2022-05-17, 18:36
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Håller med, borde räcka, men det handlar väll om stratigiska punkter osv. Sedan vill man nog inte utesluta dem pga vad som skulle hända om man gjorde det, tror inte han skulle låta det passera bara om så skulle ske.
Ja turkarna skulle säkert bli riktigt sura om de sparkades ut ur natogemenskapen och man vet inte vad de då skulle kunna tänkas hitta på, drivs till Ryssland kanske.

Skulle bli ett oroligt område säkert och Natoländerna drar sig förstås för det, så det här med Turkiet är en hård nöt att knäcka.

Hör nu att Turkiet håller på att tillsammans med andra länder som Pakistan, Uzbekistan m fl försöka skapa en ny allians - vad håller Erdogan på med, i sådana fall kan Turkiet knappast vara med i både Nato och en ny försvarsallians.

Suck, suck, suck.
Snart släpper han väl in en massa migranter i Europa så som han har hotat med förr, om han inte får en massa nya miljarder och annat han vill ha. Man kan alltid hoppas att turkarna är smarta nog att rösta bort honom nästa val, om det går, och fan tro't.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kan någon förtydliga lite för mig vad det är Sverige gjort mot Turkiet egentligen och vad är PKK? Jag hänger inte med alls i detta.. har Sverige gjort något fel rent lagligt?
PKK är kurdiska kommunister som varit turkarnas stora störningsmoment sedan dag ett. Sverige är PKK-kramare trots att organisationen är terroristklassad av både EU och NATO.

Fun facts: PKK stöder Putins invasion av Ukraina. I den där soppan kastar vi in den grälsjuka och lättkränkta Ann Linde som inte ens kan prata grundskoleengelska, en gnällig kvinna funkar säkert ”jättebra” i diskussion med konservativa muslimer.

Hur fan lyckas Sverige alltid skicka de minst lämpade att sköta våra utlandsbusiness?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Det viktiga är att YPG är en del av PKK. Terrorister som utfört bombdåd i Turkiet har utbildads av YPG. Du kan inte ge pengar till de och förvänta dig sen att Turkiet ska axla din säkerhet. Hur svårt är det att förstå detta?
Nej det viktiga för turkiet att förstå att inte något annat land ser det så, Inte ens azerbaijan. vad är det ni turkar och azerer brukar säga? ett folk två stater?
Citera
2022-05-17, 18:37
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Skall vi då som Lavrov uttryckte det i januari på nytt ingå i Rysslands "intresseområde" ? Kommer vi att bli en del av deras Eurasien projekt? Måste vi samarbeta med ryska organisationer som CSTO för att inte utsättas för ständiga trakasserier?
Nej
Citera
2022-05-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Det skulle inte förvåna mig om ett ”snabbspår för syrier” och 50 miljarder i fickpengar åt Erdogan blir resultatet av dessa förhandlingar. Våra ledare har ingått en pakt med djävulen himself, ingenting är heligt för feministregeringen.

Ja, kan så vara, det känns som regeringen kan få för sig vad som helst när som helst. Tror regeringen gör vad som helst för att undvika utlämning oavsett det gäller PKK, syrier eller Bamses farmor, man vill helt enkelt inte fatta jobbiga etiska beslut ett valår osv
Citera
2022-05-17, 18:42
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Nej det viktiga för turkiet att förstå att inte något annat land ser det så, Inte ens azerbaijan. vad är det ni turkar och azerer brukar säga? ett folk två stater?

Det är Turkiet själv som drabbas att terrorism och raketattacker av YPG. De har sprängt upp en massa civila i Norra Syrien också, den del där det finns ca 4 miljoner flyktingar utanför Assads kontroll. Lyckas de destabilisera det området lär ännu fler syriska flyktingar fly till Turkiet.

Ursäkta mig, men turkarna skiter fullständigt i vad andra tycker. Det är Turkiet och turkiska medborgare som drabbas direkt av dessa terrorister, inte andra...
Citera
2022-05-17, 18:44
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Haha, ära alla kurder lika pantade? Tror kurden att Sverige kan kräva att Turkiet ska slängas ut medan man är utanför själv och behöver turkens godkännande?

Stackars Sverige, det är dessa kurders spår man har gått och skapat nu den här soppan...

Det tror jag absolut. Sverige och Finland kan ställa det som krav. Eller som ett erbjudande om man vill.

”Vi går med i Nato, och delar alla våra tekniska spetskompetenser med alla medlemmar - OM Nato blir en försvarsallians för demokrati och mänskliga rättigheter på riktigt. Vilket betyder att några av dagens medlemmar måste kastas ut.”

