2022-05-17, 20:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Game Over för Ebba Busch.
Griatriska Kliniken på Akademiska sjukhuset i Uppsala har bedömt att Esbjörn Bolin lider av stora kognitiva störningar.
HD har inget annat val än att skicka ärendet tillbaka till Tingsrätten, för denna härva kräver en rejäl genomlysning.
Att Ebba Busch då som brukligt smiter undan rättvisan genom att dra sej ur affären ger inte något högre odds direkt.

Själv smiter du undan när svaren inte passar din agenda!
Hur var det nu med att vara dement om man redigerade sina inlägg?
sen har ju Esbjörns handlande i sin överklagan inget med huset han sålde
2022-05-17, 21:11
Medlem
Citat:
Jag antar att om Ebba "åldringsbedrägerskan" Busch har begått ett grov brott när avtalet blev till så kan nog utgången av hela denna affär bli till hennes nackdel.
Nu gör du dig bara ÄNNU DUMARE...
Vad du säger här är att om någon rånade Margaret Thatcher när hon var 15 så var det ett jättegrovt brott för hon var dement vid en undersökning 2012.
Nej det fungera inte så. Vad Esbjörn är idag har ingen inverkar på affären eftersom han inte var det då.
Fattar du inte det bör du fråga din mamma - hon håller väl på att natta dig nu, klockan är ändå rätt mycket.
2022-05-17, 21:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Game Over för Ebba Busch.
Griatriska Kliniken på Akademiska sjukhuset i Uppsala har bedömt att Esbjörn Bolin lider av stora kognitiva störningar.
HD har inget annat val än att skicka ärendet tillbaka till Tingsrätten, för denna härva kräver en rejäl genomlysning.
Att Ebba Busch då som brukligt smiter undan rättvisan genom att dra sej ur affären ger inte något högre odds direkt.

När man tittar på det från sjukhuset så ser man att det felas en sidfot på sidan två??
Är detta ännu en klipp o klister där han själv har lagt in text i mitten och flyttat ner underskriften en sida, vore ju inte första gången fulSture fuskar i så fall.
2022-05-17, 21:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag antar att om Ebba "åldringsbedrägerskan" Busch har begått ett grov brott när avtalet blev till så kan nog utgången av hela denna affär bli till hennes nackdel.

Nej det är redan fastslaget i domstol att så inte är fallet, för köpeavtalet är fullt giltigt.
Även att säljaren av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit sålt fastigheten.
Att säljaren varken då eller vid tidpunkten för MUF saknade rättshandlingsförmåga fastslogs också.
Varken säljaren eller hans ombud har heller till tingsrätten, i någon av den ofantliga mängden inlagor, framfört att några felaktigheter har begåtts vid tillblivelsen av eller att felaktigheter finns i köpeavtalet.
Läs gärna inlägg 1 sida 1 i tråden för närmare information och fakta om den numera slutförda försäljningen.
2022-05-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Hur är dagsläget?

Vem är lagfaren ägare till fastigheten?

Vilka processer pågår för tillfället?

Senaste 300 inläggen ger ingen information, så ja, jag har läst i tråden.

LL
Lagfarten är vilande.
Esbjörn driver en sorglig och utsiktslös process mot SIG SJÄLV*...
Ebba äger huset och har börjat renovera så smått.

*Det måste för det första var rätt unikt. Och dessutom måste man ha ett ombud med ett hjärta av sten (och vara så in i helvete korkad) som rekommendera en att ens starta en process mot sig själv.
2022-05-17, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej det är redan fastslaget i domstol att så inte är fallet, för köpeavtalet är fullt giltigt.
Även att säljaren av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit sålt fastigheten.
Att säljaren varken då eller vid tidpunkten för MUF saknade rättshandlingsförmåga fastslogs också.
Varken säljaren eller hans ombud har heller till tingsrätten, i någon av den ofantliga mängden inlagor, framfört att några felaktigheter har begåtts vid tillblivelsen av eller att felaktigheter finns i köpeavtalet.
Läs gärna inlägg 1 sida 1 i tråden för närmare information och fakta om den numera slutförda försäljningen.

Om det nu bevisas av verklig expertis att Esbjörn har och har haft stora kognitiva störningar under en längre tid kan givetvis HD allt riva upp, affären går åter Tingsrätten.
Då kan du stoppa upp alla inlagor på ett ställe där solen aldrig når istället.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-18 kl. 00:02.
2022-05-17, 23:50
Medlem
Citat:
Om det nu bevisas av verklig expertis att Esbjörns har och har haft stora kognitiva störningar under en längre tid kan givetvis HD allt riva upp, affären går åter Tingsrätten.

Är det stället som du drog ut polisanmälan ifrån?
2022-05-17, 23:52
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Om det nu bevisas av verklig expertis att Esbjörns har och har haft stora kognitiva störningar under en längre tid kan givetvis HD allt riva upp, affären går åter Tingsrätten.

Det är omöjligt att bevisa något som inte fanns när Esbjörn skrev under köpeavtalet för flera år sedan.
Affären kommer aldrig att gå åter tingsrätten det var ingen rättegång, målet avslutat, köpet genomfört.
Inte heller förlikningen framtagen av Esbjörn med hjälp av tingsrättens medlare försvinner någonstans.
Nej, Esbjörn har begärt prövningstillstånd för stadfästelsedomen han själv begärde skulle utfärdas.
HD har inget att säga till om med varken försäljningen eller förlikningen, endast stadfästelsen, och kanske inte ens den har dom något att säga till om, är den gjord i laga ordning går den inte att pröva.
Varför skulle jag vilja vara på samma ställe där du befinner dig???
2022-05-18, 00:08
Medlem
Xius avatar
Citat:

Esbs egna ombud har ju lämnat in dokumentation till tinget, även egna undersökningar, som visar att Esb var rättsförmögen vid avtalstillfället, och därmed ansvarig för sina egna handlingar.
EBs expertis höll med om denna slutsats, efter att ha granskat dokumentationen som Esbs ombud lämnat in till tinget.

