2022-05-17, 22:33
Medlem
Kul att behöva slicka röv hos en galen diktator för att skydda sig mot en annan galen diktator.
Bra jobbat, krigshetsar-partierna. Ser ju ut o gå kanoners

Pun intended
Citera
2022-05-17, 22:35
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Källa på att sossarna köpt röster av kurdiska kommunister?
Kom inte med Uvell nu igen...

Nu försöker du bara trasha tråden. Har besvarats flertalet gånger redan. Lär dig googla.
Citera
2022-05-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Skulle inte förvåna mig det minsta om gubben Erdogan kör in en kniv i ryggen på NATO och närmar sig Ryssland lite hastigt.

Inte mig heller. Vips så har vi ett land som anslutit sig till Rysslands galenskaper vid sidan av Belarus, och så är tredje världskriget igång.
Citera
2022-05-17, 22:37
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Nu försöker du bara trasha tråden. Har besvarats flertalet gånger redan. Lär dig googla.
Nej.
Citera
2022-05-17, 22:38
Medlem
knors avatar
Frågan måste avgöras av medlemmarna. Sverige och Finland gör bäst i att sitta bredvid och titta på.

Borde gå att skapa grymt tryck i frågan. De kan omöjligen köpa flygplan från en leverantör utom Nato. "Släpp in SE+FI om ni vill ha flygplan", men lite mer diplomatiskt.
Citera
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Nej.

Slipp då. Blir svårt för dig om du vägrar lära dig googla.
Är ganska basic kunskap 2022...

Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApaNasa
Inte mig heller. Vips så har vi ett land som anslutit sig till Rysslands galenskaper vid sidan av Belarus, och så är tredje världskriget igång.

Tror fler länder kan stå på tur, hela Balkan känns svajig.
Citera
2022-05-17, 22:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Skulle inte förvåna mig det minsta om gubben Erdogan kör in en kniv i ryggen på NATO och närmar sig Ryssland lite hastigt.
Det har han ju tekniskt sett redan gjort med den kravlista han har lagt fram.
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Återinträde i F-35 jaktplan;
häva vapenembargot;
Avlägsnande av sanktioner från luftvärnssystemet S-400.
Vilket i korthet innebär att han kräver att ryska system får fullständig access till hemligstämplad Nato-data.
Det är ju uppenbart att den data som då delas ganska omgående kommer att hamna i ryssens händer.

Hade jag varit makthavare och hetlevrad så skulle jag kallat Turkiets krav som en direkt krigsförklaring emot Nato.
Citera
2022-05-17, 22:59
Medlem
Nu tvingas vi skämmas, igen.....
Våra flickor som ska spela allan där ute har skämt ut oss på nytt.
Vikken jädra cirkus alltså.

https://www.dailysabah.com/politics/diplomacy/sweden-hosts-pkk-linked-meeting-despite-turkeys-concerns
Citera
2022-05-17, 23:13
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sann-Fakta
Nu tvingas vi skämmas, igen.....
Våra flickor som ska spela allan där ute har skämt ut oss på nytt.
Vikken jädra cirkus alltså.

https://www.dailysabah.com/politics/diplomacy/sweden-hosts-pkk-linked-meeting-despite-turkeys-concerns

Ämenvadfaaan.

Fucking retards. Vilken bonnläpp som helst hade haft vett nog att hålla låg profil men nä, inte vår feministiska regering inte.
Citera
2022-05-17, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
USA bryr sig inte om demokrati. Det bryr sig om inflytande och makt.

USA, som bestämmer i NATO, kan förstås i samråd med sina satellitstater avveckla hela NATO-organisationen och samma dag bilda en ny med samma medlemsländer, minus Turkiet – om man nu skall vara formella.

Men USA har större intresse av Turkiet än av Sverige och Finland och detta av en rad skäl som nämnts i denna tråd.
Instämmer . Propagandan om att Ukraina skulle vara en västlig demokrati är BS och till för att EU ska vara villiga att offra sin ekonomi och säkerhet för Ukraina.
Även om Zelensky vore Hitlers sonson skulle jag ändå fördöma Putins angrepp, men pöbeln I EU måste identifiera sig med Ukraina för att propagandan ska funka. Turkiet är numera en skurkstat som är villig att liera sig med vilken stormakt som helst för egen vinning. Det är så de flesta länder fungerar. USA vill inte förlora Turkiet I utbyte mot Sverige. Min magkänsla är att USA inte har något större intresse av Sverige öht. De kontrollerar oss totalt ändå, till skillnad från Turkiet.
Citera
2022-05-17, 23:20
Medlem
Vansterpartiets avatar
Med en kravlista som Turkiets är nato speciellt mycket till allians? Samarbetet och tilliten verkar ju minst sagt vara bristfällig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in