2022-05-17, 00:22
Medlem
rex144s avatar
Erdogan har fått 9 miljarder euro för att hålla kvar syrier i Turkiet och nu ser han nästa möjlighet till utpressning... den här gången rör det sig nog om militärt stöd från USA,
han vill få nya moderna vapen bl a F-35 som USA stoppat när han köpt ryska antimissilsystem.
Citera
2022-05-17, 00:22
Avstängd
OliverCromwells avatar
Vore intressant att se hur den här shit-show påverkat opinionen i NATO-frågan.

Folk som tidigare var bergsäkra, vet jag har inte riktigt blivit negativa till NATO. Men åtminstone lite osäkra i frågan.

Känns väl sådär att förlita sig på Erdogan ifall det blir krig i Sverige.

Men att de inser detta först nu tycker jag är för jävligt. NATO kan inte beskrivas som någon slags västerländsk-demokratisk allians, utan snarare som någon slags islamo-homoallians där NATO öppet talar om att man främst värdesätter mångfald, tolerans och hbtq-certifiering.
Citera
2022-05-17, 00:23
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Varför handlar allt bara om Erdoğan och turkarna i nuläget? Vad har plötsligt hänt med "Putins nästa drag" och "Det här kan Putin göra"? Har alla landets journalister glömt bort Putin för storturkens skull?

För att folk är idioter!
Citera
2022-05-17, 00:23
Avslutad
Är det Özz Nujen Erdogan vill ha utlämnad? Özz är väl PKK-kramare? Någon som vet var listan finns?
Citera
2022-05-17, 00:24
Medlem
Turkiet stor arme ???
Tomma tunnor skramlar mest !
Citera
2022-05-17, 00:24
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vore intressant att se hur den här shit-show påverkat opinionen i NATO-frågan.

Folk som tidigare var bergsäkra, vet jag har inte riktigt blivit negativa till NATO. Men åtminstone lite osäkra i frågan.

Känns väl sådär att förlita sig på Erdogan ifall det blir krig i Sverige.

Men att de inser detta först nu tycker jag är för jävligt. NATO kan inte beskrivas som någon slags västerländsk-demokratisk allians, utan snarare som någon slags islamo-homoallians där NATO öppet talar om att man främst värdesätter mångfald, tolerans och hbtq-certifiering.

Men vadå förlita sig på Erdogan? Vet du hur NATO fungerar?
Citera
2022-05-17, 00:30
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Så dina Kina-barn har fått fastigheter i Kina? Medan du och din Kina-fru schappat till Sverige eller bor på undantag i Kina? Ser dina söner förresten ut som svenskar eller som kineser? Ha ha, klart de ser ut som Mao Zeodong.

Hon gick bort för sju år sedan och jag är omgift med nya barn. Sönerna ser ut som tonårsgrabbar med lite tur i blandäktenskap brukar göra. Som K-Pop artister. I retroperspektiv måste man nog säga att de hade tur som tog efter mor istället för far.
Citera
2022-05-17, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Hon gick bort för sju år sedan och jag är omgift med nya barn. Sönerna ser ut som tonårsgrabbar med lite tur i blandäktenskap brukar göra. Som K-Pop artister. I retroperspektiv måste man nog säga att de hade tur som tog efter mor istället för far.

Nej, barn i blandäktenskap mellan européer (om du ens är en sådan) och asiater ser inte ut som blandäktenskap. De ser ut som asiater. Beklagar din frus bortgång, vi har nog alla genomlevt förluster i livet. Och varför skulle dina barn se ut som K-Pop-artister- K-Pop är ju koreaner? Är det din nya fru och dina nya barn kanske som ser ut så? Jag tror inte att koreaner är destinerade för att äga fastigheter i Kina.
Citera
2022-05-17, 00:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
För att folk är idioter!
Ett tag såg man bara Putin på löpen varje dag, men sanningen är väl att Nato var mer spännande än Putin.
Citera
2022-05-17, 00:41
Medlem
Turkiet har varit med sedan 1952. Man har kärnvapen på basen Incirlik för att avskräcka ryssen från att attackera Europa. Hade jag varit USA hade jag avvecklat Incirlik, skrotat NATO och startat NATO 2.0 med hårda krav på demokrati och respekt för mänskliga rättigheter som gangsterländer inte klarar av däribland Turkiet.
Skrotningsprocessen får ta 5 år. Det gör inget. Men Turkiet och Sverige hör inte ihop, inte nu och inte om 100 år.
Citera
2022-05-17, 00:43
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett tag såg man bara Putin på löpen varje dag, men sanningen är väl att Nato var mer spännande än Putin.

Det är vad du själv vill att det ska vara! Men så länge du och jag är fria är allt fint! Eller hur?
Citera
2022-05-17, 00:45
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Turkiet har varit med sedan 1952. Man har kärnvapen på basen Incirlik för att avskräcka ryssen från att attackera Europa. Hade jag varit USA hade jag avvecklat Incirlik, skrotat NATO och startat NATO 2.0 med hårda krav på demokrati och respekt för mänskliga rättigheter som gangsterländer inte klarar av däribland Turkiet.
Skrotningsprocessen får ta 5 år. Det gör inget. Men Turkiet och Sverige hör inte ihop, inte nu och inte om 100 år.

Ja amerikanska kärnvapen inte turkiska! Vad e problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in