Ett medlemskap borde dessutom vara villkorat av dessa värden för alla medlemmar.

Sedan förstår jag inte hur svenskar kan vara så korkade att de väljer att inte ha kärnvapen.
Citera
2022-05-17, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, då är vi inte på samma sida. Jag vill slippa komma med i NATO, och jag tycker att det gick alldeles för fort och panikartat, och att processen inte alls var demokratisk. Inte nog med att vi inte fick folkomrösta - inte ens RIKSDAGEN fick rösta. Maggan bestämde själv.

Jag tycker att det skulle vara kul om allt skulle skita sig för Maggan, för att ERDOGAN av alla inte vill ha oss i NATO. Och då med förklaringen att vi har tagit emot för många terrorister. Om ni inte ser det ironiska, så är det ingen idé att jag försöker förklara mer.

Det gick fort för vänstersidan kanske. Men vi andra har velat detta länge. Och vi räknas också.
Jag är så långt från en socialdemokrat men kan komma. Men detta ställningstagande stöder jag till 100%.
Annars ska allt ta så himla lång tid.
Snabba beslut. Realism är det enda rätta.
Inte sväva i det blå.
Citera
2022-05-17, 18:52
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Tror jag med att det är så att han har mycket att vara polare med Ryssland.

Kan det även inte vara så att han tar emot betalning ifrån andra länder för att stoppa nato medlemskap?

Sen har han ju förövrigt rätt att vi skyddar terrorister, dock ska man väl inte kasta sten i glashus.
Citera
2022-05-17, 18:52
Medlem
Citat:
Det är Turkiet själv som drabbas att terrorism och raketattacker av YPG. De har sprängt upp en massa civila i Norra Syrien också, den del där det finns ca 4 miljoner flyktingar utanför Assads kontroll. Lyckas de destabilisera det området lär ännu fler syriska flyktingar fly till Turkiet.

Ursäkta mig, men turkarna skiter fullständigt i vad andra tycker. Det är Turkiet och turkiska medborgare som drabbas direkt av dessa terrorister, inte andra...
Vilka civilia har ypg sprängt upp? Turkiet leker överallt som att de har friat dessa städer från ypg men måste ändå ljuga i era nyheter?
https://www.reddit.com/r/kurdistan/comments/q0qvp2/turkish_false_journalistic_translation_of_afrin/
prakt exempel på turkiska nyheter där de hittar på att denna man säger att han är glad över att turkiet tagit över afrin. Varför är Afrin inte kurdisk majoritet längre? Varför tvingar man folk i afrin nu under turkiets kontroll att gå till skolan på turkiska? Varför tvinga kurdiska barn och arabiska som ni placerat i afrin att göra grå vargarnas symbol som är en ultra facistisk grupp som dödat tusentals kurder i turkiet?
https://www.1lurer.am/images/news/17/82079/10.jpeg
Citera
2022-05-17, 18:55
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Vilka civilia har ypg sprängt upp? Turkiet leker överallt som att de har friat dessa städer från ypg men måste ändå ljuga i era nyheter?
https://www.reddit.com/r/kurdistan/comments/q0qvp2/turkish_false_journalistic_translation_of_afrin/
prakt exempel på turkiska nyheter där de hittar på att denna man säger att han är glad över att turkiet tagit över afrin. Varför är Afrin inte kurdisk majoritet längre? Varför tvingar man folk i afrin nu under turkiets kontroll att gå till skolan på turkiska? Varför tvinga kurdiska barn och arabiska som ni placerat i afrin att göra grå vargarnas symbol som är en ultra facistisk grupp som dödat tusentals kurder i turkiet?
https://www.1lurer.am/images/news/17/82079/10.jpeg

Bara under 2022...

https://www.dailysabah.com/politics/war-on-terror/4-civilians-injured-in-ypgpkk-attack-in-syrias-jarablus

https://www.dailysabah.com/politics/war-on-terror/civilian-killed-7-injured-in-ypgpkk-attack-in-northern-syria

https://www.aa.com.tr/en/middle-east/at-least-5-civilians-wounded-in-rocket-attack-by-ypg-pkk-terrorists-in-northern-syria/2573865

https://www.trtworld.com/middle-east/ypg-pkk-rocket-attack-kills-civilians-in-syria-s-azaz-54773

https://www.hurriyetdailynews.com/civilian-staff-killed-in-terror-attack-in-northern-syria-170462
Citera
2022-05-17, 18:55
Medlem
Citat:

Inte en endaste gång i någon av båda männens tal så nämner de ypg men ljuger såklart för sitt folk eftersom de vet själva att ingen i afrin eller någon av de städerna "turkiet har friat" vill ha de där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in