2022-05-16, 20:13
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ett turkiskt medlemskap har inte varit aktuellt på en del år och lär inte heller bli. Erdogan har med all tydlighet visat att Turkiet kulturellt och politiskt tillhör Mellanöstern, inte Europa.

Turkiet var på väg att närma sig Europa tills en kort stund in i Erdogans presidentskap när han började styra Turkiet mot islam igen.
Citera
2022-05-16, 20:13
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Jag vill inte flytta till ryssland men jag har aldrig velat att sverige skall bli ett kaosartat mellanöstern heller.

Rasmus Paludan har demonstrerat för hela den svenska befolkningen att Sverige kan bli ett kaosartat Mellanöstern. Är det inte tryggare med ett NATO-medlemskap om det blir inbördeskrig?

Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Nu är det nog kört. Putin och Erdogan har redan gjort upp om detta.

Turkiet är den trojanska hästen. Klart som fan att det är uppgjort sedan några år tillbaka.
Citera
2022-05-16, 20:14
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty
Regeringen pissar säkerligen på sig nu när det är officiellt med att vi ska gå med i Nato och Turkiet säger nej till vår ansökan. Ryssland kan se detta som en öppning att ta lite land från oss, så nu är det väl lite bråttom från politikernas perspektiv.

Enligt Turkiet anser de att vi skyddar PKK terrorister i Sverige och detta är anledningen till att de säger nej. Så min varma rekommendation är att i utbyte mot att Turkiet godkänner vår ansökan, så lovar vi i vår tur att:

• Skicka samtliga kurder till Turkiet som de kan göra vad som helst med
  • Sluta skicka bidrag till kurdiska organisationer utomlands
  • Lova att aldrig med stödja kurder i framtiden
Effekten av detta blir att Sverige blir av med några invandrare, får mer pengar i kassan och vi blir medlemmar i Nato.

Ja vi borde utföra dessa punkter. Win-win-win. Win för Erdogan. Vi får medlemskap i NATO och kan stå på oss mot mongol-Putin....och vi blir av med bidragstörstande kurder.

Men vi har en sosse-regim så det kommer bli tvärtom.

I framtiden rullar ryska tanks in i Norrland och omvärlden tittar på utan att agera. Men vi offrar oss...för kurderna!

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Och du tycker att en asgarvande guling är lämplig reaktion?

Jadå den passade in perfekt.. men för att inte bli kallad rasist mitt i allt: 🧕🏽🎅🤙🏾
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Personligen kan jag leva utan dessa terrorister.
Vi vet ju inte ens vilka det rör sig om. Kan lika gärna röra sig om politiska motståndare utan terrorkopplingar.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Haha ja ? De är storspelare i Nato och världen för den delen. Nästan samtliga muslimska länder anser att turkiet är deras "godfather"
Trodde du att demens Biden styr världens med järnhand eller ?

Det där är grovt överskattat! Turkiet har en enda styrka! och den är geopolitiskt! USA Knullar dom om, och om igen om dom vill lilla gubben! Man vill kontrollera svarta havet osv.
Citera
2022-05-16, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Haha ja ? De är storspelare i Nato och världen för den delen. Nästan samtliga muslimska länder anser att turkiet är deras "godfather"
Trodde du att demens Biden styr världens med järnhand eller ?
Hahaha storspelare i NATO och i världen. Tror förövrigt Erdogan är något mer dement än Biden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty
Regeringen pissar säkerligen på sig nu när det är officiellt med att vi ska gå med i Nato och Turkiet säger nej till vår ansökan. Ryssland kan se detta som en öppning att ta lite land från oss, så nu är det väl lite bråttom från politikernas perspektiv.

Enligt Turkiet anser de att vi skyddar PKK terrorister i Sverige och detta är anledningen till att de säger nej. Så min varma rekommendation är att i utbyte mot att Turkiet godkänner vår ansökan, så lovar vi i vår tur att:

• Skicka samtliga kurder till Turkiet som de kan göra vad som helst med
  • Sluta skicka bidrag till kurdiska organisationer utomlands
  • Lova att aldrig med stödja kurder i framtiden
Effekten av detta blir att Sverige blir av med några invandrare, får mer pengar i kassan och vi blir medlemmar i Nato.
Problemet med detta är att
1. YPG inte kommer ha råd att hålla alla isis medlemmar i fängelsen
2. fler terror attentat i europa. (många verkar tro att isis inte är aktivt längre men deras ideologi är fortfarande stark i fängelsena och kvinnorna har dödat ett flertal vakter med knivar)
3. Fler flyktningar från syrien kommer fly till europa och sverige då imprincip är den enda delen av syrien som är säker den kurdiska delen (utom när turkiet bombar)

Ca 100,000 syrier flydde till europa redan 2019 då turkiet invaderade eftersom städerna som inte hade sett en sekund av krig har nu blivit islamist hål då turkiet valde att installera en milis med en massor av ex isis medlemmar
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Tror ni att Sverige kommer sälja ut kurdarna pga det här? Finns det några bevis för det verkligen är terrorister

Det spelar ju ingen roll.

I turkarnas ögon är kurderna terrorister.

Men jag har svårt att se Sossarna överge sina kurder. Det skulle bli världens svekdebatt så nära inpå ett val.

Tror snarare att Sossarna går med på att förändra Sverige demografiskt genom att ta emot alla syrier i Turkiet som Erdogan försöker göra sig av med, för att i gengäld få NATO-medlemskapet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det har hänt så sjuka saker i över tvåhundratusen år så nog gång borde folk lära sig. Better safe than sorry. Vill man hellre bli en del av Sovjet så kan man flytta till Ryssland.
Varför antyder du att man måste flytta till Ryssland så fort man inte vill gå ner på knä och suga NATO-kuk? Har du bara två bitar i ditt livspussel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Släng Turkiet ur NATO det enda Turkiet har bidragit med de senaste 20 åren är hinder och problem i regionen.

Kan du förklara för mig hur man slänger ut ett Nato land? Innan du vill ha Sverige inne i Nato bör du själv förstå hur det fungerar. Du kan inte slänga ut ett Nato land ur Nato med demokrati. Enda sättet för dem är ifall de avgår själva.
Och jag tror inte själva Nato eller USA skulle föredra att ha Sverige och Finland före än Turkiet. Turkiet är delvis Natos andra största militärmakt och har en lika viktig strategiskt position som Finland gränsen till Ryssland.

Innan ni kommer med era dumma kommentarer borde ni själva förstå hur allt fungerar. Svenska politiker har ingen chans i Politik jämfört med en varg som Erdogan.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Inte bara bojkotta, uteslut detta jävla pissland ifrån NATO!!! Jävla diktaturer har inte i varken NATO eller EU att göra!!! Nu blir det ett jävla liv på hökarna i USA, det kan jag lova!
Det är väl just den här överlägsna besserwisserattityden som gör att lilla Sverige inte kommer komma med i Nato...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in