ukrainarna gör mot ryssar och vill ge igen.
Citat:
I visited a prisoner of war camp near Yelenovka, together with a delegation from the International Red Cross. The Ukrainians who laid down their arms are kept in more than humane conditions. There are not even bars on the windows of the barracks.

The delegation of inspectors included a representative of the Ukrainian side - the People's Deputy of the Verkhovna Rada of the ninth convocation Alexander Kovalev. One of the few people from the “other” side whom the Donetsk people speak with respect. Veteran Afghan, served in the legendary 345th Airborne Regiment.

The delegations showed everything, told everything. The prisoners confirmed that they were treated humanely. Treat, feed, wash. They have such a smell in the prison kitchen that saliva dripped from my fangs, like a sharpei.

Many are indignant at the fact that somehow we treat prisoners too gently. And I will answer this way: there is no other way.

The "picture" of well-fed and healed enemies in captivity will play exclusively in our direction. In other sectors of the front, the enemy will begin to surrender more actively. And fewer of our boys will die in battles.
https://t.me/andrew_kots/39
Citera
2022-05-19, 09:27
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men det var fortfarande Ryssland som startade konflikten och som nu har eskalerat den hundrafalt.

Det var Donbas egen armé som vile göra Donbas fri och startade kriget, inte Ryssland.

Citat:
Varför skall vi endast bry oss om de stackars ryssar i Donbass som drabbades under upproret, och inte om de tusentals som nu har dödats, städer som har jämnats med marken och miljoner som har drivits på flyt.

Jag frågar detsamma. Varför skall vi endast bry oss om Ukrainska flyktingar idag? Varför förnekar medier att Ukraina har fört krig mot Donbas och systematiskt bombat civilbefolkningen? Varför är det inte synd om de som blivit drabbat av Ukrainas krigsbrott? Varför är det inte synd om de tre miljoner personer från Östra Ukraina som under åren flytt till Ryssland?

Varför är Ukraina helt plötsligt "snäll" när medier under 8 år har beskrivit Ukraina som en korrumperad gangsterstat som inte bryr sig om ultranationalistiska rörelser som härjar i landet och som tagit all mer makt?

Om inte Putin hade gjort något nu när Ukraina eskalerade striderna i Donbas fr.o.m. december 2021, hade ju Europa fortfarande blundat medan Ukraina slaktar civila.
Citera
2022-05-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Betyg F? Men "F" är ju underkänd!?!?! Tycker du verkligen att Ryssland förtjänat ett så bra betyg?

I en tecknad serie hade de en gång en betygsskala som bestod av 7 betygssteg; godkänd och 6 olika grader av underkänd. Jag minns inte vad den sista benämndes, men det är där jag skulle placera Ryssland.

tror nog man behöver skapa tillägett R, som i ryss..... som nytt bottenbetyg
Citera
2022-05-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja de har drivit det i flera kanaler. Min tanke i starten av kriget var att ryssarna borde ha tagit det till FN först, men de har insisterat i lång tid i flera olika forum (OSCE, G8, G20...). Nu frågar du så specifikt att jag inte vet om det är så de har formulerat det, eller om de har uttryckte sig i bredare säkerhetsmässiga termer, men jag är säker på att du kommer hitta det om du googlar väl.

G8 och G20 är handelsorganisationer. Och Ukraina är inte medlem i någon av dem. Så vad skulle vara vitsen att diskutera påstådda övergrepp i Ukraina med t ex Mexiko och Saudiarabien?
Citera
2022-05-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Du ringar in bra dina egna problem. Sovjet har upphört att existera sedan mer än tre decennier.

Jo, men vet Putin om det? Och har han i så fall fattat vad det innebär?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
På filmerna här kan vi se att Röda Korset är på plats i Jelenovka för att studera hur krigsfångarna behandlas. De kommer säkert att skriva en superneutral rapport om saken, som Termos kan länka när hon går på nästa skift:

https://t.me/RVvoenkor/12728?single
Citera
Medlem
Jag kanske är grym och omänsklig, men jag hade svårt att låta bli att dra på munnen när jag hörde att Ukraina hade sprängt ett ryskt pansartåg.

Det måste upp i förluststatistiken genast.

Pansartåg: 1st.

Det är tämligen unikt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in