2022-05-16, 20:12
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Tycker jag verkligen inte man ska göra.

Lika lite som man ska ge efter för Putin, ska man ge efter för Erdogan.

Då får vi släppa NATO och bilda en egen försvarspakt med Finland istället.

Hoppas 🙏
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Turkiet kan börja med att lämna tillbaka den ockuperade delen av Cypern. Likheterna med Ryssland är slående. Så hur Turkiet får ingå i NATO kan bara bero på det strategiska läget, inget annat.
BOJKOTTA TURKIET !
FN organiserade en folkomröstning på Cypern om återförening. Turkiska halvan sa ja, grekiska nej. Därefter har då jag svårt att vara sur på turkarna över läget.
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
På kvällen uppger Turkiets president att man tänker neka Finlands och Sveriges Nato-ansökningar, rapporterar Reuters.
Ett av kraven för att säga ja: Att Sverige utlämnar 21 personer till Turkiet.

Jaja lite får man offra.. dessa 21 personer är snart på väg tillbaka till Turkiet🤣

Och du tycker att en asgarvande guling är lämplig reaktion?
Citera
Medlem
passports avatar
Personligen kan jag leva utan dessa terrorister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
för hastigt.. möjligt om man är 3 år och nyreggad på forumet men för oss gamla så har diskussionen och samarbetet funnits sen jag gjorde lumpen vilket inte var det här seklet...

Hahaha förminska mig hur mycket du vill men det ändrar inte faktumet att vi skickade in ansökan snabbt som fan så fort det började hetta till. Vi kan inte ens ta ett självständigt beslut utan behöver vänta och se vad Finland gör
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
ALLA som bor i Sverige och Finland. REST INTE TILL TURKIET !!!!!
BOJKOTTA LANDET !!!

Inte bara bojkotta, uteslut detta jävla pissland ifrån NATO!!! Jävla diktaturer har inte i varken NATO eller EU att göra!!! Nu blir det ett jävla liv på hökarna i USA, det kan jag lova!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Vi har en demokrati och de är folkvalda, dessutom är de bäst i riksdagen.
Ska vi sparka ut demokratin för att diktatorn Erdogan vill det? Vad kommer näst isåfall?

Ja sparka ut dom… inga problem… vi har fler kurder som kan ta deras plats.. vi SKA med i Nato😁😁
Citera
2022-05-16, 20:13
Medlem
Christopher.s avatar
Ser man det rent krasst så kommer turkiska staten kollapsa redan som det är med 70% officiell inflation och över 100% inofficiellt. 75% av energin importeras. 45% av gasen importeras från Ryssland, över 30% av oljan. Sedan har du länder som Iran och Kazakstan som står för en stor del av övrig energiimport. Risken är att turkarna blir i det närmsta strömlösa, med en inflation på över 100% i dagsläget så blir liran i princip värdelös och Turkiet ett strömlöst utfattigt 3:e världenland där man får leva i mörker på nätterna och gå tillbaka till åsna och vagn.

Sätter man det i relation till att neka Finland och Sverige inträde i nato så är priset ganska billigt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Haha du verkar tro att Turkiet har något att säga till om?
Haha ja ? De är storspelare i Nato och världen för den delen. Nästan samtliga muslimska länder anser att turkiet är deras "godfather"
Trodde du att demens Biden styr världens med järnhand eller ?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst är det lite kul, att vi kanske för första gången får lite nytta av våra invandrare från Mellanöstern!
Vad menar du? Turkiet sätter ju käppar i hjulet för Sverige att komma in i Nato.
Förstår inte ditt inlägg.
Citera
Medlem
Jag tycker vi skickar Özz Nûjen och Soran Ismail i utbyte mot att Turkiet säger JA till Sverige i NATO.
Skämt åsido, Turkiet har INGET att säga till om när USA/Storbritannien vill en sak.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Nu är det nog kört. Putin och Erdogan har redan gjort upp om detta.

Va min första tanke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in