2022-05-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
https://www.dailysabah.com/politics/war-on-terror/4-civilians-injured-in-ypgpkk-attack-in-syrias-jarablus

https://www.dailysabah.com/politics/war-on-terror/civilian-killed-7-injured-in-ypgpkk-attack-in-northern-syria

https://www.aa.com.tr/en/middle-east/at-least-5-civilians-wounded-in-rocket-attack-by-ypg-pkk-terrorists-in-northern-syria/2573865

https://www.trtworld.com/middle-east/ypg-pkk-rocket-attack-kills-civilians-in-syria-s-azaz-54773

https://www.hurriyetdailynews.com/civilian-staff-killed-in-terror-attack-in-northern-syria-170462
Skojar du nu med mig genom att skicka artiklar från turkiska tidningar? Om jag vill leta efter information om ukraina kriget går jag då och läser artiklar från ryska källor som kallar astrid lindgren för en nazist? svara på frågan varför fel översätter ni intervjuer för att få upp en fasad?
Citera
2022-05-17, 18:57
Medlem
oresundsbroens avatar
Har lyssnat på ledaren för det ultranationalistiska MHP nyss, som är ett stödparti till Erdogan. Där säger han blankt nej till fortsatt östlig expansion av NATO eftersom det kan reta upp ryssen ännu mera och skapa ett tredje världskrig. Sen givetvis också terrordravlet om PKK hit och dit. Men just det förstnämnda argumentet tyder ändå på att det likväl kan bli ett blankt nej från Turkiets sida.

Intressant också att han tog upp att det bränns koraner i Sverige och att det också är en anledning till att säga nej
Senast redigerad av oresundsbroen 2022-05-17 kl. 19:00.
Citera
2022-05-17, 18:58
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Inte en endaste gång i någon av båda männens tal så nämner de ypg men ljuger såklart för sitt folk eftersom de vet själva att ingen i afrin eller någon av de städerna "turkiet har friat" vill ha de där

Var inte rädd, är du ingen aktiv PKK medlem så kommer du inte att utlämnas till Turkiet.

Däremot kommer nog organisationsförmågan för PKK sympatisöererna vara sämre i Sverige då ni inte kommer att kunna röra er och plocka "skatt" från kurdiska affärsidgare och dylikt. Kan nog bli svårare med narkotikadelen också då ni inte kommer att kunna röra er runt lik lätt. ;-)
Citera
2022-05-17, 18:58
Medlem
Turkiet är enbart med i NATO för att de ska pissa ut inte in. Självklart ska de hållas jävligt kort
Trump svek de kurdiska allierade och det är jävligt pinsamt. Det är väl bara de båda Bush som gjort lika korkade grejor. Putin oräknat, självklart.
Citera
2022-05-17, 18:59
Medlem
Citat:
Var inte rädd, är du ingen aktiv PKK medlem så kommer du inte att utlämnas till Turkiet.

Däremot kommer nog organisationsförmågan för PKK sympatisöererna vara sämre i Sverige då ni inte kommer att kunna röra er och plocka "skatt" från kurdiska affärsidgare och dylikt. Kan nog bli svårare med narkotikadelen också då ni inte kommer att kunna röra er runt lik lätt. ;-)
Vart har jag sagt att jag är rädd för något eller att jag är pkk medlem? du undviker min fråga för du vet att jag har rätt
Citera
2022-05-17, 19:00
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Jag ska berätta en hemlighet till dig; Turkiet är ett av de stora länderna då det gäller Nato...

Otippat en turk som kommer och försvarar sitt "hemland"... läs vad jag skrev igen och besvara orden.
Citera
2022-05-17, 19:02
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är betydligt bättre att kräva att diktaturen Turkiet lämnar Nato än att fjäska för Turkiet för att få bli medlem.

Ja, men det är just problemet med flykten från friheten, att man måste fjäska för att få hänga med de tuffaste/snyggaste/rikaste på skolgården.
Citera
2022-05-17, 19:06
Medlem
Hahaha. Ytterligare ett litet pris vi får betala för att tagit emot raketforskare från jordens alla skithålsländer!

Det blir inget NATO - förstått? Att leka socialbyrå åt tredje världen var viktigare! Så nu har vi bara att vänta på vad Ryssland kan tänkas göra efter denna provokation.

Edit: skrattar fortfarande. De odugliga, outbildade fårskallarna till politiker som Sverige begåvats med står nu verkligen med byxorna nere. Att gå med i NATO var väl bara en formsak? Skulle väl gå på två veckor? De trodde att NATO skulle välkomna Sveriges värdegrundscertifierade militär med icke-binära hästsvanssoldater med öppna armar. Men tji fick de!
Senast redigerad av Harrywinston 2022-05-17 kl. 19:15.
Citera
2022-05-17, 19:06
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
PKK är kurdiska kommunister som varit turkarnas stora störningsmoment sedan dag ett. Sverige är PKK-kramare trots att organisationen är terroristklassad av både EU och NATO.

Fun facts: PKK stöder Putins invasion av Ukraina. I den där soppan kastar vi in den grälsjuka och lättkränkta Ann Linde som inte ens kan prata grundskoleengelska, en gnällig kvinna funkar säkert ”jättebra” i diskussion med konservativa muslimer.

Hur fan lyckas Sverige alltid skicka de minst lämpade att sköta våra utlandsbusiness?

Har du källa på att Sverige har stöttat turkiska PKK?
Du menar väl inte att stödet till YPG i kampen mot ISIS är på nåt sätt fel?
Erdogan är en muslimsk fjant.
Citera
2022-05-17, 19:09
Medlem
Tuors avatar
Blattarna skulle kunna ställa till det riktigt ordentligt för Sverige
Erdogan kan givetvis inte backa från sina krav nu. Det skulle få honom att se svag ut. USA vågar inte göra något heller då Turkiet är för viktiga.

Då tittar vi på två alternativ just nu:

1. Sverige blir utan NATO.

2. Sverige blir tvungna att acceptera Erdogans krav. Beroende på hur desperata Sverige är så skulle han kunna ställa till med mycket oreda

Sverige har återigen gjort en total felbedömning.
Senast redigerad av Tuor 2022-05-17 kl. 19:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Har du källa på att Sverige har stöttat turkiska PKK?
Du menar väl inte att stödet till YPG i kampen mot ISIS är på nåt sätt fel?
Erdogan är en muslimsk fjant.
Samma stöd som imprincip alla västerländska länder stöttat men erdogan verkar inte förstå det
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Nej

Men intresseområden hamnar alla i. Lavrov et al förordar ju en multipolär värld till skillnad mot den tidigare enkelpolära där USA bestämde allt.
Ryssland vill såklart ha länder i sin intressesfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in