2022-05-16, 20:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ånej den gubben går inte. Familjen Bolin är gamla i Marielund. Esbjörn och hans sambo bodde i stugan ca 3 månader om året står det i Esbjörns journaler. Esbjörn har oxå bott flera år på Odalgården, som tillhör området. Att framställa Esbjörn som en främling i området är inte korrekt.

Hösten 2010 påstod han det ja, men sedan lämnade han sin döende sambo och bosatte sig med Majkgård. Inte en chans att han sedan dess har bott i sin sommarstuga, där alla bekvämligheter saknas, när grannhuset erbjuder fullservice och både kvinnligt och manligt sällskap.

Esbjörn är ingen främling i området, så långt har du rätt. Folk vet vem han är och var han hör hemma. Men känner någon Esbjörn? Umgås någon med honom? Majkgård och Ulf verkar vara de han umgås med och de är inflyttade bybor.
2022-05-16, 20:52
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hmm….
Så om man ansöker om god man och blir nekad av överförmyndarnämnden, så ska man ha förvaltare?

Det var väl till och med så att Esb försökte dra tillbaka ansökan via brev, men den inkom efter att Esbs ansökan om god man redan blivit avslagen pga av avsaknad av giltigt skäl.
2022-05-16, 21:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ånej den gubben går inte. Familjen Bolin är gamla i Marielund. Esbjörn och hans sambo bodde i stugan ca 3 månader om året står det i Esbjörns journaler. Esbjörn har oxå bott flera år på Odalgården, som tillhör området. Att framställa Esbjörn som en främling i området är inte korrekt.
Hur var det nu bor man där man är skriven eller bor man inte där?
Med tanke på skicket av huset samt avsaknaden av vatten mm samt att sambon gick bort för mer än tio år sen.
Sen bodde dom nog endast där efter hans pension, det blir ju inte så länge med andra ord.
Om nu han bodde där tre månader om året.
För att pendla är ju inte så billigt från Västerås.
Blir ju sisådär 20 mil om dagen.

Sen har du inget för att skicka privata medelande med okvädesord!
Senast redigerad av braattha 2022-05-16 kl. 21:36.
2022-05-16, 22:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Det var väl till och med så att Esb försökte dra tillbaka ansökan via brev, men den inkom efter att Esbs ansökan om god man redan blivit avslagen pga av avsaknad av giltigt skäl.

Nej den ansökan gick aldrig till något beslut, då den hann återkallas av Esbjörn innan det.
Men däremot hann ett avstyrkande från överförmyndarnämnden komma in till tingsrätten.
Det finns inget behov av god man, det han behöver hjälp med kan Esbjörn själv skriva fullmakter om.
Sen har vi nu en ansökan av Sture men när Esbjörn får blanketten om han anser sig ha behov av god man och varför/varför inte, fyller han i att han inte har behov av god man han har någon med fullmakt.
När han ”av misstag” får veta att Stures ansökan gällt förvaltare, spinner han lös fullständigt i ett protestbrev.
2022-05-16, 22:26
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu

Överförmyndarnämnden rekommenderade ett avslag varefter Esbjörn drog tillbaka ansökan om god man, varefter Västerås Tingsrätt ej prövade om Esbjörn hade behov av god man.
2022-05-16, 22:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Tackar för dokumenten.

Intressanta uppgifter som framkommer.

Aktbilaga 22:
"Esbjörn Bolin vägrade fullfölja överlåtelsen på tillträdesdagen — och det till trots att flera försök till möten mellan parterna har gjorts - Esbjörn Bolin har konsekvent vägrat medverka till att överenskommet avtalet fullgörs. "

Hur ska man tolka den här biten? Som om det förekommit flera mötesförsök innan tillträdesdagen, möten som Esbjörn tackat nej till? Eller som det vi trott oss känna till, att en massa möten inte blev av de första månaderna efter tillträdesdagen?

