2022-05-17, 07:22
Medlem
borrizs avatar
Jag har fått bilden att lättöl är billigare än alkoholfritt.
Citera
2022-05-17, 07:28
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Man blir ju inte full på 2,8 så då kan man lika gärna köpa alkoholfritt o vill man bli full köper man starkare kanske 4-5 och upp så varför köpa lätt och folköl?
Bra smak på den ölen.
Citera
2022-05-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det stämmer.

Dricker själv bara 2 8% eller 3 5%, ytterst sällan starköl.
Varför?
Jag tycker det är godare och man blir inte berusad. Alkoholfritt smakar dessutom oftast inte lika bra.
Citera
2022-05-17, 07:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Man blir ju inte full på 2,8 så då kan man lika gärna köpa alkoholfritt o vill man bli full köper man starkare kanske 4-5 och upp så varför köpa lätt och folköl?

Jag dricker ofta lättöl till lunchen när jag jobbar. Detta val gör jag för att lättöl är mycket godare än alkoholfri öl. Jag skulle kunna göra ett blindtest any day.

2,8or brukar jag ha hemma som måltidsdryck av den enkla anledningen att en sexpack 2,8or brukar du kunna hitta svinbilligt i de flesta affärer. 3,5or köper jag bara om jag inte har möjlighet att gå till systemet.
Citera
2022-05-17, 07:57
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Jag har fått till mig att alkohol och akoholfritt smakar likadant.

En person som påstår det har antagligen inga fungerande smaklökar. Det är ju löjligt.
Citera
2022-05-17, 07:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz

Så är det VERKLIGEN. Pripps lättöl på kortburk brukar ligga på 6-7kr medan alkoholfri öl kan kosta 20-25kr för 33cl. Helt sjukt egentligen.
Citera
2022-05-17, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Det stämmer.

Dricker själv bara 2 8% eller 3 5%, ytterst sällan starköl.
Varför?
Jag tycker det är godare och man blir inte berusad. Alkoholfritt smakar dessutom oftast inte lika bra.
Jag tycker att alkoholfritt ofta kan vara godare. Men jag har iofs inte smaktestat svar haft både och samtidigt.

Förövrigt håller både folköl men definitivt alkoholfritt idag mycket högre kvalitet än tidigare.
Citera
2022-05-17, 08:02
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så är det VERKLIGEN. Pripps lättöl på kortburk brukar ligga på 6-7kr medan alkoholfri öl kan kosta 20-25kr för 33cl. Helt sjukt egentligen.

Inte alls sjukt om man vet hur produktionen går till.
Det är betydligt dyrare att producera alkoholfri öl än lättöl.
Citera
2022-05-17, 08:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Att dricka lättöl är som att slicka sin syster. Smaken är ok men det känns ändå fel.
Citera
2022-05-17, 08:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Inte alls sjukt om man vet hur produktionen går till.
Det är betydligt dyrare att producera alkoholfri öl än lättöl.

Kan det verkligen vara tre-fyra gånger så dyrt? Jag tror att priserna på alkoholfri öl trissas upp pga någon slags hälsotrend där alkohol utmålas som farligt.
Citera
2022-05-17, 08:26
Medlem
immenhusens avatar
Folköl och lättöl är en bra kompromiss om man ex.vis. skall köra bil efteråt eller inte önskar bli dyngrak på en sillunch med tillhörande nubbe. Dessutom dricker jag ej heller med syfte av att bli full, utan för att jag helt enkelt gillar ölens beska i egenskap av måltidsdryck.

/AI
Citera
2022-05-17, 08:29
Medlem
Citat:
Efter 42 år som öldrickare med alkohol övergick jag till alkoholfri Heineken, 10/10 blir mitt betyg på den ölen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in