2022-05-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurtigaBritta
Det kan ju bli så att Ann Linde lyfter på kjolen om det skulle behövas Turkar gökar med det mesta.
Hon åker ner och tar på sig en sjal - det gillar Erdogan
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
U-landet Turkiet har en BNP som är mer än 6 gånger lägre än Sverige per person. Det är klart att Turkiet har en geografiskt viktig placering. Deras armé är inte överdriven i relation till deras folkmängd på 82 miljoner invånare. Om man hade åtta-dubblat Sveriges försvar så skulle inte vi heller ha ett litet försvar.

Att kalla NATO för en turk-allians är helt enkelt inte sant, då har man ingen koll på läget. Tydligen är vi tillräckligt intressanta för Turkiet att köpa vapen av trots att vissa vill framhäva Turkarna som en enormt överlägsen aktör. Dom vill ju att vi ska häva exportförbudet.

Du glömmer bara att NATO är en strategisk militärallians och inte en ekonomisk union som EU var i sina första år.
Citera
Medlem
Bara att EU genomför sanktioner till Turkiet så är saken löst.

Alla internationella företag lämnar Turkiet som McDonalds
Citera
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Demokrati är jobbigt? <Det är 30 snart 32 medlemmar i NATO alla har något att säga!? Är det jobbigt för dig?
Det är inte jobbigt för mig, men jag noterar din reaktion.
Citera
Medlem
OK om Sverige och Finland nekas inträde i NATO, men om en av dom välkomnas in i värmen, då kommer det gå åt helvete.
Citera
2022-05-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Turkiet är med i NATO men en självständig nation. Sverige är förlorat till globalisterna om Sverige går med i NATO. Har jag förstått dig rätt så?

Du kan lita på att Sverige kommer att bli medlem i NATO, det svenska politiska etablissemanget har gått all in på den bollen, och de kommer att ge Erdogan vad han vill ha, och Sverige kommer att bli en lika självständig NATO-medlem som Turkiet.

Turkarna är bättre på att driva en egen vilja och faktiskt bråka tillbaka mot USAs trams än vad Sverige kommer vara. Sen så blir turkarna ganska styrda av USA också, att de faktiskt inte kan bli tvingade att rösta hur som helst är inte så mycket självständighet.
Citera
2022-05-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Haha ja vi röstar på Dadgostar och Kakabaveh och hoppas att Erdogan blir så förbannad så han lägger sitt veto, vilken genialisk plan för att stoppa ett NATO-medlemskap!

Själv är jag förvånad. I flera veckor har jag fått höra hur underbart det är i Nato. Alla är som en enda stor glad familj som alltid hjälper varandra.Trodde Turkiet skulle hjälpa oss inte hata oss. Mer som en dysfunktionell familj faktiskt..Känns sisådär alltihop. Tycker vi ska avstå.
Senast redigerad av Nonvero 2022-05-16 kl. 22:17. Anledning: Stav
Citera
2022-05-16, 22:16
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Hon borde avgå!

Hon är inte kompetent. Hon pratar dålig engelska. Det finns bättre mer kvalificerad personer för tjänsten.
No shit Sherlock, lol.
Det finns inte en enda sozze-politiker som är kompetent. Vet inte om du missat hela grejen med att sozzar inte väljer de som är mest kompetenta regeringspolitiker, de väljer de som folk i partiet stöter sig minst med. Inget har någonsin för rödbruna sozzar handlat om att göra någonting gott för sverige och dess befolkning. Det är makten som spelar någon roll, så att de kan fortsätta håva in sjuka månadslöner och ge varandra inom sekten bättre och bättre positioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Den humanitära stormakten får inte vara med och leka. Givetvis vill ingen vara allierad med ett land som har en irrationell och oberäknelig feministregering. PK-kärringar har ju en tendens att skapa fiender varje gång de öppnar käften och släpper ut floskelgrodor.

PKK - PK-Kärringar, same shit? Snart i en container adresserad Ankara. Farbror Erdogan vill bara prata lite med dem.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Det är inte jobbigt för mig, men jag noterar din reaktion.

Min Reaktion är ändå ganska chill! så Notera på kompis!!!!!
Citera
2022-05-16, 22:17
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Maggan satte måndagssupen i vrångstrupen efter detta besked.
Citera
2022-05-16, 22:17
Medlem
Milldues avatar
Man kan notera att det finns en hel del soyboys som aldrig gjort värnplikten och som förslappats bakom tv spelen och är livrädda för att Sverige skall gå med i NATO. Att tycka att Erdogan är en bra prick som hindrar ansökningarna är kutym hos dessa veka feminina halvsodomiter.

Sverige får ett betydligt bättre försvar med en NATO anslutning och med lite tur så kanske vi får en ny generation av män och inga feminina soyboys framöver. Turkiet gör rätt i att sätta press på Sverige då det dräller av terrorister i landet som använder Sverige som skydd mot internationella efterlysningar..Att Sverige glatt delar ut pass med ny ålder och nya namn och härkomster, är det inte enbart Turkiet som klagar på även USA har kritiserat Sverige för detta och Svenska pass har mist sin status utomlands på grund av detta beteende.

Så Sverige borde ta tag i dessa terror misstänkta. Varför inte skicka önskade individer till Erdogan så kan han göra vad han nu önskar med de terrorister han menar finns i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in