Citat:
Ursprungligen postat av
henrikofsweden
Vi vet inte hur han var klädd om han var GM.
Sluta skriv fantasier som härskarteknik för att sänka andras hypoteser. Det är tydligt i dina inlägg att du använder det som ett nedsättande ord.
Fantasi är bra att ha tillsammans med ett systematiskt arbete.
Detta blir då märkligt då du använder det som ett nedsättande ord, när det är en av de två viktigaste delarna för en utredare.
Nu var det inte hans riktiga klädsel jag avsåg i den lilla passage som nämnde klädsel, jag pikade argumentet "två identiska klädda personer är osannolikt". Men stryk några ord och läs det som "SE som var med i tidningen redan på söndagen".
Bortse från klädsel. Ingen har sett SE i gränden, i trappan, på David Bagares eller på gatorna runt mordplatsen. Fakta. Då använder jag alltså samma definition av "se" som de som säger att ingen såg SE på mordplatsen efter mordet.
"Fri fantasi" använder jag när man spekulerar om saker som inte har något stöd i materialet, tex som när man spekulerar i att SE:s hustru ligger bakom anonyma vittnesmål eller att SE skrivit breven från Norrtälje. Jag använder alltså orden "fri fantasi" i sin egentliga mening - att det är en fantasi utan stöd. Bokstavligt. Om du tolkar det som nedsättande ord så säger det mer om dig än om mig. Jag menar inget annat än ordens innebörd.
Det går inflation i att använda ordet "härskarteknik" så fort man får mothugg, den offerkoftan klär dig inte. Det är inte härskarteknik att använda ord i sin bokstavliga mening för att beskriva något.