Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Vad har du för rätt att bestämma över hur någon annan skall utforma sitt livspussel? Du tar dig friheter att bestämma var folk skall bo och att de skall bo flera kilometer ifrån sina bägge föräldrar och morföräldrar skall du bestämma. Det är sådant som man sysslar med i Nordkorea vilket gör mig bekymrad över vilken människosyn du har.
Jag har inte rätt att bestämma över någon. Trotts det har jag rätt att tycka att Ebba tillförskaffade sig huset på ett hänsynslöst sätt. Ett sätt som i mina ögon torde vara brottsligt.
Jag tar mig inte några friheter. Men de flesta håller nog med mig om att man inte kan peka på ett hus och säga att det där det passar mitt livspussel. Jag anser att jag har bättre rätt till det än ägaren.
Det är oxå extremt bortskämt att hävda att det skulle skada barn att mamma, pappa och mor och farföräldrar bodde ett par kilometer från varandra. Att ha föräldrar som anser att man har mycket mera rätt än alla andra är betydligt farligare för ett barn än att bo en kilometer från morfar.
Det är inte min människosyn som präglas av Nord Korea. Det är din, du anser nämligen att Ebbas livspussel är viktigast och att Ebbas behöv går före äganderätten.
Citat:
Ursprungligen postat av
lillen-68
Hmm…. Han försökte ju faktiskt inte häva och nu har han genomfört försäljningen.
Han skrev ju ett brev till Ebba bara 13 dagar efter att kontraktet var påskrivet. Ett brev Ebba bekräftat att hon fått.
Jag har ångrat försäljningen.
I mina ögon är det att försöka häva.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Esbjörn själv har benämnt fastigheten som sommarstuga, sommarhus och Kullen. En fastighet som skulle stanna i släkten.
Du har helt rätt, det är en sommarstuga byggd som sommarnöje åt Uppsala societeten.
En fastighet som som skulle gå i släkten säger du… Ja det var ju tanken till Ebba Busch plötsligt ansåg sig ha bättre rätt till den än släkten Bolin.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Barry sätter diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Läser man detaljerna, så framkommer det att Esbjörns förmåga inte försämrats de senaste tio åren, något som faktiskt utesluter diagnosen demens. Barry hävdar att Esbjörn är rättsförmögen och kapabel.
Så är det faktiskt inte, den liksom akademiskas är sekreterare svärtad.
Man kan inte utläsa det du påstår. Men man kan utläsa att han kan arbeta med en uppgift i ett tyst och lugnt rum. Barry är psykolog. Han kan inte diagnostisera. Han skriver dessutom att hans resultat inte är pålitligt för att kliniska tester ej har genomförts.