2022-05-17, 22:19
Medlem
doncroces avatar
Kurderna som Turkiet vill ha utvisade är tydligen Baksis kompisar och det handlar om oskydliga bokförläggare, journalister och läkare.
Citat:
Kurdo Baksi, ”Mina kompisar”

Bilden som ges av de 17 kurderna som Turkiet kräver att Sverige lämnar ut avfärdar han bestämt.
– Flera av dem är mina kompisar. Det är bokförläggare, journalister och läkare på listan, säger han.

Intressant att Turkiet ser Peter Hultqvist som ett problem och en PKK-sympatisör.
Citat:
Från turkist håll ska man också, enligt Expressens regeringskällor, särskilt pekat på försvarsminister Peter Hultqvist som ett problem.
Peter Hultqvist stämplades också tillsammans med en rad andra svenska och europeiska politiker som PKK-sympatisör i en turkisk rapport som släpptes 2019. Även den tidigare S-politikern Evin Cetin, som själv är kurd och stått Hultqvist nära, pekades ut i rapporten. Så även den tidigare V-ledaren Jonas Sjöstedt.
https://www.expressen.se/nyheter/sa-pressas-andersson-av-erdogan-valdigt-kansligt/
Citera
2022-05-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Skulle inte förvåna mig det minsta om gubben Erdogan kör in en kniv i ryggen på NATO och närmar sig Ryssland lite hastigt.

Här är Turkiets krav för att släppa in Sverige och Finland:

Tre turkiska tjänstemän som ville vara anonyma talade med Bloomberg om att Sverige och Finland går med i Nato. De namngav villkoren för vilka Ankara kommer att gå med på skandinavernas inträde i alliansen.

Villkoren för den turkiska sidan är följande:

Förklaring av Sverige och Finland av Kurdistans arbetarparti och dess derivator som terroristorganisationer;
Godkännande av ett nytt paket med inköp av F-16-stridsflygplan;
Återinträde i F-35 jaktplan;
häva vapenembargot;
Avlägsnande av sanktioner från luftvärnssystemet S-400.
Citera
2022-05-17, 22:22
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Skulle inte förvåna mig det minsta om gubben Erdogan kör in en kniv i ryggen på NATO och närmar sig Ryssland lite hastigt.

Det är en bra spaning och om det stämmer så är du och jag snart döda.

För då är WW3 här.

PS Jag glömde att säga att ALLA är döda i det scenariot. Snipp snapp snut, så är allting slut 🤣🙄
Citera
2022-05-17, 22:24
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus

Tre turkiska tjänstemän som ville vara anonyma talade med Bloomberg om att Sverige och Finland går med i Nato. De namngav villkoren för vilka Ankara kommer att gå med på skandinavernas inträde i alliansen.

Förklaring av Sverige och Finland av Kurdistans arbetarparti och dess derivator som terroristorganisationer;
häva vapenembargot;

Go fuck yourself Erdoğan säger jag bara. Låt getknullaren få stock på riktigt.

En atomladdning i röven vore stilmässigt snyggast.
Citera
2022-05-17, 22:25
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Nu kommer Turkiets krav, min åsikt är att det är för mycket man kräver, det blir en backfire inom Nato.

1. Sverige och Finland utropar PKK och dess systerorganisationer som terrorgrupper(rimligt)
2. Bort med vapenembargo(svensk eller Natos dolda?) (rimligt om de syfter på SWE)
3. F35 deal
4. F16 uppgradering och nya köp
5. S400 sanktioner tas bort.

1 och 2 är som sagt fullt rimliga. Resten har inget med Sverige att göra, tror inte heller allt det där kommer att gå. Jag tror att 1,2,4 kommer att uppfyllas så småningom...

PS. Finns säkert några "off the record" krav som grönljus för operationer mot Syriska PKK men det lär inte läggas ut offentligt.

Punkt 1 kommer bli skitjobbig för sossarna. Känner mig mycket nöjd. Det som är jobbigt för sossarna är bra för landet.
Citera
2022-05-17, 22:25
Medlem
Felstavarens avatar
Jag vet inte mycket om PKK och YPG mer än att somliga vänsterprofiler har frontat dem emellanåt.

Om det är så att Sverige de facto härbärgerar terrorister från sagda grupper så kommer jag inte förlora någon nattsömn över att vi förhandlar bort dem för ett Natomedlemskap. Vi har bevisligen varit flata mot terrorister förr, så jag skulle inte direkt sätta kaffet i halsen av förvåning.

På sätt och vis kanske Putins övergrepp mot Ukraina blir lite som en skogsbrand för Sverige. Försvarspolitiken rationaliseras, därefter kanske även energipolitiken och ovanpå detta får vi en rättspolitisk reality check gällande de terrorister som fått en fristad här. Skogsbränder är tråkiga, men om skogen är för torr och för tät är det en välsignelse i långa loppet.
Citera
2022-05-17, 22:28
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Punkt 1 kommer bli skitjobbig för sossarna. Känner mig mycket nöjd. Det som är jobbigt för sossarna är bra för landet.

Så du väljer partitillhörighet före landets bästa? Du är en förrädare och bör arkibuseras vid första bästa tillfälle.

Fy fan vilken SMUTS!!!
Citera
2022-05-17, 22:28
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Du är hjärntvättad av moderaten och virrpannan Uvell. Du tror säkert att sossarna står ensamma i natosoppan med pedofilen Erdogan.
Citera
2022-05-17, 22:29
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus

häva vapenembargot;

Går inte.

F-35or och S400 är lika osannolikt som att Maggan skulle förklara kurder som terrorister.
Citera
2022-05-17, 22:31
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Så du väljer partitillhörighet före landets bästa? Du är en förrädare och bör arkibuseras vid första bästa tillfälle.

Fy fan vilken SMUTS!!!

?

Lär dig läsa. Att sossarna får bekänna färg och offentligt visa vilka kappvändare dom är, gynnar Sverige eftersom det lär dröja innan dom sitter i regeringsposition igen.

Smuts är väl sådana som använder skattepengar för att köpa röster av kurdiska kommunister.
Senast redigerad av Cancerogen 2022-05-17 kl. 22:33.
Citera
2022-05-17, 22:32
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Åh nej stoppa porrkurden!
Åk till turkiet och stanna där.

Kurderna gjorde även affär på ISI, dem lät ISI komma i skydd av dem och att vi står för notan och att dem ISI resenärerna kommer tillbaka hem hit till Sverige

Jaaa lilla du men att det är så förskaffat att jag bejakar räkmacka med en kall till och vill gärna stå för det med.
Citera
2022-05-17, 22:33
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
?

Lär dig läsa. Att sossarna får bekänna färg och offentligt visa vilka kappvändare dom är gynnar Sverige eftersom det lär dröja innan dom sitter i regeringsposition igen.

Smuts är väl sådana som köper röster för skattepengar av kurdiska kommunister.
Källa på att sossarna köpt röster av kurdiska kommunister?
Kom inte med Uvell nu igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in