Aktbilaga 23:
Det här verkar inte bara vara utredningsresultatet, utan inflikar också ett subjektivt förhör av Esbjörn angående affären. Märkligt faktiskt och borde inte höra hemma alls i journalen, än mindre förekomma i undersökningen. Vad han minns och inte minns av försäljningen, förblir någonting subjektivt som inte kan mätas mot en sanning.

Varför har Esbjörn inte hämtat hem det han ville ha på fyra månader? Esbjörn berättar "att han just idag fått ett brev som säger att han inte får gå in i huset för att plocka undan och hämta sina saker". Detta "idag" hänvisar till 15 februari, vilket är drygt fyra månader efter förlikningen. I förlikningsavtalet står inget tillträdesdatum, men jag tolkar det som står skrivet, att Ebba har fem dagar på sig att betala och därefter ska lagfarten över till Ebba och då är hon otvivelaktigt ägare av fastigheten. Dvs Esbjörns tillträde in i huset regleras enbart av den sekretessbelagda klausulen som gav Esbjörn "en viss tidsbegränsad dispositionsrätt till fastigheten".

Att en läkare håller förhör med en patient gällande ett tvistemål i högsta domstolen är anmärkningsvärt.
2022-05-16, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Från senaste inlagor 22 skrivet 5 maj 2022 av Sture avs förvaltare framgår:
” De handlingar Esbjörn Bolin undertecknat har han fått hjälp att skriva —vilka här bifogats.”

Dessutom är stures text under rubriken slutsats:

” Esbjörn bolin xxxxxxxxxxxxxxxxxx utgör en risk för honom att vidtaga ekonomiska dispositioner till skada för sig själv —samt att blir utnyttjad pga sitt sjukdomstillstånd.

I inlaga 23 om hans sjukdomstillstånd ingår text från akademiska (skrivet 15 febr 2022) med numera läsbart att hans tillstånd:
”Inte självständigt klarar instrumentell ADI, dvs behöver hjälp av någon annan för att kunna sköta sin ekonomi, inköp, transporter mm”.
Samtidigt framgår att han kom dit ensam. säger sig inte känna till den aktuella förlikningen.

Då vet vi från andra inlagor att han påpekat att han blivit tvingat att skriva på och även att han inte fick nån egen kopia först. Även att det lästes upp men för snabbt.

Mycket motsägande uppgifter från honom själv får man väl säga. Det motsägs även om hans uppfattning avseende förlikningen mellan bilagorna till samma dokument. Dvs bilagorna 22-27.

Enligt hans egen inlaga 20 skrivet 6 april 2022 vill han inte ha förvaltare eller god man.

Det ser mer och mer ut som att att underlaget visar nån plan att skylla på nåt demensliknade för att få häva köpet och förlikningen håller på att gå över i panik hos Esbjörn som börjar se risken att få förvaltare bli sann. Det var nog inte hans tanke utan att det skulle backas på när rätten fått beskedet. Men nu kör ju Sture vidare på detta. Esbjörns lögner gör det inte lättare att bedöma.

Med tanke på inlaga 20 säger att han inte vill ha god man eller förvaltare men inlaga 22 -27 driver den linjen så antingen ljuger Esbjörn i inlaga 20 eller så driver Sture de facto en annan linje mot Esbjörns vilja. Spec som tidslinjen visar att Sture fortsätter.

Det har aldrig slagit er Ebbas gelikar att Esbjörn är DEMENT och har så varit i åratal.

Ebba Busch kan börja leta en ny familjegård!
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-16 kl. 22:53.
2022-05-16, 22:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
https://anonfiles.com/7aHcc7h5y3/Bilaga_21_22_23_pdf

Bilaga 21-23 avs förvaltning.
Tack, jag vet att jag skummat detta tidigare. Men Esbjörn demens var väl inte på tapeten just då.

