2022-05-17, 09:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken1974
Men ärligt, vill du leva i en islamistisk hor-nation som blir utnyttjad av alla andra med lite stake? Nu skrev jag detta fint så vi inte förminskar några hönor...
Är det alternativet?

Nej, om jag får välja lever jag helst i ett land som har nära samarbeten med sina grannländer men inte är med i EU och Nato.

Jag hade fel i inlägget du citerade: allra bäst vore så klart om varken Sverige eller Finland går med. Då kan vi ha en egen försvarsallians.
Citera
2022-05-17, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
För vad? Att vi inte får bli totalt svalda av Kammal Harris USA? Att vi inte får ha en militär med transexuella generaler och kritisk rasteori? Att vi inte får alliera oss med landet vars krig gav Europa miljoner migranter?

Turkiet skall hålla käften , de har fört massvis med pengar av oss för att bygga upp deras land.

Nog för att jag vet att Turkiet har mest turister inom medicinsk behandling
Citera
2022-05-17, 09:57
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Njo. Han kanske inte hade så mycket att spela med sedan innan... Men att sätta sig ännu djupare i skiten är fortfarande möjligt. Jag har tidigare avfärdat honom som hyfsat harmlös, men nu går utvecklingen åt ett annat håll och han börjar bli ett direkt hot.
Måhända, men det är den typen vi allierar oss med när vi går med i NATO.
Citera
2022-05-17, 09:59
Avslutad
Erdogan är uppenbarligen en suspekt figur.
Citera
2022-05-17, 09:59
Medlem
4-4-2s avatar
Skäms över att vi har Ann Linde på utrikesministerposten. Hon hade passat bättre som dagisfröken. Ni vet den där fröken som ingen tycker om för att hon är tvär och luktar konstigt.

Det var mitt bidrag till världen denna morgon.
Citera
2022-05-17, 10:01
Medlem
Jag vill inte vara med i samma lag som Turkiet, hoppas de står på sig så vi inte kan gå med.
Citera
2022-05-17, 10:04
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Erdogan är uppenbarligen en suspekt figur.

Han är turkarnas turkfarbror. Han vill vara cool och ersätta Mustafa Atatürk på sedlarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Jag vill inte vara med i samma lag som Turkiet, hoppas de står på sig så vi inte kan gå med.

Strongt. Nästan 30 länder, varav bara ett är islamskt.
Citera
2022-05-17, 10:05
Medlem
doncroces avatar
Ann Linde retar upp Turkiets utrikesminister 2020, ser ut som relationen var dålig redan då.

https://twitter.com/omerarvas/status/1316047061188567048
Citera
2022-05-17, 10:06
Avstängd
vi borde alliera oss med ryssarna i Warszawa pakten istället, det skulle lära turkjävlarna en läxa
Citera
2022-05-17, 10:07
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vad spelar det för roll hur mycket du vet? Kan du göra något åt det? Nej! Varför tror du det inte var folkomröstning. Du fattar väl att de inte vill ha medborgare som är kapabla till kritiskt tänkande?

Kan jag göra något? Jadå, finns hur mycket som helst att göra åt det.

Och jodå, jag är mycket väl medveten om att vår regering vill ha korkade zombies utan tankeförmåga som inte har någonting att säga till om, sen har jag ju slutat se Sverige som en fungerande demokrati också..
Citera
2022-05-17, 10:09
Medlem
SkogsKonungs avatar
Sverige måste alltså bidka en diktator för att slippa bli hunsad av en annan. Hur man än vänder sig har man röven bakåt brukar man säga va?

Att Turkiet skulle hålla emot i alla evighet är det väl ingen som tror. Tom Nordmakedonien kunde gå med(nu tog det ju närmare 2 år från ansökan till medlemskap) så skulle väl även denna knut kunna lösas upp. Frågan är väl bara vad Erdogan vill ha? Han pratar om att vi ska utlämna terroristet osv. Men det kan väl knappast räcka...?
Citera
2022-05-17, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Både Danmark och Turkiet är originalmedlemmar.

Så nej.

Ahh mitt fel. Måste blandat ihop nånting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in