Hur Esbs ombud handlade i Esbs intresse genom fortsätta att driva process, efter att ha inhämtat och lämnat in denna dokumentation till tinget, övergår mitt förstånd i varje fall. Hade Esbs ombud varit medlem i advokatsamfundet, hade detta nog varit skäl för i varje fall prövning om uteslutning.

Oavsett Esbs nuvarande tillstånd, så är det bara Esbs tillstånd vid avtalstillfället som hade varit möjligen intressant innan förlikningen.
2022-05-18, 00:10
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
När man tittar på det från sjukhuset så ser man att det felas en sidfot på sidan två??
Är detta ännu en klipp o klister där han själv har lagt in text i mitten och flyttat ner underskriften en sida, vore ju inte första gången fulSture fuskar i så fall.

Skulle ju absolut inte vara första gången som Sture klipper ihop sin bevisning.

Kan du inte lägga ut länken till dokumentet?
2022-05-18, 00:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Om det nu bevisas av verklig expertis att Esbjörn har och har haft stora kognitiva störningar under en längre tid kan givetvis HD allt riva upp, affären går åter Tingsrätten.

Det är redan bevisat av expertis och rättsliga instanser att Esbjörn hade rättshandlingsförmåga så du kan sluta att fantisera och krypa tillbaka dit solen inte skiner.
2022-05-18, 00:29
Medlem
Merrybums avatar
Jag är inte så Werrydum som ni vill utmåla mig som ska jag säga. Jag har ju nämligen haft rätt hela tiden. Visst fel på en detalj här och var, men på det stora hela så fick jag Ebbas mycket klandervärda beteende klart för för mig.

Redan från början tyckte jag det mesta tydde på att hon lockat Esbjörn att sälja genom att lova saker hon inte tänker hålla. Exempel vis att hon ska bevara och återställa. Det tyder både Esbjörns förtvivlan över trädfällningen på, samt hennes sätt att kalla renoveringen för restaurering i brevet till Esbjörn. Hon skriver i sitt inlägg om att hon och Esbjörn kollar färger i huset och hon övertalar Esbjörn att ge henne nyckel för att målarna ska komma in och kolla färger. En nyckel hon för övrigt aldrig återlämnade till Esbjörn efter det, på tal om bättre rätt. Värt att notera är oxå att Densia som var i huset bedömde planlösningen som medel, om jag inte minns fel. Medan Notar som inte var i huset bedömde planlösningen som undermålig. Smart av Ebba att säga till Erik om det. Hon ville bevara kunde hon säga, men planlösningen var undermålig. Hon var helt enkelt tvungen att ändra allt och göra öppen planlösning.

Hon lockade Esbjörn att tro att han skulle följa med på köpet, få en egen friggebod på gården och vara lite som hustomte och lite som gammelfarfar. Till och med som lite som en i familjen. Minns i hennes inlägg, Esbjörn och sonen sitter i köket och fantiserar om hur fint det sak bli, och Esbjörn ska dricka kaffe där vid bordet.

Hon lovade Esbjörn att det skulle bli som förr, allt skulle återställas och bli precis som när han var liten pojk. Intresserat lyssnade hon och kanske till och med hyssade någon för hans skull. Och var det inte bättre om hon ägde nu när hon skulle göra så fint. Det skulle ju göra det så mycket smidigare med allt. Hans hus skulle det alltid vara iallafall.

Prismässigt var hon slug, lade sig precis på gränsen till rimliget. Hennes först skam bud på 2,5 insåg hon var orimligt. Men om hon betalade strax under 4 skulle ingen kunna hävda det som oskäligt billigt.

Och allt detta planerade hon medan hon jamsade med Esbjörn för att få honom att vilja skriva på, om än bara för en minut.

Detta hjärtlösa och kallblodiga illdåd planerade hon för att hon faktiskt tyckte hon hade bättre rätt till hans egendom. Detta för att det passade hennes livspussel. Ett skolboks exempel på ren och skär ond tro enligt mig.

Att hon samma stund som bläcket torkat på pappret glömmer både löften och Esbjörn stärks av att Esbjörn söker henne nästan två veckor utan att hon svara.

Faktumet att det förklaras som något helt självklart här är skrämmande och tyder på en blind och osund dyrkan för Ebba.

Ni sägerbatt enbar en fruktansvärt hjärtlös person kan ifrågasätta en ljuv moders gränslösa kärlek och välvilja gentemot sina barn.

Jag säger att att enbart hjärtlös, kallblodig och beräknande person känner sådan lust till sin hus.
Att den går över lik och dementa farbröder för att få det i sin ägo. Och sedan dessutom skylla sina handlingar på sina barn. Usch Ebba Busch. Sanna min ord, barn vars föräldrar och släktingar har sunda värderingar och äkta kärlek

Så kuckel kuckel klack alla Ebbotar, men allt försvar sprack. Det må finnas detaljer i min berättelse att slå på. Men helheten vet även ni stämmer. Och om ni försökte släppa allt försvar, ta ett djupt andetag titta er själva i ögonen och känn efter. Då borde även ni inse att Ebba handlat fruktansvärt fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in