2022-05-19, 03:51
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Tänker inte sitta och ödsla tid på någon random dokumentär som försöker styrka att det skulle vara USAs fel att Ryssarna gör det som ryssar gör bäst nej.

Ok, vill du fortleva i okunskap så inte mig emot. Dokumentären jag länkade är dock sevärd och fylld av våld och "action". En ögonöppnare garanterat fri från rysk propaganda.
Senast redigerad av Drozd 2022-05-19 kl. 04:43.
Citera
2022-05-19, 05:05
Medlem
Z-Librarys avatar
Vid ett tal inför helgen återkom Rysslands utrikesminister till en välkänd anklagelse mot västvärlden för att ha ”förklarat totalt hybridkrig gentemot Ryssland” – ett krig vars konsekvenser ”ingen kommer att undgå”.
Citat:
God politisk etikett, anständighet, regler och juridiska normer förkastas helt enkelt, nedstängningskulturen tillämpas på allt ryskt, alla fientliga handlingar mot vårt land är tillåtna – inklusive direkt rån, sade han för att fortsätta på temat ”förutsägbarhet”
https://nordfront.se/lavrov-det-totala-kriget-leder-inte-dit-vast-tror
Citat:
“Political correctness, decency, rules, and the legal norms are simply discarded, the cancel culture is applied to everything Russian, any hostile actions against our country are allowed, including outright robbery,” Lavrov said during his speech at a meeting of the Foreign and Defense Policy Council (SVOP) forum.
https://swentr.site/russia/555481-lavrov-west-state-piracy/
Senast redigerad av Z-Library 2022-05-19 kl. 05:09.
Citera
2022-05-19, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Om ryssar mördar Ukrainare så är det självklart att världen lägger sig i, hur kan du vara så korkad att du tror något annat? Skillnaden är bara att ryssland är sekundärt och inte har någon som helst rätt att göra någonting utanför de gränserna som vi har TILLDELAT dem. Hur kan du vara så korkad att du trodde annat? Och innan du svarar med det klassiska " 70% av världen står på rysslands sida blöah blah blah" , så låt mig tillägga att vi pratar om den riktiga världen nu, och inte platser där 90% av folket fortfarande lever som slavar och fortfarande skiter på närmsta gräsmatta som om att det vore helt naturligt.

Hur kan du vara så korkad och antar massa som jag inte har skrivit? Gör om gör rätt din tomte, jävla epic fail
Citera
2022-05-19, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Vi talade om Donbasskriget som ryssarna startade i April 2014.

Så pro-ryssarna där attackerade väst-ukrainare? Har du belägg för det eller är det vilda fantasier?
Citera
2022-05-19, 05:35
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
FN begär vapenvila. Inget konstigt.
Jag frågade om Ryssland har drivit frågan om det påstådda folkmordet?!

Ja de har drivit det i flera kanaler. Min tanke i starten av kriget var att ryssarna borde ha tagit det till FN först, men de har insisterat i lång tid i flera olika forum (OSCE, G8, G20...). Nu frågar du så specifikt att jag inte vet om det är så de har formulerat det, eller om de har uttryckte sig i bredare säkerhetsmässiga termer, men jag är säker på att du kommer hitta det om du googlar väl.
Citera
2022-05-19, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det är 15K totalt sammanlagt på båda sidor de flesta från den ryska invasionen 2014 och 2015 sedan dess har "folkmordet" i princip legat på 20-25 pers per år. Vad kallar du de 20K döda civila Ukrainare i Mariupol då på 3 månader

Jag har inte kollat upp siffran, men min uppfattning är att dom som har dött är till 90% ej civila.

Hade inte väst eskalerat kriget hade siffran varit mycket lägre. Så vi är lika skyldiga som Ryssland.
Citera
2022-05-19, 05:38
Medlem
Ännu mer Ukrainska soldater lägger ned sina vapen och ger upp;

https://t.me/intelslava/29226

🇺🇦❗The defense of Severodonetsk is crumbling - another unit of the Armed Forces of Ukraine refused to fight

Another unit of the 115th brigade of the Armed Forces of Ukraine refused to fight and obey orders in Severodonetsk. This time, a platoon of the 3rd battalion of the 115th brigade recorded an appeal to Zelensky and Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine Zaluzhny:

“We refuse to carry out combat missions because we do not have reinforcements from behind. No heavy equipment. We have been waiting for reinforcements for two weeks, but there is none. We are being sent to certain death. The command is missing. There is no technology and respect for people. We do not refuse to defend Ukraine, but in such conditions we refuse to carry out combat missions!”

