Citat:
Ursprungligen postat av
Karnivoren
Men vafan?! Är det nån som har stoppat en peng i dig nu igen?? Varför då?
Roligt att du iaf börjar kategorisera dina källor, även om du inte bjuder på några länkar där man kan läsa eller se spektaklet. Men det allra roligaste är ditt avfärdande av samtliga någorlunda vederhäftiga källor som Ukrainska segerbulletiner när man ser ditt urval. Rysk statlig media och Putins tal..? Utöver southfront då förstås som du pratat om förut. Du har aldrig funderat på att läsa lite historia?
Det här stridssättet Azov-nazisterna använt sig av i Mariupol, ha bas i atombomsäkra skyddsrum i ett stålverk och ge sig ut i staden och skapa stridsställningar i hyreshus motsägs inte av någon - inte ens dem själva och Nato-media. De övriga Ukraina trupperna hade sin bas i en annan fabrik men de kapitulerade eller flydde till stålverket.
När nu Azov-nazisterna i Mariopol mer eller mindre kapitulerar frivilligt för Donbass och ynkligt går i fångenskap så tror jag knappast stridsmoralen i övriga armen höjs - det är den första stora militära katastrofen för Ukraina i detta krig. Att Ukrainas arme inte förmått hjälpa dessa Azov-nazister kommer visa hur andra kommer bli svikna om de blir omringade.
Ryssland och Donbass är mycket måna om att krigsfångar behandlas bra i propagandan och tror faktiskt det är så i verkligheten med. Om det sipprar över till de ukrainska soldaterna så kommer deras stridsmoral sänkas och det vet ryssarna.
Några youtubfilmer där man lemlästar och skändar krigsfångar har jag inte hört talas om - sådant har det ju kommit en hel del från ukrainska armen. Eller har någon?
De här motoffensiverna och att de misslyckats både öster och sedan väster om Izum motsägs inte heller "av tillförlitliga källor"/Azov-nazister.
Ja, jag följer både Ryssland och Nato-media. Vad är det för konstigt med det?