2022-05-17, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Varför skulle de övriga Natoländerna överväga det? Bara för att söndercurlade svenska politiker blir ledsna annars. Det hade väl varit bättre att våra politiker hade gjort rätt från början, som låtit någon politiker som både förstår & kan prata engelska hade hanterat det. Det måste väl ändå finna några stycken som kan det

Fridens liljor hörru.
Citera
2022-05-17, 04:27
Medlem
Skyggedanss avatar
Tänker lite lustigt på uttalanden som Biden m.m. gjort här i USA kring NATO. "We stand united!" - hahaha. Inte så "united" trotts allt. Vilken soppa.

Citera
2022-05-17, 04:34
Medlem
Din dotter? Din son? Eller allihop? Ska dö eller i bästa fall lemlästas för NATO:s sak i mestadels arabländer? Din son eller dotter ska dö för USA? I ett land långt från ditt hem, låångt från USA och ännu längre från Sverige.

Inte för att försvara sitt eget land - utanför att dö eller lemlästas någon helt annanstans.
Citera
2022-05-17, 04:40
Medlem
Jag vet att många tappra amerikanska soldater har dött och lemlästats - alltid i krig utanför USA:s egna gränser. Ska vi nu skicka iväg våra europeiska barn? Eller ska vi försvara våra egna länder?
Citera
2022-05-17, 04:41
Avslutad
Precis när svenskarna har deklarerat hur STORT och Viktigt NATO-land Sverige kommer att bli o Nettobidragsgivare tillägger ÖB stolt.
Då kliver Erdogan in på banan o pekar med hela handen...
Tror yrhönorna här att man kommer tomhänta till festen utan några fina presenter?
Citera
2022-05-17, 04:45
Bannlyst
Bra att Turkiet ratar svejie Nu har vi bara "vår" jättearme på 3000 man att förlita oss på

Jag kommer inte kriga mot ryssland, jag ger mig på en gång och får leva
Citera
2022-05-17, 04:50
Medlem
Haubits77Bs avatar
Turkiet framstår allt mer som den vuxne i rummet!
Hultkvist (S), Ulf (M) och hela C-gänget hade väl hoppats få leka med Hunter Biden och hans minderåriga kamrater som belöning för att helt ha sålt ut Sverige.

Erdogan däremot, han förklarar nu att man inte kan föra storpolitik på det sättet.
Citera
2022-05-17, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oinar

Jag kommer inte kriga mot ryssland, jag ger mig på en gång och får leva

Är du så säker på det? Det räcker med att du är man (ej våldtagbar, jo, kanske för vissa) i hyfsat stridbar ålder, så kommer du förmodligen att skjutas direkt. Varför skulle de behålla dig?
Citera
2022-05-17, 04:58
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Jag vet att många tappra amerikanska soldater har dött och lemlästats - alltid i krig utanför USA:s egna gränser. Ska vi nu skicka iväg våra europeiska barn? Eller ska vi försvara våra egna länder?

Det ena utesluter väl inte nödvändigtvis det andra visserligen. I fallet när det handlar om att försöka eliminera terrorister så stoppas ju dessa som dödas att ta sig till andra länder (tex Sverige) och begå terroristbrott. Sen kan man förstås ha en diskussion ifall krig är rätt väg att gå och ifall det inte får en motsatt effekt där fler söker sig till dessa grupper pga kriget (men det är ju en annan diskussion). Det KAN alltså finnas ett värde i att skicka soldater för till en annan nation. Men i en allians likt detta så är ju divisen att ett angrepp på en är ett angrepp på alla. Ska man vara med i NATO så kan man inte bara cherry picka de delar man vill, ska man kunna få hjälp så måste man även vara beredd att hjälpa.

Senaste flashen är ju att Turkiet säger nej, så då är väl hela denna diskussion onödig antar jag.
Citera
2022-05-17, 05:01
Medlem
Hela denna tråd är en stor påverkanskampanj.

Många fega landsföräddare som ej vågar bo i Ryssland i denna tråd.
Citera
2022-05-17, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Hela denna tråd är en stor påverkanskampanj.

Många fega landsföräddare som ej vågar bo i Ryssland i denna tråd.

Handlar tråden om att våga bo i Ryssland?
Citera
2022-05-17, 05:07
Medlem
Lite lustigt att det setts så självklart att Sverige kommer få gå med i NATO och sen sätter Erdogan stopp på detta viset.

Det belyser också två saker... För det första vill svenska politiker nu gå med i NATO ihop med ett land de inte vill sälja vapen till. Dessutom kan Sverige tvingas försvara detta samma land om Turkiet anfalls.

Så man ska inte sälja vapen till Turkiet men möjligen med svenska vapen strida för landet? Detta är kanske inte helt logiskt och denna situation sätter fokus på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in