Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Nu känner jag att jag går på tunn is.., kanske någon annan med mera insyn/fakta kan hjälpa till ?
Jag tror inte på att man fått någon permis. Bara någon kort paus när man har blivit "nersmält" med ett annat "nersmält" förband. Förstärkningar har varit få till "gamla" förband, utan man har tagit in nya förband istället.
Var samma sak 1941 för ryssarna när det ju var riktig kris. Man bara slängde in nya förband och lät gamla bara köra på till sista man och patron. Men.., då kämpade man mot en inkräktare.., och inte som det är nu.
De har ju inte samma ”body” alls längre. Rysslands befolkning är bara som Tysklands och Frankrikes tillsammans. Dessutom minskar den stadigt varje år. 2021 blev dessutom ett katastrofår pga Corona med minus en miljon. Det föds alldeles för få barn där också.
I ljuset av ovanstående så tycker man ju att de borde vårda och skydda manskapet. Att ligga vid fronten oavbrutet och bli beskjuten och drönarbombad dag ut och dag in måste ge svåra men som granatchock, hörselskador och på sikt PTSD. Men som du skriver, skulle de börja skicka hem folk på permission så finns det inga som kan fylla luckorna tills dess de återvänder.