Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Vad händer?
Du försöker låtsas att du inte påstod att fångarna enbart "huvudsakligen" transporterades
till lägren. Nu försöker du antyda att det var mitt påstående, när det i själva verket var ditt.
Det är ingen skam i att dra tillbaka ett tidigare påstående, men då måste du vara ärlig med att du hade fel, och be om ursäkt. Eller hur?
Citat:
Kan du inte läsa?
Jag skrev ju att "Några nämnde du väl själv i trådstarten"
Vad är ditt problem?
Mitt problem är att du gjorde ett påstående som var i linje med revisionisters hypotes om lägren, som du nu försöker låtsas som att du inte gjorde. Men jag är glad att du slutligen ändrat ståndpunkt i frågan och accepterar att det faktiskt skedde transfereringar från dessa transitläger.
Citat:
Du menar att om inte 100% av de som kom dit dödades, så är det inte ett 'rent dödsläger'?
Ett "rent dödsläger" är ett läger vars specifika syfte är att utrota de fångar som transporteras dit. Detta var inte fallet med
Reinhardt-lägren. Det faktum att förintelseortodoxa skribenter länge stoltserat med att det inte finns några bevis för att "en enda jude" transporerats
från dessa läger vidare österut, gör det ganska anmärkningsvärt att tusentals sådana transfereringar till synes dokumenterats för länge sedan av ortodoxa forskare. Det måste alltså betraktas som en kovändning att ni nu verkar acceptera att lägren enbart "huvudsakligen" mördade fångarna.