Nästan 2000 kloakråttor gav upp de 2 senaste dygnen tydligen;

https://t.me/intelslava/29224

🇷🇺🇺🇦⚡965 for May 17 and 785 for today. Total - 1750 prisoners in 2 days from Azovstal

Hur säger man schack matt på Ryska?

https://t.me/intelslava/29225

🇺🇳⚡It is impossible to resolve the food crisis without reintegration into the world markets of products and fertilizers from the Russian Federation, Belarus and Ukraine - UN Secretary General

https://t.me/intelslava/29204

🇺🇸❗Treasury Secretary Janet Yellen acknowledged that the West cannot protect itself "completely from the economic consequences" of its own sanctions against Russia
Citera
2022-05-19, 05:41
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Hur kan du vara så korkad och antar massa som jag inte har skrivit? Gör om gör rätt din tomte, jävla epic fail
hur kan du vara så korkad att du tror att jag skulle svara eller bemöta ditt föregående med någon som helst logik eller sans? Som du bäddar får du ligga som det heter. Epic fail är något 90 talister i Brooklyn säger för övrigt, så jag förmodar att som de andra pro-ryssarna helt enkelt tycker det passar bra att vara influerade utav det onda väst sålänge det passar er själva? Jo, du lille pojk....epic fail for sure
Citera
2022-05-19, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddh
Ja självklart, det är ukrainas inrikesproblem om det nu skulle vara sant mot all förmodan.
Att det har begåtts krigsbrott där i 8år är enbart en rysk lögn och inget annat!

Självklar är det inte så, om tex Norge skulle börja attackera svenskar på sin sida av gränsen så skulle självklart vi reagera.

Eller för att dra en riktigt parallel. När agadaffi anklagades för att mörda sitt folk så attackerades han av USA med andra. Var det också fel enligt dig?
Citera
2022-05-19, 05:55
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Jag har inte kollat upp siffran, men min uppfattning är att dom som har dött är till 90% ej civila.

Hade inte väst eskalerat kriget hade siffran varit mycket lägre. Så vi är lika skyldiga som Ryssland.
"hade inte väst eskalerat kriget"........jo du....som sagt.....epic fail som du uttryckte dig innan. Hur jävla hjärndöd får man bli innan man blir omhändetagen? Att det är tillåtet för sådana resonemang som dina gör ju fan att till och med en anti nazze som mig gärna tattuerar ett hakkors i pannan och jagar dig till sanningen skiljer oss åt.
Citera
2022-05-19, 06:04
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Självklar är det inte så, om tex Norge skulle börja attackera svenskar på sin sida av gränsen så skulle självklart vi reagera.

Eller för att dra en riktigt parallel. När agadaffi anklagades för att mörda sitt folk så attackerades han av USA med andra. Var det också fel enligt dig?
Detta var i ett land och en plats som inte fyller någon funktion i verkligheten, och så länge de håller sig från att störa ordningen så attackerar ingen dem. Gadaffi störde....därför blev han såklart hanterad. Detta är dock inte rättigheter som gäller någon annan än oss civiliserade länder att avgöra, så att ryssland helt plötsligt trodde sig kunna göra detsamma är ju inget annat än ett skämt och misstag från icke verklighetsanslutna blindnötter. Självklart har inte ryssland någon som helst rättighet att låtsas vara en av dem som har rätt att städa upp......eftersom Ryssland själva ingår i samma nedskitning som Libyen gjorde. Skomakare stanna vid din läst
Citera
2022-05-19, 06:22
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Finns det någon bra sida där man kan se döda Ukrainska nazister?
Kolla! En vänsterpartist på Flashback
Ut och leta nazister tillsammans med expo och andra miljöpartister vetja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in