Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
För att en borgerlig valseger inte kan uteslutas om MP åker ur riksdagen och L klarar sig kvar. Då blir det kanske förhandlingar mellan en borgerlig svensk regering och Erdogan. Vad är det du inte fattar med det?
För sista gången. Jag har inte skrivit att Sverige kommer att lämna ut några kurder till Erdogan. Varför ljuger du om detta?
Ja men nu snackar vi inte om en borgerlig valseger din jävla ärthjärna. Jag tar upp ett exempel i framtiden där Vänsterpartiet aldrig kommer släppa fram en ren S-regering baserat på att de möjligtvis kommer agera i turkens ledband under NATO-ansökan. S vill undvika att hamna i en situation där V kommer behöva lära sig en läxa och kräva ministerposter på grund av hur S ensamma i regering för sin utrikespolitik. Detta alltså förutsatt att vänsterblocket återigen får majoritet.
Du behöver inte ta upp borgerlig valseger då det är uppenbart att förutsättningarna blir helt olika. Mr. Obvious.
Asså fyfan vad trög du är. Har du missat att Erdogans krav idag just är att Sverige lämnar ut svenska medborgare som råkar vara PKK-sympatisörer? Jag säger helt enkelt att om S går med på detta för ett NATO-medlemskap så kommer man åka på rejält med intern kritik över hela arbetarrörelsen och från media vilket kommer slå tillbaka hårt mot S.