Här framgår det tveklöst att Esbjörn är dement, och inte så lite heller. En geriatriker kan säkert räkna ut vad som står under det svärtade.

Han beskrivs precis som jag har trott att han är. Han tappar fokus, han låsas förstå information, men om man ställer frågor upptäcker man att han inte är med. Han har svårt att ta in skriftlig information. Han försöker dölja sina brister genom att tala om annat.

Fy fan vad ful Ebba var, det är självklart att hon visste.
2022-05-16, 23:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Skämtar du!!! Vad i helskotta får dig att tro att detta skulle vara någon form av bevis.

Det blir väldigt humoristisk när du hävdar att andra är oseriösa och sedan postar ett Mail som inte finns några bevis på att det är sant.

Att inte du skäms över din egen inkonsekvens är omöjligt att förstå.

Tja, låt mig se

1. Tre lögnaktiga troller sprider falska rykten på flashback om en polisanmälan de inte kan visa upp.
2. Polisens avdelning för särskilda utredningar säger att någon sådan polisanmälan inte existerar.

Vem tror jag på, tro?

Ja du, det är inte för inte, du har gjort dig förtjänt av epitet som IQ Pungråtta, Werry Dum osv osv osv.

Men säg mig bara en sak. Var är dina bevis?
2022-05-16, 23:43
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tja, låt mig se

1. Tre lögnaktiga troller sprider falska rykten på flashback om en polisanmälan de inte kan visa upp.
2. Polisens avdelning för särskilda utredningar säger att någon sådan polisanmälan inte existerar.

Vem tror jag på, tro?

Ja du, det är inte för inte, du har gjort dig förtjänt av epitet som IQ Pungråtta, Werry Dum osv osv osv.

Men säg mig bara en sak. Var är dina bevis?
I bilagorna som var postade i att få inlägget jag kommenterade. Om du inte tar mig på orden är det bara att läsa själv.
2022-05-16, 23:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
I bilagorna som var postade i att få inlägget jag kommenterade. Om du inte tar mig på orden är det bara att läsa själv.

Du har inte postat några bilagor kring polisanmälan. Det finns ingen polisanmälan. Du bara ljuger. Allt du skriver är lögn. Hela tiden.
2022-05-17, 00:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tack, jag vet att jag skummat detta tidigare. Men Esbjörn demens var väl inte på tapeten just då.

Här framgår det tveklöst att Esbjörn är dement, och inte så lite heller. En geriatriker kan säkert räkna ut vad som står under det svärtade.

Han beskrivs precis som jag har trott att han är. Han tappar fokus, han låsas förstå information, men om man ställer frågor upptäcker man att han inte är med. Han har svårt att ta in skriftlig information. Han försöker dölja sina brister genom att tala om annat.

Fy fan vad ful Ebba var, det är självklart att hon visste.

Kan inte se att Esbjörn fått någon diagnos här som innebär demens.

Däremot skriver läkaren i klartext att

Citat:
Jag har också informerat patienten själv om detta och han är väl införstådd.

När en läkare talar med Esbjörn, så är Esbjörn väl införstådd. Fortfarande nästa två år efter att Esbjörn sålde sitt hus, så är han väl införstådd med saker som en läkare talar med honom om.

Dement? Knappast. Väl införstådd. Just det.

Esbjörn har varit väl införstådd med allting hela tiden. Att han sålde sitt hus. Att de hängde ut och smutskastade Ebba. Om att han skulle ljuga om sin ånger. Om att han skulle ljuga om sin glömska. Om att han skulle ljuga om månskenet när det var nymåne. Om att han skulle ljuga om tvånget från advokaterna. Och om allting annat som han har ljugit om.

Men vad någon läkare säger om Esbjörn idag spelar ingen roll.
Men om han dör imorgon kommer Sture att lämna in en dödsattest och påstå att Esbjörn inte kan ha sålt sitt hus för att han är död För så korkade är Esbjörnligan och hans hangarounds här på flashback.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in