2022-05-17, 17:15
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Terje flyr ut på isen.

Beklagar, har inte varit bärig is som man kunnat gå på sedan många år där ute på Östersjöns yttre havsband vid Muskö.
Finns några småsjöar/ träsk på Muskö, de har varit frusna men inte havet.
Finns heller inte några småsjöar i Kanadaområdet.
Citera
2022-05-17, 17:21
Medlem
Lonnrots avatar
Det är syttende mai idag. Tur att de flesta svenskar o norrmän förmår hålla sams om det datumet nuförtiden. Förr kunde nog en o annan bli rejält i gasen över det datumet. Men brödrafolken kan se åt samma håll kring sånt nu. Polare i alla väder, fast flytande eller i gasform. Och Sverige har statsbesök av Ninistö. Norge får kanske Marinbesök istället? Alltså premiärministern. Av Finland.

Jag tänkte också som så att jag själv inte helt kan slå bort tanken på att Terje egentligen aldrig nådde hela vägen ända fram. Hur långt det nu än var. Det finns inga fotspår därifrån. Bara en sån sak. Man brukar ju behöva sätta ner foten. Han kan ju inte flyga. Det skulle på sätt o vis göra saker klarare.

Och har han inte frusit inne därute nånstans och inga fotspår leder iväg bort över isen så måste han ju nästan ha lyckats kravla sig undan nånstans och, ja, frusit ihjäl.. ... ..
Citera
2022-05-17, 17:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Beklagar, har inte varit bärig is som man kunnat gå på sedan många år där ute på Östersjöns yttre havsband vid Muskö.
Finns några småsjöar/ träsk på Muskö, de har varit frusna men inte havet.
Finns heller inte några småsjöar i Kanadaområdet.

Tack. Kan vara. Men bilden har en aning mer skimmer över sig än ”sprang ner på bryggan och slant.” Illa bör det ju ha gått eftersom han saknas än.
Citera
2022-05-17, 20:47
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Det är syttende mai idag. Tur att de flesta svenskar o norrmän förmår hålla sams om det datumet nuförtiden. Förr kunde nog en o annan bli rejält i gasen över det datumet. Men brödrafolken kan se åt samma håll kring sånt nu. Polare i alla väder, fast flytande eller i gasform. Och Sverige har statsbesök av Ninistö. Norge får ka nske Marinbesök istället? Alltså premiärministern. Av Finland.

Jag tänkte också som så att jag själv inte helt kan slå bort tanken på att Terje egentligen aldrig nådde hela vägen ända fram. Hur långt det nu än var. Det finns inga fotspår därifrån. Bara en sån sak. Man brukar ju behöva sätta ner foten. Han kan ju inte flyga. Det skulle på sätt o vis göra saker klarare.

Och har han inte frusit inne därute nånstans och inga fotspår leder iväg bort över isen så måste han ju nästan ha lyckats kravla sig undan nånstans och, ja, frusit ihjäl.. ... ..
Frusit ihjäl är en teori som jag inte avfärdat helt heller. Om det var 17- iaf. Han kör fast med bilen och kan inte komma nånstans med den, han har blivit sedd direkt efter han kört igenom bommen så Kanada är inte ett allternativ så han börjar röra sig mot fastlandet. Tyvärr så hittar han inte så bra och är dessutom stressad och inte särskilt rationell
Citera
2022-05-17, 20:56
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Frusit ihjäl är en teori som jag inte avfärdat helt heller. Om det var 17- iaf. Han kör fast med bilen och kan inte komma nånstans med den, han har blivit sedd direkt efter han kört igenom bommen så Kanada är inte ett allternativ så han börjar röra sig mot fastlandet. Tyvärr så hittar han inte så bra och är dessutom stressad och inte särskilt rationell
Det är solklart att han är rationell, annars hade han aldrig nåt sitt mål Muskö frågan är med vem han har stämt möte med, en lokalt boende eller en person med militär anknytning?
Jag tror nog dessvärre att svaret aldrig kommer komma fram, det är mörkat av högre instans.
Citera
2022-05-17, 21:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ja, och sen har nån annan ilsknat till över bilen som blockerat deras utfart. Och kört genom bommen först. Och sen dumpat bilen så långt bort de tyckte lagom. För att dra bort uppmärksamheten från deras eget närområde. Nån lite koleriskt lagd som inte tål kylan bra eller haft annat helt vitalt ärende att lösa bums. Och som framme vid bommen upptäckt Terjes tfn. Och först haft nån idé om att det kanske kunde gå finna på en kod på nåt sätt. Men gett upp och gasat på istället.
Citera
2022-05-17, 21:50
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ja, och sen har nån annan ilsknat till över bilen som blockerat deras utfart. Och kört genom bommen först. Och sen dumpat bilen så långt bort de tyckte lagom. För att dra bort uppmärksamheten från deras eget närområde. Nån lite koleriskt lagd som inte tål kylan bra eller haft annat helt vitalt ärende att lösa bums. Och som framme vid bommen upptäckt Terjes tfn. Och först haft nån idé om att det kanske kunde gå finna på en kod på nåt sätt. Men gett upp och gasat på istället.
Där har vi lösningen på gåtan tack för det, så enkelt i bland, vad är det GW säger krångla inte till det!
Citera
2022-05-17, 22:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det behövs nog inte så värst mkt motgång i o f s. En dunk i huvet. Ett slag över bröstkorgen. En stukad fot...

Sen tog vintern honom.
Citera
2022-05-17, 22:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Där har vi lösningen på gåtan tack för det, så enkelt i bland, vad är det GW säger krångla inte till det!

Ja ibland får man till det.
Citera
2022-05-17, 23:20
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Det är solklart att han är rationell, annars hade han aldrig nåt sitt mål Muskö frågan är med vem han har stämt möte med, en lokalt boende eller en person med militär anknytning?
Jag tror nog dessvärre att svaret aldrig kommer komma fram, det är mörkat av högre instans.
Jag vet inte om jag tycker att det var särskilt rationellt att köra genom bommen... Och sen bli sedd och sen krasha och köra fast bilen måste vara ytterligare stressfaktorer så vid det laget kan jag tro att han var fruktansvärt stressad. Och en stressad människa handlar inte alltid rationellt.
Citera
2022-05-18, 10:09
Medlem
colis avatar
Citat:
Ja, och sen har nån annan ilsknat till över bilen som blockerat deras utfart. Och kört genom bommen först. Och sen dumpat bilen så långt bort de tyckte lagom. t.

Ingenstans i bilen finns DNA-spår efter någon annan än Terje......
Citera
2022-05-18, 10:56
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ingenstans i bilen finns DNA-spår efter någon annan än Terje......

Nu vet vi ju iofs inte var polisen kollat efter DNA.. Om det verkligen är hela bilen eller om man nöjt sig med att kolla tex ratt, växelspak, dörrhandtag.. Rimligen finns det DNA från mer än en person i stort sett i alla bilar. Personer man skjutsat osv.
Senast redigerad av bottenpaflaskan 2022-05-18 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in